[Acad 2005] Transparency toepassen op een 3D vlak

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 14:35
Ik ben op dit moment bezig een hele casemod in 3D te tekenen met behulp van AutoCAD 2005, de kast is bijna klaar, alleen ontbreekt er nog een soort doorzichtig stuk plexiglas.

Nu kan ik veel met autocad, en anders helpt de Help-functie me wel uit de brand, maar ik kan niet vinden hoe ik nou in Acad een 3d object (dus gewoon een rectangle extruden) een transparancy kan geven. Ik heb wel gevonden dat het iets met RMAT en MATLIB te maken heeft, maar dat is zo onduidelijk voor mij dat ik er niets van begrijp. Het moet dus zo zijn, dat als je door dat 3d-object kijkt, je dus de achterliggende objecten kan zien, maar dan met een lichtblauwe kleur erop vanwege de transparency dus.

Is er iemand die weet hoe dat moet?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
In je viewport kan je geen transparency krijgen, volgens mij hoor weet niet 100% cker. Hoe je dit alleen voor elkaar krijgt is om het te renderen en het deel wat je transparant wilt hebben een transparante material geven. In je Matlib, oftewel material libary staat een glas material. Die kan je aan het object geven dat je transparant wilt hebben en dan renderen. Ik heb zelf in autocad nooit mooie renders kunnen krijgen.

Mss kan je je case beter ff exporteren naar 3ds max (als je daar een beetje mee bekent bent) en dan s t een fluitje van een cent. Dan kan je ook gewoon in je viewport je raampje transparant maken.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
materials lab moet je inderdaad hebben
daar zoek je naar Opacity (< ook te vinden in de help)
die moet je een waarde ingeven die je aanstaat. en dan Attach je het gekozen material aan een object toe. staat ook veel in de Help over Materials en Attachen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 14:35
Het is gelukt :D

_/-\o_ _/-\o_

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.