Als ik Linux op een een externe hardeschijf installeer zou het dan mogelijk moeten zijn om dat gewoon mee te nemen van de ene computer naar de andere computer en dat het op beide pc's werkt?
Sorry dat ik een klein beetje om je vraag heen draai, maar heb je wel eens gehoord van Knoppix?
Verder denk ik dat wat jij wilt wel mogelijk moet zijn. Linux valt te booten vanaf een mass storage usb apparaat. Als de computers niet al teveel schelen qua hardware is het wel mogelijk denk ik.
Verder denk ik dat wat jij wilt wel mogelijk moet zijn. Linux valt te booten vanaf een mass storage usb apparaat. Als de computers niet al teveel schelen qua hardware is het wel mogelijk denk ik.
[ Voor 52% gewijzigd door DeMoN op 16-01-2006 17:31 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
In principe wel, maar je moet rekening houden met 2 belangrijke zaken:Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:29:
Als ik Linux op een een externe hardeschijf installeer zou het dan mogelijk moeten zijn om dat gewoon mee te nemen van de ene computer naar de andere computer en dat het op beide pc's werkt?
- PC's kunnen niet altijd van USB booten, of dit staat via een (password protected) BIOS uit.
- In elke pc zit andere hardware, waardoor je in ieder geval een hypermodulaire kernel moet hebben. En de modules niet alle hard-'coden' in rc.conf of modprobe.conf oid, maar het meeste automagisch laten doen door hotplug of een andersoortig programma dat benodigde hw modules kan detecteren en laden.
De grootste moeilijkheden zul je tegenkomen bij het samenstellen van je xorg.conf (if applicable), ivm USB/Wireless keyboard, resoluties, refreshrates, e.d. 3D kun je in ieder geval wel op je buik schrijven.
edit: Je zou ook een kernel kunnen maken voor elk systeem waar je regelmatig achter zit, dan weet je zeker dat het daar altijd werkt, en het is waarschijnlijk sneller. Natuurlijk moet je ook nog een hypermodulaire 'catch-all' kernel achter de hand houden.
[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-01-2006 17:59 . Reden: aanvulling ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
Knoppix met /home op je usb-schijf/stick. Zo heb je op elke pc dezelfde instellingen en moet je zelf niet zitten prutsen met een nieuwe modulaire kernel, autoconfigurerende xorg, ... te maken.
En wat denk je dat Knoppix precies doet?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Pagina: 1