Toon posts:

FreeBSD: Wat in te vullen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij de installatie van FreeBSD een hostname invullen.

Nu is dit belangrijk in de rest van de werking van andere programma's als mysql etc.

Deze server bevind zich intern in een netwerk namelijk 10.0.0.171.

Bij MySQL gaf hij namelijk aan dat het ip niet klopte met de hostname (ik had maar wat ingevuld) maar wat zou ik dan moeten invullen?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
localhost?

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik dus ook al aan,

ik zal het is proberen bedankt

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:06
Zorg dat je een geldige domeinnaam opgeeft! Eentje die klopt dus. Anders krijg je daar meteen na de installatie gedonder mee. Fantaseer dus een mooie naam, maar zorg wel dat deze voldoet aan hostname.domainname.extension!

^ Wat hij zegt.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je (net als ik) de mysql server en client op een server hebt draaien, kun je het beste ook het luisteren naar het netwerk uitzetten in /etc/rc.conf. Zorg verfder dat je /etc/hosts op orde is.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 16-01-2006 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:21:
Zorg dat je een geldige domeinnaam opgeeft! Eentje die klopt dus. Anders krijg je daar meteen na de installatie gedonder mee. Fantaseer dus een mooie naam, maar zorg wel dat deze voldoet aan hostname.domainname.extension!
voldoet tamara.nl ook of moet er nog wat voor?
begintmeta schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:22:
Als je (net als ik) de mysql server en client op een server hebt draaien, kun je het beste ook het luisteren naar het netwerk uitzetten in rc.conf.
wat bedoel je precies?

/etc/rc.conf
defaultrouter="10.0.0.138"
hostname="tamara.nl"
ifconfig_rl0="inet 10.0.0.171 netmask 255.255.255.0"

/etc/hosts
10.0.0.171 tamara.nl
10.0.0.171 tamara

Moet toch goed zijn zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 16:26 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

localhost = 127.0.0.1 !

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
dat stond ook in mijn /etc/hosts, bij nader inzien heb ik deze toch maar niet geprobeerd.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zet in ieder geval ook localhost in je hosts file, verder kun je de aliases van een ip op een regel plaatsen.

mysql_enable="YES"
mysql_args="--skip-networking"

dat kun je eventueel aan de rc.conf toevoegen.

Mochten problemen blijven betaan controleer dan ook gerelateerde configuratiebestanden (resolv.conf enz.)

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 16-01-2006 16:49 ]

Verwijderd

Je moet bijv. blaat.mynotexistingnetwork.nl opgeven. Als je op F1 drukt, dacht ik, dan kun je ook gewoon lezen. En anders lees je het FreeBSD handbook, daar staat het vast ook wel goed uitgelegd. :)
Pagina: 1