Toon posts:

NTLDR is missing na crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal maar bij het begin beginnen. Ik heb laatst mijn pc een beetje op geboost. Allemaal heel leuk en aardig, ik knal er een nieuw videokaartje in mijn pc [XFX GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI, TV-out)], ik knikker er een extra geheugen bankje bij [ 512MB PC2700 DDR CL2.5 ] (totaal nu 1024) en ik keil er nog een nieuwe harddisk in (vorige was gecrashed en helemaal naar de ... nah ja, you get the picture) [ Maxtor DiamondMax 10, 250GB ]. Alles ging heerlijk hierna, me computer liep op rolletjes.
Het enige probleem was eerst dat mijn hdd geen 250 GB hdd in het begin aan kon, ik dus na een maandje alweer mijn HDD vol gekregen en was het toen uiteraard alweer beu en ging gebruik maken van Maxtor Blast! Heerlijk, ik had de volle 250 GB hierna.
Alles ging weer als gesmeert hierna, totdat .... *tadadammmmmm* ik op een dag heerlijk een beetje alles aan het overkopieëren was van hier... naar daar... en van zus... naar zo... Ik was een beetje gehaast omdat ik de bus moest halen voor naar school te gaan. Ik wil mijn computer zo snel mogelijk afsluiten omdat ik al bijna te laat was, hierbij krijg ik ineens een lading met errors over mijn beeldscherm heen. En aangezien ik Windows wel langer ken dan vandaag was mijn instelling op dat moment: "ALT + F4, ik kijk wel wat er aan de hand is wanneer ik thuis kom". Ik kom weer vrolijk van school vandaan en start mijn computer op en daar was het.... in ijzige witte letters stond het daar op mijn kool zwarte achtergrond... "NTLDR is missing, press any key to restart".
Ik helemaal over de zeik uiteraard en begon al snel te proberen het te fixen. Ik heb nu FIXBOOT geprobeerd in Windows XP Pro Setup Recovery console en ... eh... fixmbr als ik mij niet vergis.. ook heb ik nog een oude hdd gepakt en geprobeerd die aan te sluiten zodat ik via die hdd bij mijn nieuwe kon komen, maar tervergeefs aangezien die dus (zoals ik al stilletjes eenbeetje had vermoed) hardstikke dood was...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zou graag mijn data willen behouden, daarom heb ik nog niet geprobeerd om te formatteren...
Ik hoop dat je het niet een te lang verhaal vond, maar ik dacht, misschien dat jullie er dan ook nog een beetje lol aan kunnen hebben en ik kan ook weer mijn hart een beetje luchten uiteraard O-)

Vielen dank!
-Niels

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Welkom op GoT. Het is hier gebruikelijk om FAQ's te lezen. Als we ons willen vermaken hebben de meesten voldoende initiatief.
Dit probleem is al heel vaak langs gekomen.
Wat heb je aan:
Zoek eens zelf op Internet

Zoek zelf eens op Got

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al zo'n halve dag zitten zoeken in google, ook de search engine hier.. maar daar kon ik weinig vinden, anders had ik hier ook niet nogmaals een post geplaatst want ik weet heel goed dat je beter eerst kan zoeken. Niets van de oplossingen werkte bij mij... ik heb ook die computer hope al een tijdje geprobeerd, werkte ook niet
Ik heb nu zojuist een andere hdd uit het stof laten herrijzen en die erbij gepropt als Master, en ben nu windows daarop aan het installeren zodat ik nog bij me oude hdd kan komen. Anyway, bedankt voor de hulp..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 20:22 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 09:47

Haan

dotnetter

Ik zou je als tip mee willen geven dat je straks die 250 GB in partities opdeelt en geen belangrijke data op de c:\ partitie opslaat. Dan hoef je ook niet bang te zijn om Windows opnieuw te installeren :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
AES schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:07:
Welkom op GoT. Het is hier gebruikelijk om FAQ's te lezen. Als we ons willen vermaken hebben de meesten voldoende initiatief.
Dit probleem is al heel vaak langs gekomen.
Wat heb je aan:
Zoek eens zelf op Internet

Zoek zelf eens op Got
En daar voor hebben we een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Verder kan het aan meerdere dingen liggen. Heb je al geprobeerd om xp opnieuwe te installeren? En als je f8 intoetst bij het booten dan kan je kiezen gebruik de recente juiste instellingen die werkte. Heb je dat geprobeerd?
Suc6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Met zo'n lap tekst als topicstart ben je inderdaad sneller klaar met zoeken dan denken+typen dus dat geloof ik wel :+

"ineens een lading met error" klinkt erg als een hardwareprobleem in ieder geval. En als de door jou genoemde zaken niet hielpen, denk ik dat nog sterker.

Maar ik begrijp dat het belangrijkste op het moment het backuppen van de huidige data is en dat een herformat niet erg is? Kijk dan even in de FAQ bovenaan Opslagmedia & I/O Controllers, daar is een heel stuk over verloren gegane data dat kan helpen (incl. wat hardwaretruukjes).

Je zou er mee kunnen beginnen de HDD in een andere PC in te bouwen om dan (op je 250GB schijf readonly natuurlijk) kunt proberen te redden wat er te redden is.

En inderdaad welkom!
offtopic:
AES, dat kan inderdaad wel wat netter zo bij een nieuwe user. Zoals de topicstarter zegt heeft hij al wel de standaard (software)zaken geprobeerd :*

Edit:
Hmmm. 2 dagen? Oeps, had de datum niet gezien :X

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2006 10:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:30:
[...]

En daar voor hebben we een topic report [afbeelding]
^^ Gaat nergens over...wil je Mod worden ofzo ?

Ik heb dit een tijdje geleden ook gehad met het clonen van een HD van 40GB naar 60GB. Alleen maar problemen.

Fixboot en FixMBR zouden dit op kunnen lossen, was in mijn geval niet zo. Verschillende tools gebruikt en niets dat hielp daar. Wat bleek, er werd toch corrupte data weggeschreven tijdens het clonen en dat was niet te fixen.

Het kan dus zijn dat er nu corrupte data op C: staat en je dit niet meer gefixed krijgt, nieuwe install is dan de enige oplossing (na een nacht lang zoeken en proberen).

edit:

Je data is wel te redden gok ik.... heb daar al zoveel van meegemaakt !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 20:39 ]

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

F_J_K schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:34:
Met zo'n lap tekst als topicstart ben je inderdaad sneller klaar met zoeken dan denken+typen dus dat geloof ik wel :+

"ineens een lading met error" klinkt erg als een hardwareprobleem in ieder geval. En als de door jou genoemde zaken niet hielpen, denk ik dat nog sterker.

Maar ik begrijp dat het belangrijkste op het moment het backuppen van de huidige data is en dat een herformat niet erg is? Kijk dan even in de FAQ bovenaan Opslagmedia & I/O Controllers, daar is een heel stuk over verloren gegane data dat kan helpen (incl. wat hardwaretruukjes).

Je zou er mee kunnen beginnen de HDD in een andere PC in te bouwen om dan (op je 250GB schijf readonly natuurlijk) kunt proberen te redden wat er te redden is.

En inderdaad welkom!
offtopic:
AES, dat kan inderdaad wel wat netter zo bij een nieuwe user. Zoals de topicstarter zegt heeft hij al wel de standaard (software)zaken geprobeerd :*
Ik heb een poosje nagedacht of ik wel zou reageren. Ik geef binnen een kwartier na de post va TS twee links naar mogelijke oplossingen. Geloof zonder vervelende teksten. En dan kom jij na twee dagen met de tip om naar een FAQ te kijken. Even goede vrienden hoor. }:O

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Verwijderd

Topicstarter
Goooeeed, was niet me bedoeling om jullie allemaal in de boksring te werpen. :)

Goed, ik heb dus nog een paar dingen wat jullie hebben gezegt geprobeerd, en uit eindelijk ben ik het verste gekomen door een oude hdd in me computer te zetten en daar windows op te zetten. Via die Windows installatie kon ik eindelijk zien wat de schade was op mijn hdd... Erg droevig, ik keek op de hdd en er was niets meer behalve twee bestanden die helemaal nergenst op sloegen, en totaal vatte ze zo'n 10 mb samen... Ook gaf windows aan dat het geen NTFS indeling meer was maar een FAT... heel erg raar, ook was de totale grootte van de schijf 10 mb geworden.
Ik zwaar over de zeik uiteraard, en heb maar even op me tanden gebeten en heb de schijf geformatteerd en windows geinstalleerd... ik kwam (na installatie) in de eerste boot, ging allemaal lekker totdat ik em rebootte, en jawel NTLDR is missing. Ik weer die andere hdd aansluiten en kwam tot de conclusie dat alles er nog wel op stond, maar dat nu ineens er stond dat meer dan de helft van de harddisk in beslag was genomen en er nog maar 113 gig (ong) over was...
Ik ben nu maar gewoon tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk idd gewoon een hardware probleem is en dat ik maar eens aan de deur ga kloppen van de winkel waar ik em heb gekocht en em naar de garantie laat opsturen, want dit vind ik toch wat minder leuk aangezien ik de hdd nog maar zo'n ruime maand heb...

Thx iedereen, en sorry voor de ruzies O-)
Pagina: 1