[Cups & Usb] Printer valt uit na 18 uur?

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hallo,

Sinds een week ben ik al aan het rommelen met mijn printserver. Iedere keer lijkt het alsof de USB-verbinding met mijn Samsung ML-2250 wordt verbroken. Het enige wat er dan opzit is heel de server herstarten, dan wordt 'ie weer gezien en kan ik weer printen, maar na nog geen 20 uur uptime valt ie wéér uit!

Ik heb mijn cups-configfile nagelopen maar daar kan ik niet direct een oorzaak uit halen. (ik post m hieronder mee)

Mijn server:
Intel Celeron 1,70Ghz
Asus P4BGL
256MB + 128MB PC2100 geheugen (Corsair)
Maxtor 6Y080L0 80GB hardeschijf
ClarkConnect Home 3.2
2x Intel PRO/100+ netwerkadapters

Printers (aangesloten op de server):
Epson C64 (parallel)
Samsung ML-2250 laserprinter (USB)

Mijn cups.conf-bestand: http://simpledchub.no-ip.info/cups.conf.txt

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, dit is erg lastig.
Alvast bedankt

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Volgens mij moet je eens goed kijken naar de configuratie van je USB. Want cups kan prima tegen het uitzetten (lees: verbreken van de verbinding met) de printer. Zelf heb ik twee usb printers en die zet aan en uit al naar gelang. Cups herkent ze iedere keer weer gewoon.

Koffie werkt echt!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Waar zou ik zo'n usbconfiguratie kunnen vinden? In het BIOS misschien? of zou er in Linux ook een leuk tooltje zitten:D

Opmerking:
Ook trekt de server enorm veel geheugen weg, van de 384Mb die erin zit word 99% gebruikt! Normaal lag het rond de 70% maar nu is het erg hoog. Enige verklaring?

[ Voor 44% gewijzigd door Pingelmonster op 17-01-2006 15:53 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Zelf heb ik dit ook wel eens gehad en wat ik dan vaak deed, is het uit en aanzetten van de printer en daardoor herstartte usb connectie weer en herkende cups de printer weer gewoon.
Echter moet je bij het aanmaken van je printer in cups wel even opletten met het invullen van je DeviceUri. Bij heeft dit de volgende vorm:
code:
1
 usb:/dev/usb/lp1

En bij gebeurd het af en toe ook weleens dat cups de printers niet meer ziet dan is het een kwestie van printer aan en uitzetten en daarna tegen cups zeggen (in de webinterface) stop printer en daarna start printer en alles werkt weer.

En zorg ervoor dat je igg het volgende deel van cups.conf hebt ingevuld met de juiste waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<Location /jobs>
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
Allow From 192.168.*
Allow From 10.*
</Location>

<Location /printers>
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
Allow From 192.168.*
Allow From 10.*
</Location>

<Location /printers/name>
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
Allow From 192.168.*
Allow From 10.*
</Location>

Uiteraard kan je dit ook nog af zekeren met AuthType en AuthClass, maar dat vind ik altijd een beetje overbodig voor een thuissituatie. Dit zorgt ervoor dat alle opties verder beschikbaar zijn en dat je niet tegen de foutmelding "Error: client-error-not-possible" aanloopt.
Hopelijk helpt dit je weer een stukje verder :)

Koffie werkt echt!