Toon posts:

[Access] Gegevens uit Linux domein halen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acces databases gemaakt, waar in wat dingen gedaan kunnen worden.
Het lukt me prima om bijvoorbeeld een username van een gebruik erin te krijgen (in een formulier als standaard waarde bijvoorbeeld)

Maar nu wil ik dit ook graag met de groep waarin een gebruik zit.

Dus ik wil meer info van een gebruiker op kunnen roepen, maar ik kan nergens vinden welke commando's ik moet gebruiken.

Voor username gebruik ik Environ("userneme")

Iemand een tip, heb me al rot gezocht.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik neem aan dat je met 'acces' Microsoft Access bedoelt?
Dan snap ik de relatie niet tussen Microsoft Access en Linux.
En wat is een Linux Domein eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ja ik hem niet zo verstand van linux, maar de linux server is door ons hoofdkantoor geplaatst.

Die draaid in een domein, alle XP werkstations zijn ook lids van dat domein.
Ik heb het inderdaad over MS Acces

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier weten ze in Officesuites en -software als het goed is veel meer vanaf. ;)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Environ("userneme")
Dit is al niet echt een veilige oplossing. Zo lees je een omgevingsvariabele uit, die heel makkelijk door de gebruiker is om te zetten naar iets anders. Kijk even hier

Op dezelfde manier zoek je denk ik de domeinnaam waar een gebruiker op is ingelogd. Daarvoor is code te vinden op deze pagina.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
terabyte schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:36:
Ik neem aan dat je met 'acces' Microsoft Access bedoelt?
Dan snap ik de relatie niet tussen Microsoft Access en Linux.
En wat is een Linux Domein eigenlijk?
Nog even over dat linux domein, ik heb even wat info gevraagd aan ons hoofdkantoor die de server beheerd.

Wij draaien nu voor heel de groep wereld weid op linux Red hat 7,3.
Ons netwerk is gemaakt, met een boomstructuur, en om dit te kunnen doen met linux hebben ze een apparte toevoegen gemaakt, waardoor je een linux variant hebt van active directory, zoals die bij microsoft bekent is.

Wij hebben nu dus een soort van windows domein controller met active directory, maar dan voor linux.

(even ter info we hebben zo 50 filialen wereld wijd zitten, die allemaal op de mainframes op het hoofdkantoor zijn aangesloten.)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Via Samba dus een windows domein geemuleerd. Volgens mij zou de code waarnaar ik in mijn vorige post verwijs moeten werken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm weet niet of het via samba is, maar weet wel dat het goed werkt, ook het aanmaken, en beheren van gebruikers accounts en zo, gebeurd nu op de centrale servers op het hoofdkantoor, en dus niet meer op iedere server appart per land.

Hiervoor hadden we novell, en hadden we heel veel problemen, ik ga in iedergeval je code nog eens goed bekijken.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 20:43

Zym0tiC

^_^

Lijkt me dat ze LDAP in combinatie met samba gebruiken.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:24:
Hiervoor hadden we novell, en hadden we heel veel problemen, ik ga in iedergeval je code nog eens goed bekijken.
offtopic:
Dat heeft imho niets veel met Novell / Netware te maken als wel met de implementatie ervan. Ik ken netwerken met 1000-en clients wereldwijd die op Netware draaiien, waar ook geen enkel probleem is met het beheren van de gebruikers.

Pagina: 1