Wifi Connection Management software

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi

Ik heb gegoogled en ook search gedaan hier op GOT maar ik weet niet welke keyword ik moet gebruiken om juiste antwoord te verkrijgen.

Ik moet namelijk van verschillende locaties werken met Wireless netwerk. Probleem is 3 werkplekken hebben verschillende Wireless connecties en ze hebben allemaal andere IP en DNS. In mijn laptop heb ik een Tornado 121 Wireless netwerkkaart ingestoken en die levert standaard zo'n software maar daar kan ik alleen WEP key toevoegen maar TCP/IP setting kan ik niet veranderen.

Mijn vraag is : Is er een software waar je profile kan aanmaken (verschillende TCP/IP setting). Als je Intelkaart had dan heb je Intel software en ik ken nog er aantal maar die zijn alleen mogelijk te installeren op hun eigenmerk notebook.

Zijn er 3rd party software? Gratis of shareware maak mij niet uit.

Alvast bedankt

Lucky Goldstar

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Eboman

Ondertitel

kijk eens naar Mobile net switch (staat in de meuktracker) is shareware en hiermee kun je ontelbare profielen maken met allerlei instellingen ideaal.

hier dus : meuktracker: Mobile Net Switch 3.4

[ Voor 15% gewijzigd door Eboman op 16-01-2006 19:36 ]

Signature

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Er was laatst een programma die microsoft stiekem had uitgebracht die automatisch tussen netwerken kan hoppen zonder het verbreken van je verbinding.
Het was wel in beta stage, maar kan hem nergens meer vinden.

Of je gooit gewoon alle managers eruit en gebruikt de ingebouwde van windows XP zelf.
Of moet telkens bij elk netwerk handmatig de ip's invullen? Eenmaal ingevoerd onthoud hij voor elk netwerk de wep/wpa key, en maakt automatisch verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 16-01-2006 19:47 ]

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Eboman schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:35:
kijk eens naar Mobile net switch (staat in de meuktracker) is shareware en hiermee kun je ontelbare profielen maken met allerlei instellingen ideaal.

hier dus : meuktracker: Mobile Net Switch 3.4
Kun je daar ook je IP/DNS setting veranderen? Dat is heel belangrijk... zijn er nog meer alternatieven? IP Operator 2005 van LG is wel een van beste software die ik ooit gebruikt heb,.... alleen kun je op LG laptops installeren.

Lucky Goldstar

• DJkim

DJkim

Topicstarter
XthinkZ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:47:
Er was laatst een programma die microsoft stiekem had uitgebracht die automatisch tussen netwerken kan hoppen zonder het verbreken van je verbinding.
Het was wel in beta stage, maar kan hem nergens meer vinden.

Of je gooit gewoon alle managers eruit en gebruikt de ingebouwde van windows XP zelf.
Of moet telkens bij elk netwerk handmatig de ip's invullen? Eenmaal ingevoerd onthoud hij voor elk netwerk de wep/wpa key, en maakt automatisch verbinding.
Oh ik las het te laat maar WinXP onthoudt het? Gaat het niet weg als ik bijvoorbeel een proggie zoals CrapCleaner draai?

Lucky Goldstar

• XthinkZ

XthinkZ

DJkim schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:56:
[...]

Oh ik las het te laat maar WinXP onthoudt het? Gaat het niet weg als ik bijvoorbeel een proggie zoals CrapCleaner draai?
Ik gebruik crapcleaner ook, en ik hoef ook niet elke keer m'n WPA key opnieuw in te voeren op m'n stageplek na gebruik van crapcleaner.
Als ik thuis kom herkend hij automatisch mijn wireless thuisnetwerk en maakt daar automatish verbinding mee, ditzelfde gebeurd ook bij een vriend van me.
Op al deze netwerken krijg ik gewoon een IP adres via DHCP toegewezen, en werk ik gewoon met de wireless manager van Windows XP zelf.

Als je gebruikt maakt van netwerken zonder DHCP dan heb je inderdaad een aparte manager nodig, want in XP kan je maar 1 alternatieve IP opgeven voor je netwerkkaart die hij automatisch instelt als je primaire instellingen niet werken.

[ Voor 27% gewijzigd door XthinkZ op 17-01-2006 11:13 ]

• DJkim

DJkim

Topicstarter
XthinkZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik crapcleaner ook, en ik hoef ook niet elke keer m'n WPA key opnieuw in te voeren op m'n stageplek na gebruik van crapcleaner.
Als ik thuis kom herkend hij automatisch mijn wireless thuisnetwerk en maakt daar automatish verbinding mee, ditzelfde gebeurd ook bij een vriend van me.
Op al deze netwerken krijg ik gewoon een IP adres via DHCP toegewezen, en werk ik gewoon met de wireless manager van Windows XP zelf.

Als je gebruikt maakt van netwerken zonder DHCP dan heb je inderdaad een aparte manager nodig, want in XP kan je maar 1 alternatieve IP opgeven voor je netwerkkaart die hij automatisch instelt als je primaire instellingen niet werken.
Precies

IP Operator 2005 van LG is echt een van makkelijkste software die ik ooit getest heb maar er moeten toch soortdergelijke softwares bestaan? Ik heb er aantal uitgeprobeerd maar meeste hebben detectie functie plus wep key maar verder geen aparte TCP/IP setting ... iemand nog?

Lucky Goldstar

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb die dat programma gevonden:

http://research.microsoft...s/virtualwifi/default.htm

Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar klinkt interessant.
Pagina: 1