Ik ben weer eens aan het klooien geslagen met mijn apache servertje (en dan met name met virtual hosts). Nu loop ik tegen een paar probleempjes aan.
Ten eerste, als ik virtual hosts gebruik, wil ik graag dat alleen mijn "default" hostname in zijn root dir geen php_safe_mode gebruikt. Dit deed ik altijd (met alleen maar een host) door het volgende aan toe te voegen aan mijn configuratie:
Maar dit levert nu opeens syntaxfouten op.
Ten tweede loop ik er tegen aan dat elke vhost alle homdirs van mijn gebruikers host. Is er ook een methode om dat op te lossen?
Ik gebruik nu de volgende APACHE2_OPTS:
Voor het gebruik van Virtual hosts verwijder ik "-D DEFAULT_VHOST". En dan maak ik mijn eigen hosts aan.
Ten eerste, als ik virtual hosts gebruik, wil ik graag dat alleen mijn "default" hostname in zijn root dir geen php_safe_mode gebruikt. Dit deed ik altijd (met alleen maar een host) door het volgende aan toe te voegen aan mijn configuratie:
code:
1
2
3
| <Directory "/home/httpd"> php_admin_flag safe_mode Off </Directory> |
Maar dit levert nu opeens syntaxfouten op.
Ten tweede loop ik er tegen aan dat elke vhost alle homdirs van mijn gebruikers host. Is er ook een methode om dat op te lossen?
Ik gebruik nu de volgende APACHE2_OPTS:
code:
1
| APACHE2_OPTS="-D DEFAULT_VHOST -D USERDIR -D SSL -D SSL_DEFAULT_VHOST -D PHP4" |
Voor het gebruik van Virtual hosts verwijder ik "-D DEFAULT_VHOST". En dan maak ik mijn eigen hosts aan.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.