Toon posts:

[XP] Slaapstand en automatisch in slaapstand*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf heel vaak slaapstand(hibernate) om mijn PC uit te zetten.

Ik zet vaak bij binnenkomst mijn 3 computers al standaard aan. Het irritante is dat als Windows XP (als ik Hibernate heb gebruikt) binnen 5 minuten niet het juiste wachtwoord krijgt, het systeem weer uit gaat... ERG IRRITANT !!!!

Weet iemand waar je dit kunt uitzetten? Ik dacht dat het misschien in gpedit.msc stond maar daar heb ik het ieder geval niet in kunnen vinden. Dit is dus niet een specifiek probleem van mijn PC omdat dit dus in IEDERE schone Windows XP installatie gebeurt op elke PC.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:05 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
XP?

Control Panel -> Power Options al gekeken?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
XP ja ... alhoewel 2000 het dus ook doet ...Ja ik had al onder Energiebeheer gekeken maar daar staat het niet tussen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:01 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:00:
XP ja ... alhoewel 2000 het dus ook doet ...Ja ik had al onder Energiebeheer gekeken maar daar staat het niet tussen.
moet je even [XP] voor de topic titel zetten de volgende keer

is het niet mogenlijk om je PC te laten staan in het scherm waar je accounts kan kiezen? hierzo blijft hij dan onbeperkt daar staan :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na 5 minuten heb je nog geen wachtwoord ingevoerd. Die pc is dus niks aan het doen. Waarom zet je hem dan aan?

Ennieweej, ik heb zelf met TweakUI ingesteld dat het wachtwoord bij de eerste boot vanzelf wordt ingevuld, zodat ik daar geen omkijken naar heb. Dan kan ik nog steeds de pc vergrendelen, door op [windows] + [L] te drukken, of na een hibernate.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Het automatisch aanmelden wil ik juist niet ... en ik moet er misschien bij vertellen dat ik het Windows welkomscherm (klik inlogscherm) uit gezet heb bij GebruikersAccounts...

Ik gebruik dus het CTRL-ALT-DEL aanmeldscherm.

NOGMAALS ! Dit gebeurt dus alleen wanneer ik hibernate al heb gebruikt. Bij een gewone reboot blijft Windows eeuwig in het inlogvenster staan.
Na 5 minuten heb je nog geen wachtwoord ingevoerd. Die pc is dus niks aan het doen. Waarom zet je hem dan aan?
Ik doe dit dus vooral omdat een aantal van mij PC's wat langzamer zijn met opstarten. Ik zet ze dus al aan en pak een bak koffie en kom weer terug. Soms vergeet ik het en dan staat de PC weer uit ... Aaargg.... Het automatisch op slaapstand gebeurt dus niet wanneer ik aangemeld ben of wanneer ik het systeem lock met WIN + L

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:17 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ok, duidelijk.

Zit er geen optie in het BIOS verkeerd, met betrekking tot powersaving functies? Ik kan me voorstellen dat dit verschijnsel zich niet meer voordoet als je bent ingelogd, omdat windows het energiebeheer dan heeft overgenomen. Kijk daar dus eens naar.Aargh, lees ik nog verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-01-2006 19:22 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

je zou er ook voor kunnen kiezen windows niet meer om dat wachtwoord te laten vragen..
( vinkje uit bij "om wachtwoord vragen bij in stand-by zetten van de computer".. ja, onlogisch ja..)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:44:
Het irritante is dat als Windows XP (als ik Hibernate heb gebruikt) binnen 5 minuten niet het juiste wachtwoord krijgt, het systeem weer uit gaat...
Is het niet zo dat als je al even de muis beweegt of een toets indrukt, echter zonder wachtwoord in te geven, de pc toch ingeschakeld blijft?
Dat is althans hier het geval :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat Windows om wachtwoord blijft zeuren ... Dus dat is geen optie ...
Is het niet zo dat als je al even de muis beweegt of een toets indrukt, echter zonder wachtwoord in te geven, de pc toch aangeschakeld blijft?
Nee dat is niet zo ... Alleen wanneer ik dus CTRL-ALT-DEL in druk maar goed dat lost het probleem dus niet op.

Ik heb dus 3 verschillende systemen die dit doen. Het heeft ook weinig met instellingen te maken. Het is iets wat standaard gebeurt in Windows met Hibernate.

Maar kom op mensen :) ... Geen alternatieven bieden, er is vast wel een tweaker die dit weet 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:28:
Ik wil graag dat Windows om wachtwoord blijft zeuren ... Dus dat is geen optie ...

[...]

Nee dat is niet zo ... Alleen wanneer ik dus CTRL-ALT-DEL in druk maar goed dat lost het probleem dus niet op.
Ok, ik bedoelde dus dat door even een knop in te drukken, de pc opnieuw 5 minuten actief blijft.
Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing, en ik vrees dat er ook geen is.
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q318355

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan ... Dat is precies wat ik bedoel ... Dit is toch wel uit te zetten ?? :) ? Desnoods deze inactivity timer op 30 minuten zetten ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:37:
Kijk eens aan ... Dat is precies wat ik bedoel ... Dit is toch wel uit te zetten ?? :) ? Desnoods deze inactivity timer op 30 minuten zetten ?
Volgens het artikel niet:
The computer's BIOS performs a full boot while it returns from hibernation and clears any wakeup signals that might be active. Therefore, Windows cannot determine why the computer woke up. Windows then return to hibernation after five minutes of inactivity to avoid situations such as, for example, a program waking up the computer and then causing the battery to drain while the computer is not being used.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat "IRRITANT!!!" haal ik even uit je topic titel (schreeuwen is neit nodig :P ) en ik zet er de Windows versie voor in de plaats :)
Pagina: 1