Sata schijven niet zichtbaar naast Pata schijf

Pagina: 1
Acties:

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik zit momenteel met een beetje ingewikkeld probleem.

Na een hdd crash heb ik mezelf 2 nieuwe schijven gegund WD2000JD en WD1600JD, beide Sata schijven). Voor mij de eerste keer dat ik met sata aan de slag ga, dus was behoorlijk benieuwd hiernaar.

Helaas is het tot nog toe teleurstellend. Tijdens een windows installatie moeten dus nieuwe drivers geinstalleerd worden. Echter na onderzoek blijkt dat de aansluiting van een fdd op mijn moederbord kapot is. En laat windows nu juist op een fdd op zoek gaan naar drivers voor de sata schijven.

Na grondig zoeken vond ik dan nog een Pata schijf van 120 gig en heb hier windows op geinstalleerd. Vanuit Windows (XP Home) dacht ik wel verder te kunnen werken end e schijven te installeren.

Nu zie ik tijdens het opstarte van de PC dat de schijven wel zichtbaar zijn in de Raid-controller, Echter in schijfbeheer is er opeens nog maar 1 schijf zichtbaar, maar is nog niet toegewezen. Dit kan ik in schijfbeheer helaas ook niet doen, Ik kan alleen bij de eigenschappen van deze schijf.

Nu dus mijn vraag, hoe kan ik beide Sata schijven zichtbaar krigen en ook in gebruik gaan nemen met mijn huidige situatie?? (Wil dus beide Sata schijven individueel gaan gebruiken).

Alvast bedankt

Slimpie hier zit telkens op de schijf te klikken ipv op "Schijf 1". Kheb nu dus 1 sata schijf aan de praat, nu die andere zichtbaar maken.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door ursel op 16-01-2006 18:37 ]