Toon posts:

primaire internet/netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb twee netwerkverbindingen:

- WLAN (wireless internetverbinding)
- LAN (wired internetverbinding)

ik heb dus 2 internet IP's

Nu wil ik graag dat mijn WinXP Pro bak de wireless verbinding gebruikt voor internet ivm dat de wired ook gebruikt wordt door mn server en volledige bandbreedte wegslurpt. En ik wil de wired gebruiken voor een netwerkverbinding naar m'n server via een router.

Hoe stel ik in dat WinXP de wireless verbinding als primaire internetverbinding gebruikt? Ik kan het zo nergens vinden op Google.

Ik wil wel bij geavanceerde netwerkinstellingen de draadloze bovenaan de lijst staan, maar blijft de wired gebruiken als internetverbinding...

Alvast hartstikke bedankt!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51
Uhm, maken beide verbindingen bij jou uiteindelijk niet gewoon gebruik van de zelfde link naar het Internet? Anders heeft een dergelijke scheiding niet verdraaid veel zin natuurlijk :)

Liege, liege, liegebeest!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 18:34
Ik weet niet zeker of ik het helemaal goed begrijp, maar ik verwacht dat als je bij de wireless verbinding wel een default gateway opgeeft en bij de wired deze leeglaat, dat je het geregeld hebt.

Het hangt wel af van de rest van de setup, want die is me niet helemaal duidelijk.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
2 verschillende internetproviders

wireless: http://www.wirelesswezep.nl/
wired: Chello Classic

dus ook 2 verschillende IP's

wired zit op de router aangesloten (die op Chello zit en zit ook de server op aangesloten), heeft een lokaal IP
wireless krijgt een IP van Wireless Wezep

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 16:07 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je dat met de gateway al geprobeerd?

Het lijkt mij dat dat het op moet lossen.

Wel die van je wired verbinding eerst leegmaken, want Windows vindt 2 default gateways op TCP/IP niet echt leuk.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2006 16:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
okeej, kank ff proberen vanaaf. ben nu ff bezig met uppen

maar denk je dat Windows dan ineens de WLAN pakt als er geen gateway is ingesteld op LAN?
ik denk dan eerder aan helemaal geen inet meer..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom niet?

Je gateway wordt geraadpleegd wanneer je PC een ip/hostnaam niet lokaal kan vinden (=internet).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 18:34
Om preciezer te zijn, als een ip niet binnen het huidige netwerk ligt (gebaseerd op het netmask dat is opgegeven)

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

en anders maak je ff een static route aan naar je Server.. Route Add <192.168.1.0> MASK 255.255.255.0 <IP van je PC>

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een wireless verbinding met internet en een klein lannetje naar mn server zonder internet.

Dat met die gateways heb ik al geprobeert, dat werkt niet echt. Iemand nog iedeëen?
Pagina: 1