[Java] Transparante Canvas

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-04 21:02

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben voor school bezig met een project waar we een spel moeten maken.

Het idee is om een hoofdscherm te hebben waar de achtergrond en standaard knoppen in staan en dan via verschillen canvassen(sp?) de functies (login, hoofdmenu enz) adden en removen.

het probleem hiermee is dat er van een leeg canvas in princiepe een wit rechthoek is en als ik een rond object hierin teken, ik aan alle kanten nog dat wit blijf zien. Ik zoek dus een mogelijkheid om een canvas doorzichtig te maken, zodat alleen de objecten op het canvas zichtbaar zijn.

Ik heb gelezen dat dit (volgens mij) gedaan kan worden via swing, maar swing is voorlopig totaal onbekend terein voormij en moet ik nog leren... Ik ben dit aan het doen maar dit gaat tijd kosten en in die tijd kan ik het net zogoed ook hier vragen.

Groeten,
Namu

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hmm, zonder Swing basics is dit best lastig. Met Swing basics ook.

In principe kan het niet, wat jij wilt. Wat echter wel mogelijk is, om gebruikmakend van de klasse Robot een screenshot te nemen, en deze te mergen met je Swing applicatie. Voor meer informatie zou ik je aanraden hier naar te kijken: http://www.onjava.com/pub...winghks_hack41/index.html.

Hier wordt in detail uitgelegd hoe je dit voor elkaar moet krijgen. Als ik jullie was zou ik me echter eerst concentreren op de hoofdeisen voor je op deze nice-to-haves te richten.

Erik

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 19:25
hmm ik begrijp wat je wilt doen, maar is het niet zo makkelijk dat je de achtergrond van de canvas hetzelfde maakt als de achtergrond van je app?