Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe kast met 1 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik heb een nieuwe computerkast een thermetalke swing.
Alleen zit ik met het probleem dat op die kast het draadje van de powerled 3 connectors heeft.
Maar mijn moederbord gigabyte heeft er maar 2 van die pinnetjes waar die opgezet kan worden.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen zodat ik wel me powerlampje kan zien branden bij me kast als die aanstaat?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als ik iets van je onsamenhangende verhaal kan begrijpen is het waarschijnlijk een twee kleuren led die nu in je Thermaltake kast zit :)
In de manual van die kast staat hoe je hem kan aansluiten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een nieuw stekkertje aan de draad maken. Gewoon de + met de + verbinden en de - met de -. Groen is gewoonlijk + en wit -

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Twee polig stekkertje zoeken. Driepolig stekkertje afknippen en het tweepolige stekkertje er aan zetten. :?

Of als het het twee kleuren led is kan je ook nog kiezen welke kleur je gebruikt.
Zijn het trouwens drie losse stekkertje of een vaste want dat kan ik niet echt uit duidelijk uit je verhaal opmaken. Want dan kan je waarschijnlijk die andere voor je hd gebruiken.
En voor het aansluiten, je hebt waarnschijnlijk een ground stekkertje (meestal zwart of wit) die moet aan een - of een ground (gnd) pin en een van de andere pinnen aan de plus.

Zoals hierboven dus.

[ Voor 71% gewijzigd door Schapie op 16-01-2006 19:26 ]

No signature found

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.
Maar mijn vorige kast zat aan de 3 pollige connector nog een 2 pollige connector vast,
dus was het makkelijk aan te sluiten.
De handleiding van deze kast stelt niet veel voor dus daar kom ik niet uit.
Het gaat om een witte en groene kleur staat trouwens ook gewoon op de plug powerled, en het is 1 vaste powerled stekker.

[ Voor 21% gewijzigd door fransf op 16-01-2006 19:29 ]

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Is dat nou zo moeilijk jongens, je knipt gewoon het driepolige stekkertje door midden met een kniptang. en dan heb je opeens 2 éénpolige stekkers!!
Past precies

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dit heb ik ook altijd. Welke kast/mobo combinatie ik ook heb, altijd het powerled probleem.

Maar nu iets geks. Toen ik deze pc 5 jaar terug of sow kocht deed de powerled het WEL! Terwijl die niet eens op mijn mobo kan aangesloten worden wegens het 3pins led-2pins mobo probleem. Na een aantal keren sleutelen is het stekkertje een keer losgegaan en sindsdien heb ik de powerled niet meer aangesloten omdat dat niet kan :? . mischien toch maar es bij funprice vrage hoe ze dat toen hebben gedaan......

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:50

empy

Rijdt rondjes

die aansluitingen zitten vast achter een lipje, als je 1 van de 2 kabeltjes loshaalt en die in het vakje in het midden steekt, vervolgens de groene draad in de + en de witte draad in de min stopt, kan je er weer een tijdje op vooruit met je case :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

shrenghang schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:38:
die aansluitingen zitten vast achter een lipje, als je 1 van de 2 kabeltjes loshaalt en die in het vakje in het midden steekt, vervolgens de groene draad in de + en de witte draad in de min stopt, kan je er weer een tijdje op vooruit met je case :)
lipje?? :? morge es ff kijken. thanx voor de tip!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

had ik ook met mijn soprano, gewoon stekkertje contactje overzetten...

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52

Santford

FP PowerMod
Mja idd, ik knip weleens die connectortjes in het midden door en je hebt een losse plus en min, een wat nettere oplossing is met een klein schroevendraaiertje ff dat plastic lipje iets omhoog te houden zodat je het metalen contactje uit de plastic connector kan trekken en hem vervolgens 1 ernaast er weer in kan klikken door 'm er gewoon in te schuiven, je kan dan eventueel die ene lege aan de zijkant er nog afknippen, mocht je in de kast ooit nog eens een aansluiting op je mobo hebben met drie pinnen kan je altijd nog die twee weer doorknippen en 1 pin uit elkaar op je mobo zetten.

Succes, maar het moet zo wel lukken denk ik ;)
Pagina: 1