Toon posts:

[Exchange 2003] Email buiten het domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Heb nu een prima werkende domein + exchange server, op alle client pc's werkt het prima.

Nu heb ik alleen een notebook dat al in een ander domein hangt (TU/e btw).
Is er een mogelijkheid om de email toch werkende te krijgen op mijn notebook?

Met de lokale account op mijn notebook (dus niet degene op het TU/e domein, maar op het notebook zelf) kan ik wel een exchange account aanmaken; als ik als exchange server het ip adres van mijn server intik herkent hij ook mijn naam.
Als ik dan vervolgens Outlook open zegt hij geen verbinding te hebben met de server, op die manier werkt het dus idd niet.

Iemand ideeen?

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeert een VPN netwerkje op te zetten naar je server toe? http://ip/remote mocht je SBS2003 hebben draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik als ik een VPN verbinding maak dan wel in het domein? Dat werkt dacht ik toch alleen als je met je windows account al op een domein inlogt? Tenminste, zo werkt het bij de TU/e

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Outlook 2003 werkt probleemloos, ook als je niet in het domein hangt. Enige is dat inlognaam en ww worden gevraagd.

Edit: mmzz, mn pc hangt in geen enkel domein, misschien dat dat het verschil is.

[ Voor 27% gewijzigd door Taigu op 16-01-2006 20:32 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Een PC hoeft niet per se lid van het domein te zijn om de mail van Exchange via Outlook te bekijken. Zolang de credentials matchen werkt het smooth zou het smooth moeten werken.

Als je Outlook configureert, resolved hij tijdens het aanmaken van je Outlook account het IP adres van de server automatisch naar de volledige DNS naam (dus bv "server1.thuisdomein.local"). Als jouw computer vervolgens gebruik maakt van de DNS van je provider, kan hij die naam vervolgens niet meer terug resolven naar je server IP adres en krijg je de foutmelding die je beschrijft.

Kan je de HOSTS file op je laptop niet eens proberen aan te passen zodat je volledige servernaam ook kan resolven? Misschien ligt het daaraan?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=25023825,noline]
Kan je de HOSTS file op je laptop niet eens proberen aan te passen zodat je volledige servernaam ook kan resolven? Misschien ligt het daaraan?
Ik zou het best willen proberen, als ik wist hoe het moest :P .
Ben daar niet zo heel erg in thuis, zou je het me wat uitgebreider kunnen uitleggen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[search=fqdn] zou je daar wat info over moeten verschaffen. Het is de volledige naam van de server, dus computernaam.domeinnaam.local. Misschien zou je met rpc over http kunnen connecten. Wil je als je bij de TU bent op je Exchangeserver thuis komen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:23:
[search=fqdn] zou je daar wat info over moeten verschaffen. Het is de volledige naam van de server, dus computernaam.domeinnaam.local. Misschien zou je met rpc over http kunnen connecten. Wil je als je bij de TU bent op je Exchangeserver thuis komen?
Nee hoor, alleen als ik thuis ben wil ik van mijn Exchangeserver gebruik kunnen maken

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:21:
Ik zou het best willen proberen, als ik wist hoe het moest :P .
Ben daar niet zo heel erg in thuis, zou je het me wat uitgebreider kunnen uitleggen?
Sure, je bladert eerst naar deze directory:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Dan open je het bestand HOSTS met Notepad en voeg je een extra regel toe met jouw IP adres _tab_ jouw volledige hostnaam van je server; dus bv:

12.13.14.15 server.domein.local

Simpel gezien is de werking als volgt; als je PC een DNS naam wil resolven kijkt hij altijd eerst in de HOSTS file en als die geen uitsluitsel over het IP adres geeft gaat het verzoek door naar de ingestelde DNS servers; succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, het werkt!
Nog extra bedankt voor de n00b uitleg :P

• Ook

Ook

Yes I can!

Mooi zo en graag gedaan ;)