[CRT] Scherm 'krimpt' inelkaar bij trilling tafel?

Pagina: 1
Acties:

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Zoals de (lange) topictitel al zegt, m'n scherm krimpt inelkaar met bv. het trillen van de tafel. Bijv. door op tafel te 'kloppen', tikken. Het inkrimpen is lastig te omschrijven, maar het beeld trekt als het waren inelkaar, horizontaal krimpt hij, dus met de hoogte verandert niets. [ ] > [ ] (schematisch dan).

Dit is alleen van korte duur, zodra er niets meer echt trilt is het beeld weer normaal. Soms is het ook zo dat het beeld gewoon uit gaat en een soort herstel nodig heeft en dan weer beeld laat zien.

Op het moment is het zelfs zo erg dat als ik alleen al op de grond stamp hij ook al begint in te krimpen. Het valt me ook op dat hoe langer de pc aanstaat des te sneller hij op bepaalde trillingen begint te reageren.

Beeldscherm gaat al een aantal jaren mee, m'n pa (is elektromonteur) heeft al een aantal keer gekeken naar losse contactjes etc. maar niets kunnen vinden. Echter wanneer de kast open is, dus al dat bescherm gedoe eraf, kun je schudden/trillen wat je wilt maar het beeld blijft perfect. Maar als eenmaal alles er weer op zit komt het na een paar uurtjes fijn weer terug.

Mijn vraag is dus aan de techneuten hier of zij een idee hebben van waar het probleem nou zou kunnen zitten want het begint zo langszaam aan steeds erger te worden ...

PC Specs zullen niet interessant zijn, maar m'n beeldscherm is een (volgens Everest Ultimate Edition):
Medion MD1998LK
19" CRT
Fabricage > Week 32/2002

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Doet me denken aan een kapotte potmeter, dit heb ik ooit ook eens gehad met een CRT, die ging zo ver dat er nog 1 lijn gloeide.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ctn.pl/rys/medion_szary_3.jpg

Ziet er vrij digitaal uit die bediening, mogelijk dan toch dat het iets anders is, of de digitale aansluiting van de potmeters.

[ Voor 45% gewijzigd door Fairy op 16-01-2006 17:26 ]

Verwijderd

Misschien moet je hem even de-magnetiseren ? geen idee of het werkt maar je kan het proberen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien is de kabel niet goed meer, probeer daar eens wat mee te plooien als hij aanstaat, zien wat hij dan doet. Of ergens toch een slecht contact waar het omhulsel tegen duwt als hij toe is.

Misschien is het gewoon een slecht toestel geweest, dat je gewoon wat pech hebt gehad. Ik heb ooit zo een monitor gehad van vobis. Daar viel het scherm dikwijls uit, als je het scherm dan wat optilde werkte het weer. En als je de voet er niet onder plaatste deed hij het altijd. Wij hebben toen een nieuw scherm gehad, maar aangezien dat jij een scherm uit 2002 hebt is dat waarschijnlijk niet voor jou weggelegd :|

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 16:06

Hendal.

Chocolate moose

Is het niet zo dat er in die schermen een soort van rooster zit waardoor de elctronen bundel gesplitst wordt naar de pixels?
Stel dat die misschien niet meer zo stevig vast zit zou het bij lichte trillingen het beeld kunnen vervormen?

Een gokje in het wilde weg. ;)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||