Meest vreemde xDSL probleem allertijden !

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Goedendag,

Ten einde raad vraag ik hier om hulp !

Ik werk zelf bij een computerwinkel, en sluit ook bij mensen adsl aan en dergelijken.

Ik zal het verhaal van begin af aan vertellen.

Een tijdje terug heb ik samen met een paar bekenden adsl aangevraagd bij Hetnet, een aantal weken daaropvolgend kregen ze het "doe-het-zelf" pakket binnen.
Toen kwam ik daar en bleek dat hun een nog heel oud ISRA punt hadden met een lasdop, en wat helemaal door de war zat met lose draden enzo.
Na een poos aan het prutsen geweest te zijn heb ik besloten kpn te bellen voor een monteur die het ISRA punt zou gaan vervangen.

Zo gezegd zo gedaan, we hoefde maar € 14,- te betalen aan kpn voor de installatie.
Ik had van te voren gezegd dat ik zelf de rest zou aansluiten.
Toen ik weer kwam om de rest aan te sluiten zat alles goed, en heb ik de splitter aangesloten en alles werkt weer ( en kreeg DSL op de modem ).

Ik had zelf een e-tech wireless router met usb w-lan stick meegenomen om alles te configureren.
Alles werkte prima, ik kreeg router ip, router kreeg internet ip, ik zag zelfs de snelheid van dsl.

MAAR GEEN INTERNET !

Alles geprobeerd, computer van hun mijn laptop, kijken of ik kon pingen en dergelijken alles lijkt goed te zitten.
Ik heb gebeld naar kpn en Hetnet, en eerst hebben ze mijn wachtwoord verandert omdat ze dachten dat ze het verkeerde wachtwoord hadden gegeven 8)7 ( geloof er niks van maargoed ).

Alles staat goed, maar krijg gewoon geen internet.

Heeft iemand tips ? :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Is je lijn al wel geheel opgeleverd? Ik heb dit weleens gehad toen ik gewoon nog enkele dagen moest wachten.

• shakespeare
Ja is al opgeleverd aan beide kanten.

Het pakket lag er ook al anderhalve maand.

• labtech
  • Laatst online: 23-04-2019
ff vraegen aan de (2e) lijns helpdesk of ze de DSLAM ff willen schoppen. Dat wil nog wel eens helpen

En heb je het ook al zonder router geprobeerd ? Zo ja, wat gebeurde er toen ?

[ Voor 30% gewijzigd door labtech op 16-01-2006 20:32 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

krijg je wel een IP?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Wat bedoel je precies met 'geen internet' ?

Kun je bv. wel pingen naar internet-addressen? Dus kun je bv. wel pingen naar 213.239.154.35? (=t.net).

Wat zegt een tracert 213.239.154.35?

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, maar heb je die wizard op de bijgeleverde kpn cd rom op je computer uitgevoerd? Ik begrijp dat je je pc wireless hebt aangesloten? zoja probeer dan eens gewoon met kabel.

Edit: wat hezik ook zegt, kun je iets specifieker zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 20:34 ]

• shakespeare
Ik heb het ook geprobeerd met de bijgeleverde router van hun, en de cd maar dat werkt ook niet.

Ik krijg een ip van de router, en het modem gewoon van internet dat zit allemaal goed.

Pingen gaat ook goed, alleen internetten adressen niet.

[ Voor 14% gewijzigd door shakespeare op 16-01-2006 22:21 ]

Verwijderd

Je bent echt te karig met je info. Pingen werkt wel, zeg je. Waar heb je naar toe gepinged dan?

Je kunt bv. www.tweakers.net wel pingen, maar niet openen in explorer? Of kun je 213.239.154.35 wel pingen, maar www.tweakers.net niet?

Als je het IP wel kunt pingen, maar je IP adres niet, dan zit er een fout in je DNS. De meest eenvoudige manier om dit op te lossen, is door de PC gewoon de DNS van de provider te geven (meestal krijgt de PC als DNS het adres van de router, en forward de router de DNS verzoeken). Dit is natuurlijk wel een beetje een smerige oplossing, beter is het om uit te zoeken waarom die router z'n DNS niet werkt.

Doe eens in een commandprompt: ipconfig /all

Wat staat er dan bij DNS?

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 13:50
als je kan pingen, bedoel je dan internet ip adressen? zoja, heb je dan geen DNS probleem? zijn die instellingen wel goed?

Verwijderd

om dns problemen te testen: type in een dosbox: nslookup www.tweakers.net

je zou dan het IP van t.net terug moeten krijgen..

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Al aan je provider gevraagd wat ze kunnen zien vanaf afstand ?
Line sync, inlogpogingen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:10

riffey#4

aka Beever#4

Als je een willekeurige server kunt pingen, heb je dus wel verbinding, dus wel Internet.
Bedoel je dat je niet kunt surfen?
Dat perkt je probleem al een stuk in. Verder staan hierboven wel wat nuttige tips.

• Girrekes
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb een ongeveer vergelijkbaar probleem gehad bij het aansluiten van adsl hier. Ik kreeg mooi adsl signaal op mijn modempje ( was wel een usb modem), ook ip, enz enz. Ik heb toen mischien uren zitten bellen met kpn, ze bleven maar volhouden dat het probleem na het ISRA punt zat, maar ik wist zeker dat alles klopte hier. Mischien 2 keer een monteur aan de deur gehad, om alles te controleren, alles was in orde, maar geen internet. In de centrale konden ze niks vinden, en de provider leverde ook mooi signaal, maar ik kon nog altijd niks op internet doen. Na een maand of 2 te hebben gebeld kwamen ze er achter dat er toch ergens een printplaatje kapot was in de centrale. :? Die hadden ze vervangen en internet werkte netjes ;). Een paar dagen later belde de directeur van Planet, we hoefden uiteraard die maanden waar we wel voor betaald hadden, maar geen internet hadden gekregen niet te betalen, en we kregen een half jaar de dubbele snelheid. Is onderhand al 2 of 3 jaar geleden, daarna nooit meer problemen gehad.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

K-Jay

Klaas Jan

TS: log eens in met een testaccount: username=kpn@adsltest, ww=test. Krijg je dan een testpagina als je probeert naar een willekeurige site te surfen? En vertel nu eens wat er gebeurt als je de eerder gesuggereerde tracert uitvoert. Timeouts na de derde hop? Of trace netjes voltooid?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Pagina: 1