Toon posts:

beste router icm @home

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vraagje:
Na 4 jaar heeft mijn Sitecom Homestation er de brui aan gegeven.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe router met wireless mogelijkheden.
Hij moet werken met een @home aansluiting.
Er hangen 4 PC's via UTP aan en een laptop en PDA wireless.

Het mooie van het oude Sitecommetje was remote beheer en nog mooier was de wake up on lan functie waardoor je PC's op je lokale netwerk aan kon zetten van op afstand om ze daarna met VNC verder te kunnen beheren. Vooral dat wake up on LAN, zie ik niet zo snel meer bij de moderne routers. Of heb ik het mis?

Ik hoor goeie dingen over Linksys, 3Com enz. Maar wat is nu echt een hele goeie. Budget is voor mij niet het belangrijkste. Of ik nu 150 of 50 Euro moet uitgeven voor iets wat wellicht weer 4 jaar mee gaat, dat vind ik nog geeneens zo onoverkomenlijk. Hij moet simpelweg dicht te timmeren zijn met een goeie Firewall en goeie WEP/WPA beveiliging. Maar compleetheid van instellingen spreekt mij ook aan.

Wat raden jullie mij aan. >:)
Groeten,
Jopie.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het gewoon een kabel/adsl router is werkt hij sowieso wel met @Home. Er zijn bij mijn weten niet routers die beter met de ene provider werken dan met de andere. Dat was vroeger zo. Voor de rest als je een goede router wil, zou ik je gewoon een goed merk aanraden. Dus een 3com of UsRobotics (die heb ik zelf), dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Deze zijn altijd zeer compleet qua instellingen en mogelijkheden.
Gewoon op de specificaties letten, qua wat de router je te bieden heeft. Wake On LAN zie je niet heel veel meer terug, maar wie weet heb je mazzel. Kwestie van zoeken dus.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 15:56
Draytek

Verwijderd

Ik heb hele goede ervaringen met de Philips (Wireless)Routers.
Zeer makkelijk in te stellen, verbinding is nog nooit weggevallen! En super goed bereik ondanks mijn grote afstand.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SN/SNB6500_00_webImageFullSize.jpg

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tip:
neem een asus wl500g deluxe, (of wacht op de wl700g.)

De 500g werkt uitstekend met @home. Nog geen problemen gehad (die aan de router lagen).
En wireless: de wl500g deluxe heeft een goed bereik. ding staat op me pc bureau op mijn slaapkamer (1e verdieping, achterkant huis), voor en in het huis perfecte ontvangst, en achter bij de poort (+- 15-20 meter verder) nog goede ontvangst. (getest met pda-tje van me neef). Maar hier hebben we ook houten vloeren en dunne muurtjes. Geen idee hoe het bereik is met betonnen vloeren....

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 16-01-2006 22:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Mja, dit is een beetje uitgekauwd inmiddels. Ga lekker shoppen op internet, kijk even in de FAQ etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.