Mini-DV tape heeft teveel spanning nodig??

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hai mensen. Ik heb een 2e hands Sony DCR-PC3E mini-DV cam gekocht (voor 125 euro, 0.8MPixel, touchscreen, DV-in/-out, tasje, goeie lader, batterijen, 2 tapes :9 ). De beste man zei dat alleen de batterijen niet meer goed waren. Nou die kosten dus geen drol op E-bay (namaakspul). Ik dat ding dus gekocht.
Wat wil het geval; mijn oom heeft hier precies hetzelfde type cam liggen omdat we die geleend hadden. Ik dus een (goede) batterij op die 'nieuwe' cam van mij gezet. Deze batterij vertoont hetzelfde euvel! Hij begint mij 100 minuten (ongeveer), loopt dan langzaam terug, maar na 20 minuten geeft ie 80 minuten aan, en begint dan opeens te knipperen omdat de batterij op zou zijn.

Ik was dus bang dat de camera gewoon niet goed was. :( Echter; nou dus ik dat (TDK-)tapeje wat bij de nieuwe zat, in de cam van m'n oom, en die vertoont vervolgens precies hetzelfde probleem! Een ander tapeje (Sony Excellence) doet het vervolgens prima in mijn nieuwe cam!

Het lijkt er dus sterk op dat de TDK-tape op de een of andere manier zoveel spanning trekt dat de batterij al heel snel op lijkt te zijn, terwijl dat nog lang niet zo is. Kan dit kloppen en kent iemand deze problemen? De oplossing ligt voor de hand en luidt; Alleen nog maar Sony Excellence kopen.

Groetjes, FaceDown.

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
Dit zou bij mijn camera ook een heleboel kunnen verklaren! Ik verbaasde mij ook over het fijt dat mijn camera ineens veel minder lang met een accu mee kon als eerst! Ik zal dit binnenkort testen met de bandjes van sony! Dit is op zich wel een vreemd.. Maar als dat echt de oplossing is :) Dan neem ik dat wel voor lief.

Een echte golver is nooit uitgeput

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Vreemd verhaal zeg!

Je kan het je haast niet voorstellen dat een bepaald soort tape meer stroom "trekt"

Heb je niet toevallig een keertje op en neer gespoeld?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nope, ik heb beide camera's naast elkaar gezet, met beide een volle batterij en op beide heb ik een bandje afgespeeld. Mijn camera heeft met Sony Excellence ruim een uur video weergegeven, de camera van m'n oom hield het na een kwartiertje al voor gezien (hoewel de batterij-indicator na op 'stop' drukken weer een minuut of 50 resterend aangaf.

Groetjes, FaceDown.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26
Interresant, zou bijna consumentengids voer kunnen zijn, nogal verborgen manier van koppelverkoop.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:15:
Interresant, zou bijna consumentengids voer kunnen zijn, nogal verborgen manier van koppelverkoop.
Nou ja, ik kan me voorstellen dat tapes van TDK (of misschien alleen deze) juist erg stroef lopen waardoor het loopwerk teveel spanning nodig heeft.

Groetjes, FaceDown.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 23:59

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik heb wel eens begrepen dat in combinatie met Sony DV camera's de beste optie, of de bandjes van Sony of de bandjes van Fuji zijn. In verband met dikte van de tape en dergelijken, dus misschien heb je wel gelijk.

Mr. T.

• Bigfoot
Als ik jouw testen lees dan lijkt het erop dat jouw camera meer stroom uit de batterijen trekt dan de camera van jouw oom.

Als je wilt testen of het bandje van invloed is moet je beide bandjes in jouw camera met dezelfde batterij (beide keren vol opgeladen natuurlijk) testen.

(dubbelblind hoeft niet ;) )

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bigfoot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:29:
Als ik jouw testen lees dan lijkt het erop dat jouw camera meer stroom uit de batterijen trekt dan de camera van jouw oom.

Als je wilt testen of het bandje van invloed is moet je beide bandjes in jouw camera met dezelfde batterij (beide keren vol opgeladen natuurlijk) testen.

(dubbelblind hoeft niet ;) )
Nee, want de camera van m'n ook was ook snel leeg met het TDK-bandje. Maar ik zal jouw test eens uit gaan voeren.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Normaal, Sony gebruikt normaal gladde tape's terwijl andere cammara's het beter doen met wat stroefer tape's.

Om zo lang mogelijk van je camra te kunne genieten kan je het beste sony tape's in een sony camara stoppen, in JVC jvc tapes of Fuij, enz

Op het internet is hier heel veel over te vinden welke tape's gebruikt moge worden in bepaalde merken camara's. Types een google vraag.

• Bigfoot
Hoe lang heb je die batterijen opgeladen? Het kan best zijn dat na bijv. een uur laden al aangegeven wordt dat hij 100% vol is maar dat ie pas echt vol is na bijv. 8 uur

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:26
Ik heb dit eerder gehoord met sony cams... Dat was ook met een SONY digitale camera!

Het lag aan het opwinden... dan zou je zeggen een keer heen en weer spoelen moet het euvel verhelpen.... maar dat schijnt niet zo te zijn!

Als een transport motor zwaarder werk moet doen omdat het bandje zwaarder loopt dan is het logisch dat het stroomverbuik ook hoger ligt...

Als je de auto zwaarder laad dan is je tank toch ook sneller leeg!

Daarnaast zijn die sony bandjes volgens mij ook beter aangezien je dan de foto snapshots appart op een chip (op het tapje) kan opslaan! En niet op de tape zelf... de meeste cams van sony kunnen dat!
Helaas kan mij JVC dat niet... en krijg ik dus de snapshots tussen de filmbeelden door!
Pagina: 1