Ik kon het op de site van KiSS niet vinden. Er staat "Geen vaste schijf aanwezig". Kan ik deze er wel inbouwen, is hier ruimte voor? En wat voor HDD moet ik dan nemen. Ik wil namelijk een HDD Recorder met HDMI en de Sony is dan weer erg duur.
Ik ga er vanuit (!), dat als er geen hdd in de kiss zit, deze ook niet ingebouwd kan worden.
Een mailtje naar Kiss zou je echter zekerheid moeten geven
Een mailtje naar Kiss zou je echter zekerheid moeten geven
Verwijderd
Er zit idd geen hardeschijf ingebouwd. Er zal misschien evt een latere versie komen met een hardeschrijf... Maar met deze kan je misschien via de usb2 connector die achter op zit een portable hardeschijf zelf aansluiten of een evt HTpc (kan ook via de ethernet port).
Ik denk dat je het beste een email kan sturen naar Kiss zelf want die kunnen met zekerheid zegen over uberhaupt wel een portable hardeschrijf er aan kan worden gehangen, want dan is je probleem wel opgelost denk ik niet?
Ik denk dat je het beste een email kan sturen naar Kiss zelf want die kunnen met zekerheid zegen over uberhaupt wel een portable hardeschrijf er aan kan worden gehangen, want dan is je probleem wel opgelost denk ik niet?
Dit had ik gevraagd.
Ik wil namelijk een mediastreamer mer de mogelijkheid tot timeshift. Eigenlijk de VR-558 (de opvolger van de DP-558) Op de website kwam ik er niet uit. Volgens mij (de website) kan er namelijk wel een HD in de DP-600. Verschil is volgens het antwoord dat er in de VR-558 een tuner zit. (denk ik).
Frans
Beste Frans,
Het betreft hier twee totaal verschillende apparaten. De VR 558 heeft bijvoorbeeld een tuner ingebouwd darintegen is de DP 600 weer in staat om HD in 1080 P
Weer te geven. Voor meer meer info adviseer ik je onze website te raadplegen. www.kiss-technology.com Best Regards
Jan Hofman
Sales Manager Benelux
KiSS Networked Entertainment
Phone + 45 45 17 00 00
Mobile + 31 64 66 06 546
jahofman@cisco.com
www.kiss-technology.com
--------------------------------------------------------------------------------
From:
Sent: 2. januar 2006 10:02
To: sale@kiss-technology.com
Subject: `DP600 vr558
LS,
Could you tell me the difference between the vr558 and the dp608.
Wich one should I buy.
Frans van Kogelenberg
Ik wil namelijk een mediastreamer mer de mogelijkheid tot timeshift. Eigenlijk de VR-558 (de opvolger van de DP-558) Op de website kwam ik er niet uit. Volgens mij (de website) kan er namelijk wel een HD in de DP-600. Verschil is volgens het antwoord dat er in de VR-558 een tuner zit. (denk ik).
Frans
Beste Frans,
Het betreft hier twee totaal verschillende apparaten. De VR 558 heeft bijvoorbeeld een tuner ingebouwd darintegen is de DP 600 weer in staat om HD in 1080 P
Weer te geven. Voor meer meer info adviseer ik je onze website te raadplegen. www.kiss-technology.com Best Regards
Jan Hofman
Sales Manager Benelux
KiSS Networked Entertainment
Phone + 45 45 17 00 00
Mobile + 31 64 66 06 546
jahofman@cisco.com
www.kiss-technology.com
--------------------------------------------------------------------------------
From:
Sent: 2. januar 2006 10:02
To: sale@kiss-technology.com
Subject: `DP600 vr558
LS,
Could you tell me the difference between the vr558 and the dp608.
Wich one should I buy.
Frans van Kogelenberg
[ Voor 3% gewijzigd door Kogel op 20-01-2006 14:55 ]
Verwijderd
Ik zal email adressen even blinderen vanwege spambots die forums af struinen naar emails. Verder is die meel van Kiss wel verdomt standaard antwoordje waar we geen reet aan hebben .... 
nouja, succes !
nouja, succes !
Verwijderd
Correct in Rotterdam verkoopt volgende de site een versie van de DP-600 met ingebouwde 80 GB harde schijf (dp-608). Heel raar alleen dat op de site van Kiss zelf niets te vinden is over de 608
Als ik de site van Kiss echter goed gelezen heb dat bevat de dp-600 geen tuner dus je kunt die ingebouwde harde schijf dan alleen gebruiken om media bestanden om te slaan.
Als er tzt streaming media aangeboden gaat worden (online filmhuur e.d.) wordt de harde schijf gebruikte voor het bufferen van die media.
Dus het is maar de vraag of die in gebouwde harde schijf het verschil in prijs (100 euri bij Correct) waard is.
Er schijnt trouwens eind 1e kwartaal ook een dp-700 aan te komen. Die heeft weer een nieuwe chip en kan ook HD AVC/H.264 decoderen. H.264 schijnt betere compressie te hebben maar heeft (natuurlijk) ook hogere systeemeisen om te decoderen.
info over DP-700
Als ik de site van Kiss echter goed gelezen heb dat bevat de dp-600 geen tuner dus je kunt die ingebouwde harde schijf dan alleen gebruiken om media bestanden om te slaan.
Als er tzt streaming media aangeboden gaat worden (online filmhuur e.d.) wordt de harde schijf gebruikte voor het bufferen van die media.
Dus het is maar de vraag of die in gebouwde harde schijf het verschil in prijs (100 euri bij Correct) waard is.
Er schijnt trouwens eind 1e kwartaal ook een dp-700 aan te komen. Die heeft weer een nieuwe chip en kan ook HD AVC/H.264 decoderen. H.264 schijnt betere compressie te hebben maar heeft (natuurlijk) ook hogere systeemeisen om te decoderen.
info over DP-700
Morgen of overmorgen wordt mijn Kiss DP-600 thuisbezorgd. Ben zeer benieuwd naar de prestaties en mogelijkheden. Ik houd jullie op de hoogte.
Verwijderd
Ik raad jullie aan om verlopig althans ver uit de buurt van de DP600 te blijven.
Die speler is (zoals verwacht) nog veel te buggie.
Zie het forum van www.mpcclub.com.
Die speler is (zoals verwacht) nog veel te buggie.
Zie het forum van www.mpcclub.com.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 09:35 ]
Valt wel mee hoor. Ik heb hem nu een ruim een week in huis en hij doet het prima. En mocht er toch iets geks in zitten, dan verwacht ik dat het met een firmware update wordt opgelost. Er zit idd dus geen harddisk in. Je kunt er idd een HD aan de USB hangen, maar dan alleen voor media purpose...
Het enige nadeel, of misschien een instellings fout, is dat de HD films geen digitaal geluid uit stuurd. Wanneer ik hem op analoog zet, krijg ik wel geluid...
Het enige nadeel, of misschien een instellings fout, is dat de HD films geen digitaal geluid uit stuurd. Wanneer ik hem op analoog zet, krijg ik wel geluid...
Inmiddels heb ik de Kiss DP-600 teleurgesteld geretourneerd vanwege het enorme lawaai dat de drive produceert en ook vanwege het feit dat deze speler niet kan omgaan met sommige beeldformaten die op retail dvd's staan. Het geheel maakt op mij een vrij gammele indruk, en heb inmiddels een Denon dvd-1920 aangeschaft die veel stiller en gebruiksvriendelijker is. De geluidskwaliteit van de Denon is ook veel beter dan die van de Kiss. Als de HD-oorlog is uitgevochten koop ik wel een echte HD speler, en dan kan ik de Denon inzetten voor audiofiele taken.
Ik heb hem nu ruim 9 maanden en ik wil het volgende mededelen:
Het apparaat heeft alleen de eerste 2 maanden goed gewerkt en is het daarna steeds minder gaan doen.
Het bedrijf hierachter (Kiss) is echt een drama.
Hij is al een keer omgeruild met als gevolg dat hij zelfs normale DVD's niet meer afspeeld.
Het lijkt/leek dus een erg interessant apparaat, maar ik adviseer iedereen deze nooit, ik herhaal NOOIT, aan te schaffen.
Het apparaat heeft alleen de eerste 2 maanden goed gewerkt en is het daarna steeds minder gaan doen.
Het bedrijf hierachter (Kiss) is echt een drama.
Hij is al een keer omgeruild met als gevolg dat hij zelfs normale DVD's niet meer afspeeld.
Het lijkt/leek dus een erg interessant apparaat, maar ik adviseer iedereen deze nooit, ik herhaal NOOIT, aan te schaffen.
Pagina: 1