Toon posts:

beste waterkoel componenten

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een noob in het waterkoel gebeuren maar ik heb me er aardig inverdiepd wat er zoal
op de markt is. Persoonlijk vind ik de kant en klaar setjes gebrekkig qua performance.
Dus ik wil zelf een systeem in elkaar zetten.

Echter ik heb geen idee wat de beste componenten zijn.
Welk merk heeft de beste CPU blokken en wie de beste radiators enz.
Eheim schijnt de beste pompen te hebben.

En zijn er websites met benchmarks van deze individuele componenten ?

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Als je nog een n00b bent, dan raad ik je een bigwater setje aan. De SE is leuk bijvoorbeeld. Deze setjes van Thermaltake zijn uitermate geschikt voor de beginner en ook uitbreidbaar. bg-computers.com
(zelf in elkaar zetten is lastiger dan je denkt)

[ Voor 12% gewijzigd door sniek op 16-01-2006 15:35 ]

Irrelevant by default - rm -rf /

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24

DaWaN

'r you wicked ??

Als je het beste van het beste van waterkoeling wilt kun je beter PhCh koeling kopen. Een leuke 2e hands Mach II GT ofzo :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Of die nieuwe van OCZ
der loopt er hier een draadje over

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou eerst even hier een kijkje nemen: [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml] Ik denk dat daar negentig procent van je vragen te beantwoorden valt. ;) Ook kun je daar de websites vinden waar je naar op zoek bent met betrekking tot de benchmarks.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 16-01-2006 15:57 ]

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59
Danger Den water blokjes zijn wel erg leuk. maar 1 nadeel, ze zijn mega duur, maar je krijgt er veel voor terug

maar zoals hierboven staat zou je ff gauw naar het watercoolingtopic kunnen kijken, staat een hoop infomatie :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door __Deathscythe__ op 16-01-2006 21:59 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Advies koop dit:

http://www.xcsystems.nl/product_info.php?products_id=357

Alles past perfect en je hebt top performance heb deze zelf ook en kan iedereen hem aanraden.

Draait nu op AMD64 @ 3000mhz idle 26-29 load 39-41

Verwijderd

Ik heb aardig wat leuks te koop voor een perfecte prijs oa een D-tek white water :). neem even contact op via mail @ pearlnum1athotmailpuntcom

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 10:22 ]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:21:
Ik heb aardig wat leuks te koop voor een perfecte prijs oa een D-tek white water :). neem even contact op via mail @ pearlnum1athotmailpuntcom
hoort dit niet in vraag en aanbod?

Greyh0und

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Misschien kun je hier een kijkje nemen. Schijnt goed te zijn.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Zo'n topic is flamebait.

'Beste' componenten is niet te zeggen. Zeker niet als je je specs helemaal niet geeft!
Daarna verschilt het: -wat je allemaal wilt koelen, -wat voor een kast je hebt, -hoeveel geld je er aan uit wilt geven, -hoe handig je bent met zelf klussen, etc.

Ik zou gewoon lekker gaan googelen op bijv . "waterblock comparison" en idd de faq in 'het grote waterkoelingstopic' bekijken

U vraagt, wij antwoorden.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
MeMoRy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:15:
Zo'n topic is flamebait.

'Beste' componenten is niet te zeggen. Zeker niet als je je specs helemaal niet geeft!
Daarna verschilt het: -wat je allemaal wilt koelen, -wat voor een kast je hebt, -hoeveel geld je er aan uit wilt geven, -hoe handig je bent met zelf klussen, etc.

Ik zou gewoon lekker gaan googelen op bijv . "waterblock comparison" en idd de faq in 'het grote waterkoelingstopic' bekijken
Waarom is dit een flamebait topic? Dit is zeker geen flamebait. OK, de TS mag wel eerst wat huiswerk doen door in google wat zelf onderzoek te gaan verrichten. De resultaten die volop op het internet staan liegen er niet om dus de beste component mag toch gegeven worden. De TS vraagt tevens om advies.

@TS: Kant en klaar setjes zijn zeker niet slecht. Ik neem als voorbeeld de Swiftech setje met Storm en Dual rad. Dit setje presteert zeker niet slecht zelfs beter dan verschillende custom made setjes.

Als beginner is het ook geen slecht idee om te beginnen met een compleet setje. Ik was zelf begonnen met een Asetek Waterchill setje, daar was ik erg tevreden mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 17-01-2006 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geld is niet zo zeer het probleem.

Maar ik wil meteen vette componenten hebben en daarom geen kant en klaar sets.

Wil de beste 3 * 12 cm radiator.
wat redelijk stille 12 cm fans erbij
eheim 600 / 1200 ltr pomp.
goed cpu blok voor p4 socket 478
Northbridge blok voor intel 865
VGA blok voor GF 6800
En een geinig reservoirtje.

De vraag is eigenlijk wie heeft het beste cpu blok, wie het beste NB blok, wie het beste VGA blok.
En hoeverre zijn deze onderling compatible.

• MeMoRy
offtopic:
[quote]Kakaroto schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:10:
Waarom is dit een flamebait topic? Dit is zeker geen flamebait.[/quote]
Omdat er kans is dat de discussie verzand in "deze is de beste" "nee, deze is de beste"

'de beste' is subjectief. Ik denk dat het beter te zeggen is welke hij(/zij?) iig niet moet kopen.

ontopic:
- autorads koelen vaak beter den standaardkoelelementen. Zijn vaak ook goedkoper. Je moet ze vaak zelf wel zelf uit auto's halen, er zitten geen fittingen op, je moet ze vaak uitgebreid schoonmaken etc. Is dus meer werk, maar ik denk wel beter.
- papst fans staan bekend om hun stilte. goeie lagering blijkbaar. Faan zijn de stilste zo stil omdat ze langzamer draaien, dus ik zeg: koop een snelle en zet er een fancontroller op. Nexus is ook stil. Er is ergens een tabel op internet (weet niet meer waar) waar alle gegevens van fans onder elkaar staan: oa. luchtverplaatsing, geluid en onderling verband...
- je pomp hoeft niet te sterk te zijn. Ligt aan je systeem. Systemen met rasters (laat ik het zo noemen)
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/642_0.jpg
hoeven niet een al te sterke pomp te hebben. Erger nog: teveel kracht kan eveventueel aanwezig plexiglas laten barsten, heb ik begrepen. Systemen (meestal amerikaans) met spuitstukken
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/storm/storm-exploded.gif
hebben juist weer wel sterke pompen en slangen met grote diameter nodig.
Als je pomp de druk niet kwijt kan, slijt de motor sneller.

Vergeet niet dat een luchtstroom in je kast nodig blijft! je kan dus niet alle fans verwijderen uit de kast. Soms moeten er zelfs één/enkele bij.
je moet ook specifieke componentnamen opschrijven. aan alleen intel 865 hebben we niets.

[ Voor 70% gewijzigd door MeMoRy op 17-01-2006 15:17 ]

Verwijderd

Kijk is bij alphacool daar hebben ze leuke sets maar ook alles is apart los te bestellen.

http://www.alphacool.de/xt/

Kan je wel 1 advies geven koop niet zomaar wat, als iets je lijkt zoek dans reviews op van het desbetereffende product. En vraag ook op tweakers bijvoorbeeld. Want waterkoeling is wel wat anders dan lucht. Het vergt met name meer onderhoud wat ook weer verschilt per systeem

iig suc6 ermee bij mij draait het perfect :P

• Extera
  • Laatst online: 05-05-2025
danger den silver /swifftech storm blokje voor je cpu.

denk dat veel met me eens zijn

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• MeMoRy
offtopic:
Ah, de flamewar is begonnen ;)

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 14:48
Ik ben zelf nu ongeveer driekwartjaar tot een jaar bezig met waterkoeling en kan zeggen die kant en klare setjes zijn vaak veel te duur voor wat je er voor krijgt! Ook staat (wat ik zo hier en daar opvang) de sets kant en klaar van Thermaltake er bekend om duur te zijn en maar matig te koelen. Dat setje wat hierboven genoemd wordt is leuk, maar voor hetzelfde geld kan je beter spul zelf bij elkaar zoeken. Daarom is het ook meestal goedkoper om zelf wat bij elkaar te gogelen dan een kant en klare set te kopen.

ben zelf begonnen met een Koolance Exos I unit bovenop mijn pc, maar ben nu overgestapt naar een zelfbouw zet die ik wederom weg doe om opnieuw te beginnen.

Ik zou gaan als ik jou was voor een Black Ice Xtreme III radiator (3*120mm fan erop). Resevoir een Coolplex 25 (of groter) en kwa blokken voor zalman cpu en de rest moet je zelf beetje rond kijken. Ik heb zelf de Coolplex 25 achter op mijn kast gemonteerd met een blauwe lamp erin, ziet er erg leuk uit. Koolance cpu blok is wat ik in mijn kast heb hangen. Mijn temps zijn lekker laag ongeveer rond de 30 graden (pentium 4 3,0prescott)

Het verschil met koelcappaciteit van de verschillende 3*120mm radiatoren zijn niet zo groot. Het verschil ligt hem meestal in de snelheid waarme het water moet stromen om de optimale afkoeling te krijgen. Bij black Ice (op de nieuwe reeks na) is het het beste met een vrij grote circulatie te werken terwijl Aqua-computer weer beter is als het water iets langzamer stroomt.

Als je wat handig bent met casemodden heb je de radiator zo ingebouwd. Verder moet je gaan kijken aan de hand van welke blokken je wilt hebben hoe groot je de slangen wilt en dus ook de aansluitingen voor je radiator.

Voor pomp zou ik inderdaag gaan voor een Eheim. ik heb zelf de 1048 versie. 700liter per uur. Deze pomp is zeer krachtig en nauwlijks hoorbaar.

Verder de fan's kan je zelf makkelijk uitzoeken uit geluidsterkte. en dan als je 3*120mm fans heb zou ik je adviseren er wel een fancotroler achter te hangen want 3*120 op volle sterkte hoor je toch wel redelijk!

Overgens heb ik een Black Ice Extreme in de verkoop voor als je eventueel voor deze mocht kiezen. Voor informatie daarover mag je me wel mailen (jarno_velden@hotmail.com)

[ Voor 25% gewijzigd door Jarnoootje op 17-01-2006 15:32 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
MeMoRy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:16:
offtopic:
Ah, de flamewar is begonnen ;)
Waar?
  • rad: dangerdan 2 zou ik denken
  • fans maakt niet uit zo lang het maar krachtig is. Met een baybus terug draaien voor dagelijks gebruik.
  • cpu block: swiftec storm
  • vga block een leuke cool O matic NV 40 of dangerdan variant hier van.
  • pomp zo'n leuk swiftec of dangerden pompje met een enorme druk (is veel belangrijker als veel lieters per uur)
  • res maakt niet uit kies wat jij mooi vind. let alleen wel op dat er hiet res niet te klein of smal is. dan kan er bij een krachtige pomp een draaikolk ontstaan = veel herrie+lucht door je setup

[ Voor 35% gewijzigd door martijn_tje op 17-01-2006 16:42 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... dit is toch wel erg gemakkelijk te vinden met google en zelf een beetje reviews vergelijken :)

Aan de heren die aan het uitlokken zijn tot flamen en aan het flamen zijn en hele grote FOEI! Niet doen jongens, jullie weten echt beter!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.