Foto's verscherpen

Pagina: 1
Acties:

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Weet één van jullie of het mogelijk is om foto's die teveel zijn ingezoomd weer scherp te krijgen? Laatst kwam ik toevallig dit tegen: http://www.sportsmansguid...&c=&mode=zoom&adid=240013 en zoals jullie zien is het hier wel mogelijk.

Iemand die één of ander programma kent wat werkt?

Bedankt :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
photoshop??

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:17
Robbertz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:36:
Weet één van jullie of het mogelijk is om foto's die teveel zijn ingezoomd weer scherp te krijgen? Laatst kwam ik toevallig dit tegen: http://www.sportsmansguid...&c=&mode=zoom&adid=240013 en zoals jullie zien is het hier wel mogelijk.

Simpel dit is niet mogelijk. Je kan niet iets wat niet scherper uit je camera komt verscherpen punt. (oke USM maar niet zoals de TS bedoelt de foto zonder kwaliteitsverlies opblazen) Wat het programmatje op die site die je laat zien doet is een lagere kwaliteit foto te downloaden, en pas als er om gevraagd word de details te downloaden (Die dus wel aanwezig zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door 0fbe op 16-01-2006 16:39 ]

Verwijderd

Zulke dingen zijn alleen maar mogelijk met de apparatuur die ze gebruiken in series als C.S.I ;) :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 16:56 . Reden: typo ]

• Robbertz236
  • Laatst online: 15-02-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:56:
Zulke dingen zijn alleen maar mogelijk met de apparatuur die ze gebruiken in series als C.S.I ;) :+
Hehehe..... precies daar zag ik het dus ook, dus ik vroeg me het al af. Jammer dat het niet echt kan :/

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

Zoefff

❤ 

FGA -> FGW

Zoals timcooijmans al aangeeft, het in niet (of nauwelijks) mogelijk. Het voorbeeld wat je geeft is inderdaad een slecht voorbeeld aangezien je bij het inzoomen gewoon een betere versie voorgeschoteld zijn, de details zijn van tevoren dus wél aanwezig.

Er bestaan wel programma's waarmee je met verschillende algoritmen foto's best redelijk kan opblazen, maar echt mooi zal het nooit worden.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28

Sabbi

je denkt aan mij.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je echt denkt dat dit kan dan vraag ik me af of je soms ook in sinterklaas gelooft. Hoe kun je van een wazig plaatje dat barst van de compressie artefacts nog een haarscherp plaatje maken met details die in het origineel niet eens herkenbaar zijn :+

CSI-achtige bullshit dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Natuurlijk is s-spline geen wondermiddel, het blijft interpolatie, alleen s-spline doet zijn best om scherpe randen ook daadwerkelijk scherp te houden. kijk maar naar de demo-afbeeldingen, geen van deze bevat écht detail als haartjes oid, en alle objecten steken sterk tegen elkaar af. in sommige gevallen werkt s-spline echt wel (bijvoorbeeld als je een tekst oid wil vergroten), maar voor gezichten of landschappen en dergelijke is het waardeloos. Waardeloos als in het is geen wondermiddel that is, beter dan bicubic is het vaak wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 17-01-2006 18:32 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Als je in photoshop wilt interpoleren, dan kan je dat het beste doen door bij image resize de afbeelding telkens met 10% te vergoten, en niet in een keer 50%.

• Abbadon
  • Laatst online: 28-01 16:26
Ik ben dol op CSI, maar elke aflevering waar men uit een foto of, nog erger, een simpele low res bewakingscamera zelfs scherpe nummerborden uit de weerspiegeling v.d. ogen van een toevallige passant ergens ver op de achtergrond kan halen, krommen mij de tenen dusdanig dat m'n schoenen er bijna kapot van gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion
  • Laatst online: 05:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:56:
Ik ben dol op CSI, maar elke aflevering waar men uit een foto of, nog erger, een simpele low res bewakingscamera zelfs scherpe nummerborden uit de weerspiegeling v.d. ogen van een toevallige passant ergens ver op de achtergrond kan halen, krommen mij de tenen dusdanig dat m'n schoenen er bijna kapot van gaan.
Ik vind die series ook goed te pruimen maar wat je zegt herken ik helemaal :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• gertvdijk
  • Nu online
Alieunited schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:53:
Als je in photoshop wilt interpoleren, dan kan je dat het beste doen door bij image resize de afbeelding telkens met 10% te vergoten, en niet in een keer 50%.
Volgens mij is dit meer gezichtsbedrog. Het gaat zo langzaam dat je niet ziet dat hij onscherper wordt! Wow dude... Zou het dan niet heel erg logisch zijn dat Adobe jouw methode al lang had geimplementeerd?
Typisch geval van mensen die pas merken bij een nieuwe bril: Jeetje, wat zie ik nu scherp. En dat terwijl ze met hun vorige bril, toen ze die net kregen, net zo scherp zagen.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 19-01-2006 18:23 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Mja.. ik zie het niet hoor:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/test.jpg

links in 1 keer 50% groter.. rechts in stapjes van 10%. 2 lagen over elkaar met difference geeft ook geen verschil.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit was met oudere versies van PS wel het geval.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit in ieder geval in CS2 (en misschien ook al in CS) niet meer hoeft. Tegenwoordig kun je in één keer naar de gewenste size. Om te vergroten: bicubic smoother en om te verkleinen: bicubic sharper.
Heb net een wat extremer testje gedaan (naar 1000%) en kan idd geen enkel verschil zien.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Robbertz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:36:

Het voorbeeld dat je geeft is een high-res foto waar je een verkleining van ziet in de standaard-weergave; je kunt er iets op inzoomen. De jpg-kwaliteit is echter compleet ruk.

Zoek je nu iets om te verscherpen of een tooltje om het zelfde te kunnen doen met je foto? In het eerste geval kan je helaas je zoektocht stoppem, dat wil gewoon niet. Wil je echter het tooltje, dan kunnen we je misscchien wel helpen :)

Bericht hierboven

Pagina: 1