Hoi,
Dit lijkt op een dotnet bug die er al een HELE tijd in zit, maar op een e.o.a. manier heb ik er geen informatie over gevonden op internet.
De situatie is als volgt: Ik heb een (windows.) form met daarop 2 MDI clients.
Voor beide clientforms geldt:
- WindowState = FormWindowState.Maximized;
- AutoScroll = true;
- AutoScrollMinSize = 350; 350;
Let op de AutoScroll! Zonder AutoScroll lijkt 't namelijk goed te gaan
Als ik dan ervoor zorg dat er een scrollbar nodig is (bv. door middel van de mainform te verkleinen), gaat alles goed. Switch ik dan naar de andere clientform, dan is er nog niets aan de hand. Maar... ga ik dan weer terug naar de eerste clientform, dan is de windowstate + size kapot!
Natuurlijk heb zelf gedebugged, en het lijkt er op dat zodra het ene window maximized is, dat het andere automatisch naar normal springt.
De testapplicatie heb ik geupload naar m'n servertje: Klikkerdeklik
Hopelijk weten jullie iets meer, want het gedrag is nu lichtelijk onvoorspelbaar.
Dit lijkt op een dotnet bug die er al een HELE tijd in zit, maar op een e.o.a. manier heb ik er geen informatie over gevonden op internet.
De situatie is als volgt: Ik heb een (windows.) form met daarop 2 MDI clients.
Voor beide clientforms geldt:
- WindowState = FormWindowState.Maximized;
- AutoScroll = true;
- AutoScrollMinSize = 350; 350;
Let op de AutoScroll! Zonder AutoScroll lijkt 't namelijk goed te gaan
Als ik dan ervoor zorg dat er een scrollbar nodig is (bv. door middel van de mainform te verkleinen), gaat alles goed. Switch ik dan naar de andere clientform, dan is er nog niets aan de hand. Maar... ga ik dan weer terug naar de eerste clientform, dan is de windowstate + size kapot!
Natuurlijk heb zelf gedebugged, en het lijkt er op dat zodra het ene window maximized is, dat het andere automatisch naar normal springt.
De testapplicatie heb ik geupload naar m'n servertje: Klikkerdeklik
Hopelijk weten jullie iets meer, want het gedrag is nu lichtelijk onvoorspelbaar.