Toon posts:

C++ boek

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welk boek kan ik het best kopen om C++ te leren? Ik heb ervaring met javascript, visual basic, php, mysql, Unix, Linux. En dan ben ik op zoek naar een boek waarmee je de taal echt 'leert' en niet echt naar een naslagwerk.

Verwijderd

Thinking in C++. Een ebook dat je kan downloaden op www.mindview.net. Het is ook gepubliceerd als gebonden boek.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

admiral866

The King Personality Disorder

ehm krijg je dat dan niet op de opdleiding die je doet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zet nog in Havo 4. Dus daar wordt helaas niet veel programmeren geleerd. :(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
The C++ Programming Language Third Edition van Bjarne Stroustrup.

Thinking in C++ vind ik ook een goede.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik heb hier het boek wat ik nodig had voor het eerste jaar HBO.
Dat is een boek dat stap voor stap alles behandeld.
Naam: C de taal van PSD tot C-programma.
Schrijver: Daryl Mc Allister
ISBN: 907313403X

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk ben ik op zoek naar een boek voor beginners. Om de taal echt van begin af aan te leren. Welk boek is dan het beste om te kopen?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 22:39
Die van Bruce Eckel. En als je die uit hebt, koop je die van meneer Stroustrup. En als je die uit hebt, en je hebt het ook allemaal onder de knie, dan kun je redelijk C++ proggen. ;)

En stunter, hij wil C++ proggen, niet C.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 12:32 schreef stunter het volgende:
Ik heb hier het boek wat ik nodig had voor het eerste jaar HBO.
Dat is een boek dat stap voor stap alles behandeld.
Naam: C de taal van PSD tot C-programma.
Schrijver: Daryl Mc Allister
ISBN: 907313403X
hmmm dat boek gebruiken we op het mbo ook. Vind het niet een bijster goed boek en geen c++ alleen ansi c

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik heb op thuis "teach yourself C++ in 21 days" als e[uche]book.(platte html met gifjes)

Mailos mijos maaros, danos pompos wijos datos welos eenos keeros overos.

Ik heb mezelf met dat boek C++ geleerd. Het begint heel basic bij wat nou een int is en een double, dan over naar programma structuur, loopjes, if-jes en dergelijke.

En het eindigd allemaal met een intro op de STL (bestwel belangrijk), multiple inherintance.

(Vooral de uitleg van pointers en references vond ik begrijpelijk.)

Mijn tip: Bekijk dit boek is electronisch. Download Dev-C++ van: http://www.bloodshed.net/devcpp.html
(een simpele win32 IDE/compiler, 't is een code-editor met wat debugging faciliteiten)

Koop vervolgens de gedrukte versie van C++ in 21 days en leef je uit.

• The - DDD
En na dat boek, dan zou ik die van Bruce Eckel gaan lezen.

• whoami
  • Laatst online: 21:42
Object Oriented Programming in C++ 2nd Edition.
'k zou zeggen, 'k ga hier de auteur en het ISB nummer posten, maar 'k heb het boek uitgeleend, dus...

https://fgheysels.github.io/

• The - DDD
Bedoel je soms "Object Oriented Programming in C++" van "The Waite Groep" met van die riddertjes op de voorkant?

Die heb ik namelijk ook. (3de editie)
ISBN:1-57169-160-X
Auteur: Robert Lafore

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

admiral866

The King Personality Disorder

Op zondag 21 januari 2001 12:15 schreef the_tag-man het volgende:
Nee, ik zet nog in Havo 4. Dus daar wordt helaas niet veel programmeren geleerd. :(
In je profiel staat namelijk anders.
Vond het ook al raar. HIO en 1985 :?

• whoami
  • Laatst online: 21:42
Op zondag 21 januari 2001 19:12 schreef The - DDD het volgende:
Bedoel je soms "Object Oriented Programming in C++" van "The Waite Groep" met van die riddertjes op de voorkant?

Die heb ik namelijk ook. (3de editie)
ISBN:1-57169-160-X
Auteur: Robert Lafore
Dat is'em

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Ik heb zo'n boek van Accedamic Service, en ik vindt 't wel relaxt enzow.

Verwijderd

deze even omhoog schoppen... ik ben namelijk ook net begonnen met het leren van C++, en moet dus ook een goed boek hebben. Ik heb reeds C++ in 21 days van Sams Publishing gehaald, maar nu las ik net een topic over C++, en wat kleine dingetjes die er toe schijnen te doen, zoals het verschil tussen #include <iostream> en #include <iostream.h>, en dat soort kleine dingetjes... begin nu door dat topic eigenlijk een beetje te twijfelen of dit een goed boek is om echt te leren programmeren in C++... ik wil dus niet een 'beetje' leren programmeren in C++, ik wil gewoon echt goed leren programmeren, uitgebreid, aangezien ik van mijn hobby (proggen) ook mijn werk wil maken... eeh... iemand?

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Academic Service rules !
Tenminste, de boeken over Perl en Operating Systems toch :) C++ misschien ook wel, ben ik nog niet aan begonnen...

• Aaargh!
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zondag 21 januari 2001 18:10 schreef The - DDD het volgende:
Mijn tip: Bekijk dit boek is electronisch. Download Dev-C++ van: http://www.bloodshed.net/devcpp.html
(een simpele win32 IDE/compiler, 't is een code-editor met wat debugging faciliteiten)
Ik zou persoonlijk voor de GNU compiler gaan (g++) en dan het liefst niet op een MS-DOS bak maar gewoon Linux of een Unix.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:14 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk voor de GNU compiler gaan (g++) en dan het liefst niet op een MS-DOS bak maar gewoon Linux of een Unix.
eej... dit topic is al meer dan een jaar oud hoor... zulke reply's hebben geen zin... ow: en bloodshed devcpp is gewoon een ide met 'frontend' voor g++... compilen gaat via g++...

• ARE-T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 21:42
Als je echt goed C++ wil leren kan ik C++ van Academic Service aanbevelen. Als je dit boek vanaf het begin tot het einde doorwerkt (dus ook de opgaven die er in staan maakt, dit is heel essentieel om C++ goed te leren!) ben je daarna echt wel instaat een heel sterk staaltje C++ programmeren neer te zetten!

We gebruiken dit boek ook met mijn studie (HTS-Computertechniek). Ik heb zelf op dit moment de 6de herziene druk.

Het boek is geschreven aan de hand van Microsoft Visual Studio C++. Er is dus verschil tussen C++ programmeren in pakketten van Borland en Microsoft (waaronder er voor Visual Studio #include <iostream> using namespace std; wordt gebruikt en voor Borland #include <iostream.h>). Dit verschil wordt ook aan het begin van het boek beschreven. Maar dit stelt echt niet veel voor, dus het maakt niet echt veel uit waarin je het doet.

Hier zijn de gegevens van het boek:

Titel: C++
Auteur: Leen Emmeraal
Uitgever: Academic Service, Schoonhoven
Laatste herziene druk: 6de, 2001
ISBN: 90 395 1935 8
NUGI: 112/852
Prijs: +/- 28 EURO (afhankelijk van boekhandel)

Veel succes!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zoeken op boeken in P&W
beetje zinloze kick
we behandelen bijna elke week boeken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.