[PHP/MySQL] Forum, per topic aangeven bij nieuwe posts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
(Ik kon geen betere titel bedenken welke kort genoeg was om te passen, maar lees aub het verhaal en het zal duidelijk worden)

Ik ben aan het prutsen met een zelfgemaakt forum (eerste keer, terwijl ik al aardig wat PHP ervaring heb). Nu ben ik bij het punt aangekomen dat er aangegeven moet worden d.m.v. een afbeelding of er binnen dat bord of topic nieuwe posts zijn.

Per board heb ik het nu opgelost door gewoon per bord een cookie te setten met laatste topicID binnen dat board en die te checken bij het overzicht, wat opzich goed werkt. Eigenlijk wil ik dit met cookies oplossen om de query's een beetje laag te houden (ik zou het dus ook allemaal in een db op kunnen slaan).

Nou weet ik niet precies hoe ik dit moet uitvoeren. Ik zou de code van bijvoorbeeld phpBB kunnen checken, maar dat is ook nogal een werk. Iemand die mij uit kan leggen hoe de opzet van zoiets moet zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Wat heb je al voor een code en wat wil je precies??

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Volgende keer moet ik gewoon 10 seconden langer zoeken... Schijnbaar zocht ik met de verkeerde zoektermen. Zojuist een topic gevonden waar het in staat. Ik was bezig met ID's, wat opzich wel werkt maar niet erg efficient is. Makkelijker (en logischer eigenlijk) is om met een tijd te werken, en deze te controleren. Ik ga proberen om dit uit te voeren :) Tips zijn uiteraard altijd welkom.

@phsmit: Ik quote mijzelf: "Nu ben ik bij het punt aangekomen dat er aangegeven moet worden d.m.v. een afbeelding of er binnen dat bord of topic nieuwe posts zijn." Lijkt mij aardig duidelijk?

[ Voor 21% gewijzigd door m33p op 16-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zou een het opslaan van het laatste ID dat de betreffende user gezien heeft minder efficiënt zijn dan het opslaan van de laatste tijd? Het maakt geen fluit uit of je in forum kijkt of een bepaald ID groter is dan het opgeslagen ID, om zo te bepalen of een topic nieuwe posts heeft, of de tijd. Beiden zijn gewoon mogelijk en waarschijnlijk even makkelijk te implementeren. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het verhaal van TS begrijp ik dat hij per board een counter heeft die id's oplepelt. Dan zou je dus van elk board het laatste topic_id moeten opslaan in je cooky. In dat geval is het dus WEL makkelijker om de tijd op te slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 12:34
-NMe- schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:45:
Waarom zou een het opslaan van het laatste ID dat de betreffende user gezien heeft minder efficiënt zijn dan het opslaan van de laatste tijd? Het maakt geen fluit uit of je in forum kijkt of een bepaald ID groter is dan het opgeslagen ID, om zo te bepalen of een topic nieuwe posts heeft, of de tijd. Beiden zijn gewoon mogelijk en waarschijnlijk even makkelijk te implementeren. :)
Wat nu als er een topic verplaats wordt of gewoon helemaal verwijderd! Tijd lijkt me toch wat handiger dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurad3r schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:54:
[...]

Wat nu als er een topic verplaats wordt of gewoon helemaal verwijderd! Tijd lijkt me toch wat handiger dan :Y)
Dat maakt toch niet uit? Als een topic verwijderd wordt, krijgt elk nieuwe topic een id groter dan het verwijderde topic en als je een topic verplaatst kan de id toch hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 12:34
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:56:
[...]

Dat maakt toch niet uit? Als een topic verwijderd wordt, krijgt elk nieuwe topic een id groter dan het verwijderde topic en als je een topic verplaatst kan de id toch hetzelfde blijven?
Ik ga in het vervolg eerst denken voor ik reply |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:54:
Uit het verhaal van TS begrijp ik dat hij per board een counter heeft die id's oplepelt. Dan zou je dus van elk board het laatste topic_id moeten opslaan in je cooky. In dat geval is het dus WEL makkelijker om de tijd op te slaan...
Waarom per board? Je kan toch het hoogste topic-ID op een bepaald moment opslaan? Het maakt niet uit over welk subforum je het hebt, want alles wat er al staat, is lager dan het opgeslagen ID. Dit is verder gewoon hetzelfde principe als met die tijd hoor. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:01:
[...]

Waarom per board? Je kan toch het hoogste topic-ID op een bepaald moment opslaan? Het maakt niet uit over welk subforum je het hebt, want alles wat er al staat, is lager dan het opgeslagen ID. Dit is verder gewoon hetzelfde principe als met die tijd hoor. :)
Dat ben ik wel met je eens, hoor. Maar de TS geeft aan dat het per board is. Dat hij een brak db-ontwerp heeft, kan ik ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
DB ontwerp is niet brak, dat van die cookies per board was wel brak ja maar dat was een test zoals ik al min of meer aangaf :) Bovenstaande reply's werken allemaal wel, alleen zit je met het probleem dat dan topics die je gelezen hebt ook bijgehouden moeten worden maar daar heb ik al wat op bedacht :)

Bedankt allemaal, ik kan weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de discussie om is het ook nog de postId die je opslaat en niet de topicId lijkt me? Anders staan er 20 nieuwe posts in een topic en weet je nog van niets. ;)

Magoed, daar ging 't niet om he? succes m33p. :)
Pagina: 1