[Laptop] Fujitsu Siemens Amilo openen voor grote schoonmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Amilo liggen, hier zit een Pentium 4 in welke idle al de 64 graden overstijgt. Bij minimale belasting stijgt de temperatuur van de CPU al gauw naar 75+. Het moederbord of NB zit ook algauw op een graad of 60.

Nu wilde ik de lapopt eens open schroeven om te kijken of de heatsink nog wel op zijn plaats zit of mogelijk vol stof zit. (op de laptop zit geen garantie meer) Nu heb ik Accu, DVD/CDRW speler en alle schroefjes aan de achterzijde er al uitgehaald, maar er laat nog niets los. Ik heb wel geprobeerd of het mogelijk een klik systeem is, maar dan moet ik zo hard gaan trekken dat ik bang ben om het een en ander te vernielen en dat is nu ook niet de bedoeling.

Is er toevallig iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Het gaat om een: Fujitsu Siemens Amilo D 7820

P.s. Nu ik zo het type nummer over tik van de onderzijde zie ik ook het volgende staan: MFG. DATE: K 030205, betekend dit nu dat de fabrikage datum 3-2-2005 is? Dat kan ik mij niet voorstellen, als ik zo de cosmetische staat van de laptop bekijk. Als de laptop inderdaad nog geen jaar oud is, mag de gebruikster wel eens goed worden toegesproken. :X

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165719

_Dune_ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:44:
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Amilo liggen, hier zit een Pentium 4 in welke idle al de 64 graden overstijgt. Bij minimale belasting stijgt de temperatuur van de CPU al gauw naar 75+. Het moederbord of NB zit ook algauw op een graad of 60.

Nu wilde ik de lapopt eens open schroeven om te kijken of de heatsink nog wel op zijn plaats zit of mogelijk vol stof zit. (op de laptop zit geen garantie meer) Nu heb ik Accu, DVD/CDRW speler en alle schroefjes aan de achterzijde er al uitgehaald, maar er laat nog niets los. Ik heb wel geprobeerd of het mogelijk een klik systeem is, maar dan moet ik zo hard gaan trekken dat ik bang ben om het een en ander te vernielen en dat is nu ook niet de bedoeling.

Is er toevallig iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Het gaat om een: Fujitsu Siemens Amilo D 7820

P.s. Nu ik zo het type nummer over tik van de onderzijde zie ik ook het volgende staan: MFG. DATE: K 030205, betekend dit nu dat de fabrikage datum 3-2-2005 is? Dat kan ik mij niet voorstellen, als ik zo de cosmetische staat van de laptop bekijk. Als de laptop inderdaad nog geen jaar oud is, mag de gebruikster wel eens goed worden toegesproken. :X
Misschien eerder 5/2/2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:26

mr_petit

opperprutser

http://support.fujitsu-si...php?t=6634&highlight=7820

edit:
voor de rest geen ervaring met het apparaat

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 16-01-2006 23:20 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb er wel ervaring mee, heb mijn processor ook vervangen in mijn Amilo M7400D.

Je moet de laptop niet via de onderkant openmaken, maar via de bovenkant, boven het keyboard zit zo'n "richel", die moet je lospeuteren, en dan kan je het keyboard eruit halen. Keyboard connectie loshalen op het moederbord and you're in :)