Draadloos internet zonder Speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Ik heb een KPN Direct ADSL abonnement met een Speedtouch draadloos modem. Nou heb ik een PC staan waar ik de Speedtouch USB modem op heb zitten, maar ik wil ook graag met mijn laptop (Dell Inspiron 1300) draadloos op het internet.

Dit wil ik doen met mijn interne draadloos modem, maar ik krijg iedere keer de melding dat ik een netwerksleutel moet ingeven. Ik heb hier al de KPN wachtwoorden en gebruikersnamen en dergelijke geprobeerd, maar niks werkt. Wat ik ook invoer, de melding is weg, maar hij maakt iedere keer verbinding en snel daarna is de verbinding weer weg, zo probeert hij constant verbinding te maken en valt hij iedere keer weer weg.

Wie weet wat er hier fout gaat.

Alvast bedankt, Paul.

Ps. Ik kan sowieso geen handleiding vinden (bij KPN of zo) over het connecten van een modem dat niet van Speedtouch is. Raar, omdat er tegenwoordig vaak een intern draadloos modem in laptops zit.

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
PMarcus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:40:
Ps. Ik kan sowieso geen handleiding vinden (bij KPN of zo) over het connecten van een modem dat niet van Speedtouch is. Raar, omdat er tegenwoordig vaak een intern draadloos modem in laptops zit.
De handleiding die je hiervoor nodig hebt is de handleiding van Dell, niet die van KPN. Je haalt namelijk 2 totaal verschillende dingen door elkaar. Je modem maakt al verbinding met KPN, en je wil nu met je Dell een verbinding met je modem maken. De netwerksleutel die je moet opgeven, zal opgegeven zijn in je speedtouch. Hierin heb je een SSID (simpelweg de naam waaronder je netwerk de lucht in gestuurd wordt) en een netwerksleutel staan. De netwerksleutel kan je zelf opgeven in de speedtouch modem, en zal hetzelfde zijn als die van de pc die je al hebt aangesloten. Er komt geen KPN wachtwoord aan te pas. Eerst lezen, dan pas wijzen a.u.b.

-
edit: Ook de termen modem en netwerkkaart haal je door elkaar. Je speedtouch is je modem, de apparaten waarmee je naar je speedtouch modem verbindt zijn (wireless) netwerkkaarten.

[ Voor 9% gewijzigd door griphin op 16-01-2006 14:02 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 08:42
de code die je in moet vullen staat onderop het speedtouch modem bij WPA-PSK of WEP (hex)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• PMarcus
MagicTempest schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:34:
de code die je in moet vullen staat onderop het speedtouch modem bij WPA-PSK of WEP (hex)
Dat is nieuw voor mij, ik ga het vanavond proberen.

Dat is zeker ook de code die je bij de installatie (cd van KPN) moet ingeven? Ik wist niet dat dat dan de netwerksleutel was?

[ Voor 21% gewijzigd door PMarcus op 16-01-2006 14:53 ]

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

PMarcus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:51:
[...]
Dat is zeker ook de code die je bij de installatie (cd van KPN) moet ingeven? Ik wist niet dat dat dan de netwerksleutel was?
Neen, je hebt het over 2 verschillende dingen:

1. Wachtwoord voor je PPPoA verbinding voor internet (ADSL)
2. Encryptiesleutel (wachtwoord) voor het beveiligen van het draadloos netwerk.

Deze twee hebben niets met elkaar te maken.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
misschien handig om hier te vermelden om wat voor modem het precies gaat en welke netwerkkaart je gebruikt?

• PMarcus
harryslinger schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:59:
misschien handig om hier te vermelden om wat voor modem het precies gaat en welke netwerkkaart je gebruikt?
Volgens mij maakt het niet uit welk draadloos modem van Speedtouch ik heb. Ik wil met een netwerkkaart die niet van speedtouch is inloggen op een speedtouch modem. Hiervoor kan ik dus niet de installatie cd van KPN gebruiken. Daarom zoek ik de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. En ik geloof dat het in dat geval weer niet uitmaakt welk draadloos modem ik heb, probleem blijft het zelfde en komt voor bij elke (niet Speedtouch) draadloos netwerkkaart.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
PMarcus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit welk draadloos modem van Speedtouch ik heb. Ik wil met een netwerkkaart die niet van speedtouch is inloggen op een speedtouch modem. Hiervoor kan ik dus niet de installatie cd van KPN gebruiken. Daarom zoek ik de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. En ik geloof dat het in dat geval weer niet uitmaakt welk draadloos modem ik heb, probleem blijft het zelfde en komt voor bij elke (niet Speedtouch) draadloos netwerkkaart.
in dat geval in netwerkverbindingen met rechtermuisknop klikken op draadloze netwerkkaart en kiezen voor beschikbare draadloze netwerken weergeven, dubbelklik op speedtouch modem en wp/wpa code( zijn gelijk, onder op modem ) invoeren en verbinding maken

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
PMarcus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Het maakt daarentegen wel degelijk uit welke netwerkkaart/draadloos modem-combinatie je hebt.
Stel dat de encryptie van de speedtouch WPA is ingesteld en je netwerkkaart niet WPA maar alleen WEP ondersteunt?

HINT: Reset je modem, en kijk onderop het modem naar de standaard WEP code (something like: 8c3fa0....) of WPA-PSK (vaak gewoon een wachtwoord)...
Pagina: 1