Complete PC voor een n00b.... waar lekkere service

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Naja, oom van mij wil dus een computer hebben, is nog zijn eerste. Ik wil hem op zich wel een computer aanraden, maar geen daaagen bezig zijn om alles werkend te krijgen. Man heeft geld ZAT, dus budget is 1500 euro.

Doos hoeft niks te kunnen maar moet ook weinig problemen opleveren. Zelf bouw ik altijd gewoon een pc uit goede onderdelen en dan werkt het prima. Maar in dit geval wil ik toch wel een voorgebouwd systeem regelen, zodat ze hem naar de tent zelf kunnen brengen als er iets mee is. Maar ik vroeg me af hoe het met de kwaliteit zat. Ik zat grofweg te denken aan drie mogelijkheden:
1. Naar dixons gaan en daar een blommige packard bell of HP uitzoeken
2. Informatique of andere kwaliteitszaak iets moois in elkaar laten zetten.
3. Een Dell bestellen.

Kan iemand met ervaring op dit vlak vertellen waar je de beste service/minste problemen kan verwachten. Dus als ze de zaak weer eens hebben verkloot, dat je hem daarheen kan brengen en dat het wordt gefixt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over de service van Dell loopt een topic. Ik weet zo niet waar, maar met de search moet je em wel kunnen vinden :)
Als je de pc bij een webshop will laten samenstellen en inelkaar laten zetten, kun je het beste even in de Shop Survey kijken welke webshops bekend staan om goeie service. (Veel webshops hebben ook gewoon een winkel)
Dixons zal ook wel goeie service geven, maar voor zon ding betaal je meestal veel te veel. Voor 1500 euro kun je het beste zelf een systeempje samenstellen en inelkaar (laten) zetten, en dan bij een goeie winkel uit de Shop Survey.

• M_V
RoD schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:58:
Over de service van Dell loopt een topic. Ik weet zo niet waar, maar met de search moet je em wel kunnen vinden :)
Als je de pc bij een webshop will laten samenstellen en inelkaar laten zetten, kun je het beste even in de Shop Survey kijken welke webshops bekend staan om goeie service. (Veel webshops hebben ook gewoon een winkel)
Dixons zal ook wel goeie service geven, maar voor zon ding betaal je meestal veel te veel. Voor 1500 euro kun je het beste zelf een systeempje samenstellen en inelkaar (laten) zetten, en dan bij een goeie winkel uit de Shop Survey.
Budget kan ook nog wel wat hoger dan 1500 ofzo, het is het belangrijkste dat ze gewoon langs kunnen komen en dan dat kreng daar achterlaten en dat het dan gefixt wordt (al dan niet tegen redelijke vergoeding).

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik zou absoluut geen packerd bell nemen, zelf ook ervaring mee gehad en absoluut niet goed bevallen!

over het algemeen is dixons veel duurder dan een gemiddelde computerzaak!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij Dell kan dit geloof ik. Volgens mij kun je daar voor kiezen als je de pc daar laat samenstellen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Wat denk je van een reborn kaartje of dergerlijke, de PC wordt netjes geinstalleerd met alle software, dan stel je dat reborn kaartje in, en elke keer je opnieuw opstart worden alle wijzigingen ongedaan gemaakt, dus kan hij de PC niet kapot krijgen (zelfs formatteren werkt niet, herstarten en gaan).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou voor optie 2 gaan. Gewoon naar een PC-boer in de buurt gaan en daar iets laten bouwen. Als er dan iets kapot gaat, breng je hem langs en moet je hem binnen een paar dagen wel terug kunnen hebben. Bij de Dixons moet het dan eerst weer terug naar de fabrikant enzo, veel omslachtiger.

Maar een Dell met een goede garantie (3-jaar onsite, aan huis dus) lijkt me ook een goede optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 16-01-2006 16:05 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:07
Kijk de shit is, dat veel systemen meestal overkill zijn. Ga je naar de ALDI dan zit der troep bij die mensen van ze leve niet gebruiken. Terwijl andere hem juist daarom kopen. Ik zou voor een informatique achtige oplossing gaan. En als je beweert dat je systemen kan samenstellen, op je eigen kennis en kunnen. Waarom vertrouw je er nu ook niet op dan?

Bedoel, een pc'tje samenstellen... is geen grote opgave.
Enne als je je een beetje bij de merken houdt,

MOBO > ASUS
CPU > spreekt voor zich, of de een of de andere >:) AMD >:)
MEM > Twinmos heb ik goede ervaringen mee, en kingston en corsair idem
VGA > Onboard? of losse kaart, ik zou dan ook voor een ASUS kaartje gaan... weet je tenminste zeker dat ie niet conflicteert met het MOBO
SOUND > Onboard? zo nee creative kaartje... 2.0 / 2.1 / 3.1 / 5.1 / 7.1 is maar net of je oom doof wil worden of niet
En de rest is zeker gangbaar.... DVD-WRITER Diskette en of ComFlash Reader

Dus dat is de moeite ook niet

en als je gaat uikijken naar DELL HP of PACKARD BELL, je zit altijd met de shit dat die bedrijven op zich laten wachten als het om reparatie gaat. Het is niet van vandaag op morgen. Terwijl dat bij de PC Boer om de hoek wel weer wat sneller gaat. Maar misschien dat je er dan ook nog een centje aan kan verdienen door de problemen bij je oom op te lossen ;) .

Dus de mogelijkheden zijn eindeloos

discogs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tweakerts die een dell aanraden. wat is er van de wereld geworden.. 8)7

Nee de enige echter aanrader die twekaert zou moet doen is Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006

Verder stel je zo weinig eisen aan het systeem dat het eigenlijk toch niks uitmaakt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Is de MyCom dan niet wat? Die hebben (hier in Utrecht) gewoon een eigen technische dienst in het pand. Lijkt me makkelijker dan de Dixons of zo. Webshops zou ik dan al helemaal niet aan beginnen..

• RoD
  • Niet online

RoD

leuk_he schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:10:
Tsja, TS geeft aan dat het een PC n00b is, en dan is een Dell met 3 jaar garantie best leuk hoor. Ik zou er zelf nooit een kopen, maar ik kan me voorstellen dat mensen die niet veel gedonder willen een Dell kopen.

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Wat denk je van een reborn kaartje of dergerlijke, de PC wordt netjes geinstalleerd met alle software, dan stel je dat reborn kaartje in, en elke keer je opnieuw opstart worden alle wijzigingen ongedaan gemaakt, dus kan hij de PC niet kapot krijgen (zelfs formatteren werkt niet, herstarten en gaan).
Lijkt mij een goed plan. Wat ook kan is de schijf zelf in 3 partities delen:
P1 = windows
P2 = docs (mijn documenten doorlinken naar een map op deze partittie)
P3 = image van P1

Dan geef je hem er een disk (of USB stick) bij waarmee automatisch de image van P3 naar P1 wordt gezet en alles weer in originele staat brengt, MET bewaring van bestanden (namelijk op P2).

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik zou gaan voor een PC samenstellen en laten assembleren bij een webshop. Denk bijvoorbeeld eens aan Salland Automatisering of ,wat je zelf al noemde, Informatique. :) Kwalitatief goede winkels die ook gewoon een winkel hebben. En als je zeker wil zijn van goede service(meerdere jaren garantie, eigen technische dienst etc.) tegen een nog redelijk goede prijs kun je kijken naar Schutte Systems te Lemelerveld. Alhier een website van dit bedrijf

Succes ermee!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

leuk_he schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:10:

Nee de enige echter aanrader die twekaert zou moet doen is Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006

Verder stel je zo weinig eisen aan het systeem dat het eigenlijk toch niks uitmaakt.
Waarom geen Dell adviseren? Ik adviseer wel vaker Dell te nemen, zeker bij mensen die zoals TS zelf niet aan de Pc willen sleutelen. Zeker bij mensen die mij vragen welke merk laptop ze moeten nemen adviseer ik meestal een Dell te nemen. Ik heb ook wel eens een Acer aangeraden, maar dat doe ik nooit weer. Van de Dell's hoor ik nooit weer wat of het is alleen om te melden dat alles naar wens werkt, dat is/was bij Acer wel een ander verhaal.

Als je de standaard garanties van Dell neemt dan heb je meestal 3 jaar garantie. Zelf heb ik ook een Dell Laptop ik heb 1 maal aanspraak moeten doen op granatie. Direct naast het skanierpunt van het scherm ontstond een klein schuurtje in de lijst (3 maand voor de einde van mijn 3 jaar garantie). Ik Dell bellen het probleem voorgelegd, de volgende dag werd mijn laptop opgehaald en nauwelijks een week later had ik hem terug met een nieuwe lijst om het scherm.

Overigens zet ik mijn gewone Pc's/werkstations zelf in elkaar.

Edit: Als je een systeem wilt laten samen stellen, dan kun je ook even bij www.sallandautomatisering.nl kijken ze zijn niet de duurste en hebben een prima service.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2006 16:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• M_V
Hmmm das allemaal wel waar wat jullie zeggen. Met een dixons of dell pc duurt het weken voor het allemaal weer gefixt is.

Waarom ik hem niet zelf in elkaar zet: als hij dan kapot gaat, ga je niet zo makkelijk terug.

Ik ben dus op zoek naar een mycom-achtige zaak waar ze dus iets goeds in elkaar kunnen zetten, liefst in Naaldwijk op directe omgeving. Mag duur zijn :D en vooral goede service.

Verwijderd

Je kan naar Powerchip of concurrent gaan bijvoorbeeld maar een echte Tweaker doet alles voor zich-haarzelf.

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 23:22 ]

• M_V
TXC schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:18:
[...]

P1 = windows
P3 = image van P1

Dan geef je hem er een disk (of USB stick) bij waarmee automatisch de image van P3 naar P1 wordt gezet en alles weer in originele staat brengt, MET bewaring van bestanden (namelijk op P2).
Dat vereist nogal wat computerkennis hoor. Jij en ik vinden het basaal, maar mensen weten dit ook nog te verkloten.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

LuPo schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:19:
Ik zou gaan voor een PC samenstellen en laten assembleren bij een webshop. Denk bijvoorbeeld eens aan Salland Automatisering of ,wat je zelf al noemde, Informatique. :) Kwalitatief goede winkels die ook gewoon een winkel hebben. En als je zeker wil zijn van goede service(meerdere jaren garantie, eigen technische dienst etc.) tegen een nog redelijk goede prijs kun je kijken naar Schutte Systems te Lemelerveld. Alhier een website van dit bedrijf

Succes ermee!
Ja das leuk zo'n webshop, maar wat als zijn oom nou aan de andere kant van het land woont? Dan is hij beter af met een Dell/Informatique based PC.

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-01-2006 16:27 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

Rudy_V schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:24:
Ik ben dus op zoek naar een mycom-achtige zaak waar ze dus iets goeds in elkaar kunnen zetten, liefst in Naaldwijk op directe omgeving. Mag duur zijn :D en vooral goede service.
Zoek maar op dan ;)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:09
Rudy_V schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:24:
http://tweakers.net/shops...&Sortering=Plaats&Start=0

//grrr, te traag :P

[ Voor 5% gewijzigd door phYzar op 16-01-2006 16:29 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik blijf toch bij Paradigit. Ik werk er pas net, maar mijn vader koopt zijn computers er al 6 of 7 jaar geloof ik. Toen was het nog een klein winkeltje :) . Maar als er buiten de garantietermijn iets kapot gaat (lees: onze 15 inch philips tft waar we toen veel voor betaald hadden) dan doen ze echt niet zo moeilijk en we kregen toen dikke korting op een nieuwe 17 inch tft :) .

Ook is die levenslange software ondersteuning gewoon prima. Mijn vader is geen leek maar kan gewoon niet uit alles komen en gaat dan even langs, die mensen hebben tenminste manieren en wat kunde. Als ik bij de BCC een computer koop (ben er wel eens binnengelopen) weet ik dat ik waarschijnlijk minder service en vriendelijkheid kan verwachten (gebaseerd op 3 of 4 ervaringen).

In ieder geval succes met de keuze :) .

De meeste mensen deugen!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
TXC schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:18:
[...]

P1 = windows
P3 = image van P1

Dat is inderdaad de manier waarop je werkt met zo'n reborn kaart. Windows op C, de "mijn documenten" op D, uitleggen dat opslag op D gebeurt, reborn kaartje erin en dit gebeurt allemaal automatisch.
Er bestaan ook systemen met een PC die alles van internet haalt, alle software en updates worden dan door een extern bedrijf gedaan, dat kan ook handig zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

_Dune_ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:24:
[...]
Waarom geen Dell adviseren?
Ik moet dit gezien de reacties nog wat onderbouwen.

-Dell is niet zo goedkoop als het lijkt. Je betaald voor alles extra bij.
-De dell leveringsvoorwaarden wringen met de nederlandse wet koop op afstand.
-89 euro aflever kosten?
-Enkel intel. niks mis mee, maar op het moment zijn de AMD systeem heel concurreerend in prijs/prestatie hoor.
-Dell extra software.... [http://hardocp.com/article.html?art=OTI0]dit[/url] staat me bij.
-Windows XP is meegegelverd... maar dat is een oem versie. --> Dell geeft enkel ingeblikte helpdesk support, en met je dell key kun je geen ander XP die je hebt liggen instaleren. (oem versie). Microsoft verwijst altijd naar dell in geval van problemen, dus val je tussen wal en schip.
-service: je kunt niet ergens langs gaan. Je MOET een servicecontract kopen en dan bepaald dell wel wanner ze langs komen.

Let wel, dit is een mening. Maar als je niet een eerlijk prijs/prestatie van een dell systeem naast een webboer legt moet je niet zomaar DELL kiezen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Is een iMac geen goede optie? Ik heb sinds kort een powerbook en osx werkt erg fijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Spits op 16-01-2006 16:52 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ehm, misschien bij de lokale pc boer langs gaan en de meest stabiele computer samenstellen, die goed gekoeld wordt en met een betrouwbare harde schijf? (Samsung ofzo). De lokale pc boer wil toch wel langs komen als je een dikke pc koopt daar :*)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:07
Spits schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:51:
Is een iMac geen goede optie? Ik heb sinds kort een powerbook en osx werkt erg fijn!
Der staat PC voor een n00b, en dan zeg jij MacOSX, zie je het voor je... ?

Windows XP is al erg genoeg voor mensen met een bepaalde leeftijd... en dan wil je ze een ander OS voorschotelen.

Enne ga eens kijken voor support, denk niet dat ze bij paradigit je mac ff gaan fixen...

discogs

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
loewie-643- schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:55:
[...]

Der staat PC voor een n00b, en dan zeg jij MacOSX, zie je het voor je... ?

Windows XP is al erg genoeg voor mensen met een bepaalde leeftijd... en dan wil je ze een ander OS voorschotelen.

Enne ga eens kijken voor support, denk niet dat ze bij paradigit je mac ff gaan fixen...
Sinds wanneer is een Mac geen PC? En OSX is juist een os die je zo doorhebt. Geloof me, het is juist erg simpel te houden allemaal. Ik vind OSX juist (ook) erg geschikt voor noobs.
En een Mac kan je gewoon bij een Apple centre of een andere geauthoriseerde dealer kopen of bij de apple online store. Als er dan iets is kan je elk apple centre of dealer binnenlopen voor support, doen ze helemaal niet moeilijk over.
Dus ik zou het zeker overwegen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou juist voor n00bs een Apple ook niet willen uitsluiten. Het werkt, zitten weinig knoppen teveel op en het gangbare draait zonder enig probleem (en zelfs de illegale software is zo te vinden...).

En de andere overweging is dan de volgende: waarom geen laptop van Asus, oshiba of een ander A-merk. Juist die dingen zijn redelijk onderhoudsvrij en bieden ook goede voorwaarden.

Verwijderd

Koop iig GEEN Packard Bell! Ik heb een tijd bij helpdesk gewerkt en service is echt het slechtste wat ik ooit meegemaakt heb... Zelfs tot twee(!!!!!!!!!!!!) keer toe voorgekomen dat de RMA afhandeling shit eeen notebook KWIJT is geraakt....

• M_V
Bedankt voor alle reacties tot dusver. Het wordt dus geen laptop omdat die dus gewoon door die lui wordt gesloopt. Anders had ik het wel geweten.

Apple.... hmmmm..... tja, ik weet absoluut niks van apple, maar tja, je kan er gewoon alles op enzo, dus misschien niet eens zo'n gek idee.

Verwijderd

New Computer Age (www.ncaonline.nl) levert standaard op hun systemen 3 jaar On-Site garantie,
tegen heel redelijke prijzen. Ik kom ze regenmatig tegen in de computerbladen als beste koop/keus, juist vanwege de goede garantie.

suc6 ermee.

voorbeeld: 1049euro
Omschrijving
CT Nr. 11 2005 - "Wij vinden het NCA-systeem het meest interessant. NCA levert een allround middenklassesysteem met een uitgebreide garantie, extra software en een hostingpakket."
Features
Voor een andere configuratie kunt u altijd e-mailen of bellen.
Midi Tower Black
MSI K8N SLI Plat.
AMD Athlon 64 3500+
1024 Mb Intern Geheugen
Maxtor 250 Gb SATA 16 MB
BenQ 1640 DVD +/- RW
BenQ 16x 48x DVD
GF 6600VTD 256 Mb PCI-E DVI
BenQ 19" TFT 12 ms
Onboard sound 7.1
Ozaki Nuke 28 5.1 Speakerset
Netwerkkaart: 10/100 Mb/s Onboard