Toon posts:

[XP] Verkenner traag met weergeven "mijn computer"

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik verkenner open, dan verschijnt er de eerste 10 seconden een zaklampje dat heen en weer gaat om te zoeken naar mijn bestanden, dan pas geeft ie mijn computer" weer". Hoe kan ik dit verhelpen?

Trouwens sowieso traag met browsen van mijn bestanden, met welk programma dan ook..

Dus ook als ik met bijv. winamp, open file doe, duurt het eerst lang voordat ie mijn files weergeeft.
Ik dacht dat het eraan lag dat mijn schijf te vol was, dus een extra schijf van 160 gig bijgeplant, en wat files daarop gezet, maar ik blijf het probleem houden. gebruik xp en heb een amd athlon 2600 btw

Wie weet hoe ik dit kan oplossen? nogal irritant namelijk

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je bestanden heen en weer kopieert gaat het dan ook zo traag :?
Kijk dan eens bij Aparraatbeheer -> IDE ATA/ATAPI-controllers -> Primair en secundair-kanaal als alles ook op UDMA staat ipv PIO. PIO is namelijk een stuk langzamer dan UDMA ;)

En het zou ook kunnen liggen aan je IDE kabels (40 polig of 80 polig)

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 16-01-2006 15:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Heb hetzelfde gehad met een CD speler welke bezig was met overlijden, en heb het ook gezien met harde schijven welke op het randje van levend en dood balanceerden.

Ontkoppel eens je CD-spelers (IDE kabel eruit) om uti te sluiten dat die her veroorzaken. Download dan eens een tooltje om de SMART-gegevens van je HD's uit te lezen, mits ze dat odnersteunen, om te zien of er daar misschien iets mis gaat.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het hoeft niet eens direct met je (lokale) harde schijven te maken te hebben. Heb je bijvoorbeeld een netwerkstation gekoppeld dat niet meer bestaat oid? Daar wil explorer zich ook nog wel eens in verslikken :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet( netwerkstation) hoe kan ik daar achter komen ( ben redelijke noob :-) )

dit is vaag trouwens ! : als ik op apparaatbeheer klik geeft ie niets weer! :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 15:33 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Of rare applicaties die zich in "Deze Computer" (of My Computer) nestelen, zoals Bluetooth- en synchronisatie-applicaties.

Deze hebben soms vage problemen. Ik heb het gezien bij Belkin. Als je zoiets geïnstalleerd hebt, probeer die software eens (tijdelijk) te deïnstalleren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:31:
niet dat ik weet( netwerkstation) hoe kan ik daar achter komen ( ben redelijke noob :-) )

dit is vaag trouwens ! : als ik op apparaatbeheer klik geeft ie niets weer! :?
als je computerbeheer opent(rechtermuisknop deze computer) vervolgens beheren. Kijk dan eens bij logische stations, daar staan normaal je netwerkstations ook bij, misschien dat daar iets bijstaat wat er niet hoort?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eens even welke Windows versie we het hier over hebben? Zoals je in de Windows Operating Systems FAQ kan lezen zien we die nogal graag terug in je topic titel :)

Verwijderd

elevator schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:44:
Vertel eens even welke Windows versie we het hier over hebben? Zoals je in de Windows Operating Systems FAQ kan lezen zien we die nogal graag terug in je topic titel :)
dan heb je de startpost niet goed gelezen, winxp >:) maar moet idd in topictitle ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 16:47 ]

Verwijderd

Vanaf SATA 2 minstens 1 SSD in alle PCS installeren tenzij met HDD vereis je een defragmenteerprogramma.

[ Voor 235% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai regelmatig hitman pro, dus spyware zal het niet zijn...

Zeer vreemd dat wanneer ik op apparaatbeheer klik, er niets verschijnt. Zal mijn HD stuk zijn? Ik heb nu een nieuwe maxtor 160 gig erbij geplugt, misschien alles maar daar op zetten, xp ook maar.

Of is het toch iets anders?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:54:
ik draai regelmatig hitman pro, dus spyware zal het niet zijn...

Zeer vreemd dat wanneer ik op apparaatbeheer klik, er niets verschijnt.

Of is het toch iets anders?
Er zijn meerdere mogelijkheden, kijk eens naar deze zoekactie :) Daar staan een paar oplossingen tussen heb ik gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 17-01-2006 12:00 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost, heb simpelweg xp er opnieuw opgezet. kan nu weer mn bestanden rap zien met verkenner.. thanks anyway
Pagina: 1