[2003] Traag opstarten Windows Server 2003*

Pagina: 1
Acties:

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Okay, dan toch maar even een bericht plaatsen aangezien ik er hier niet helemaal uitkom.

Ik zit nu al ruim een half uur te wachten tot een server is opgestart, de server (windows 2003) blijft "hangen" op Applying computer settings en gaat ook echt niet verder vanaf daar.

Als eerste even het systeem :

Gaat hier om een P4 2,4 ghz met 2gb geheugen, 2 SCSI schijven van beide 55gb, mirrored.

Server staat wel tussen het internet, adsl verbinding, maar dns server op de Server zelf staat op het ip-adres van de server, forwarding is ingesteld voor de werkplekken, deze hebben dus netjes internet.
Gateway is gewoon het ip adres van de router, DNS servers zijn de servers van de adsl provider.
WINS instelling staat op de server ip.

Dus die instellingen kloppen allemaal.

Verder, als ik hier zoek op GoT, kom ik vaak dingen tegen als Exchange 2003, deze staat echter niet geinstalleerd op de server.

Verder kom ik bij google ook niet echt op gang, aangezien deze alleen maar links geven richting websites waarop ze aangeven dat het aan het DNS forwarding ligt, terwijl dit gewoon goed ingesteld staat.

Ben eventjes de weg kwijt, dus ik hoop dat iemand hier mij enige hulp kan bieden zodat ik verder kan gaan.

Wabbawabbawabbawabba

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

oude versie van APC UPS software draaiend? Zo ja, zoek eens op APC in het forum

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

en je win2k3 server is een domain controller?

better rethink ur statement: dns staat goed ingesteld en "DNS servers zijn de servers van de adsl provider", als dat het geval is.

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
dat zou best wel eens kunnen, aangezien er een APC op aangesloten staat....

afgelopen vrijdag is hier een stroomstoring geweest, echter werkte alles afgelopen zaterdag nog naar behoren, server werkte toen nog gewoon.

Ik ga gewoon proberen de server op te starten in safe mode en dan hoop ik dat ik bij de reg kan komen....zo niet...dan zit er niets anders op dan de hele zooi opnieuw te installeren.....

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:39:
en je win2k3 server is een domain controller?

better rethink ur statement: dns staat goed ingesteld en "DNS servers zijn de servers van de adsl provider", als dat het geval is.
nee, klopt wat je zegt, ik heb nu even deze pc op de dns van de ip ingesteld zodat ik nog wel het internet op kan, normaliter staan de dns servers gewoon ingesteld op het ip van de server

Wabbawabbawabbawabba

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
gevonden, even uitgevoerd, kijken of dit werkt, thnx voor de link..had ik in de search niet gevonden.......

8)7

hoop dat dit werkt, weet ik het ook meteen voor een ander bedrijf, die heeft hetzelfde probleem...moet ik vandaag ook nog langs...

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
en het werkt weer....jsus wat een simpele oplossing :X

Wabbawabbawabbawabba

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan heeft die server toch nog lang gedraaid zonder reboot ;) .

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
megatronics schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:05:
Dan heeft die server toch nog lang gedraaid zonder reboot ;) .
sinds het moment dat server 2003 hier in nederland uitkwam ;) voorheen geen reboots en dergelijke, ook geen last gehad van geheugen problemen of wat dan ook :)

dat krijg je :P goeie install met goeie instellingen en je hebt nergens last van.

systeem liep daarnet super, heb nu net bij een andere klant dezelfde updates uitgevoerd, ook super, daar loopt het systeem nu bijna 1 jaar zonder reboot :)

Wabbawabbawabbawabba

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf beheer ook een redelijk aantal 2003 Servers die het goed doen, echter met de installatie van patches etc. moeten ze wel eens down. Ik begrijp hieruit dat jij de server dus niet updated, zelfs niet met SP1?

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 17-01-2006 11:20 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
megatronics schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:20:
Ikzelf beheer ook een redelijk aantal 2003 Servers die het goed doen, echter met de installatie van patches etc. moeten ze wel eens down. Ik begrijp hieruit dat jij de server dus niet updated, zelfs niet met SP1?
alles is up to date ;) tot op de dag van vandaag ;)

en niet bij alles hoef je een soft/hard boot te maken ;)

uiteraard, bij sp1 heb ik moeten rebooten (wie niet)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1