Toon posts:

Wanadoo USB-Adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sinds enige tijd Wanadoo ADSL-Family en dit werkte de eerste weken uitstekend, maar nu heeft er zich een probleem voor gedaan:

wij hebben 2 computers op de Livebox aangesloten; 1 via Ethernet kabel en een ander via USB-Dongle ( Dit is de USB-Dongle die Wanadoo zelf meelevert bij een draadloos pakket ).

De computer met ethernet kabel werkt prima, maar de computer met de draadloze verbinding kan geen verbinding meer maken met de livebox, dit heeft hij eerder wel gedaan, internet werkte tot gister prima. Er zijn op die laptop geen nieuwe programma's geinstalleerd ( zover ik dat kan checken, het is de computer van mn zus ) en er zijn geen dingen gewijzigd aan de livebox / netwerk. De laptop draait op Windows 2000 met Service Pack 4. Ik heb de USB dongle op een andere laptop getest en hij werkt perfect, her-installeren van de Wanadoo software heeft niets opgeleverd; ik krijg de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt en dat ik waarschijnlijk de WEP-Key foutief heb ingevoerd, wat dus niet het geval is. Het lampje op de USB-Dongle knippert waar het bij normaal gebruik eigelijk constant zou moeten branden als internet het doet ( dit doet ie dus ook op de andere laptop ). Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. ( heb ook de livebox gereset, zonder succes )

bvd, Kenneth

Verwijderd

Lijkt een beetje op mijn probleem met een andere wireless kaart, maar tot nu toe nog geen antwoord op gevonden.

Mmm...