13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Verwijderd
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Probeer de fan is even kort uit te zetten!
Irrelevant by default - rm -rf /
Zet gewoon alle randapparatuur uit, speakers enzo, en probeer het dan nog eens. En anders gewoon goed luisteren. Maar waarom nu weer alle fans stop zettensniek schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:56:
Waar geluid vandaan komt is altijd lastig te bepalen. Ik stel voor dat je een nieuwe pc koopt!
Probeer de fan is even kort uit te zetten!De oude vertrouwde pen truuk werkt prima...
Verwijderd
Verwijderd
te laat
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 17:12 ]
verder maakt de voeding het geluid dus alleen wanneer de slijptol in gebruik is. en het geluid varieert mee, met de mate waarin de slijptol zn werk doet. je hoort dus echt wanneer hij aangezet wordt en wanneer de hij het ijzer/metaal raakt > toename fluiten
misschien ligt het wel aan het stroomnet in huis, je wil het ook wel is aan de lampen zien wanneer er een dergelijk apparaat ingeschakeld wordt..
Het kan zijn dat de spoeltjes van het netfilter (wat in je voeding zit), niet helemaal vast zitten op de kern, waardoor ze gaan mee-resoneren.
Weinig aan te doen (En voordat iemand erover begint: spoeltjes ingieten met kaarsvet o.i.d. is absoluut onveilig).
De enige oplossing is een andere voeding (maar test die eerst even, want het kan zomaar zijn dat een andere voeding hetzelfde probleem geeft).
Verwijderd
kan; maar je kan de spoelen inspuiten met plastic spray. het kan ook zijn dat de elco in je voeding op is. Maar de vraag is hoe erg piept hij? Bedoel je slijpt toch niet alle dagen achter je pc ?Cool_Mod_E schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:19:
Zo te horen gooit die slijptol een hoop storing terug op het stroomnet.
Het kan zijn dat de spoeltjes van het netfilter (wat in je voeding zit), niet helemaal vast zitten op de kern, waardoor ze gaan mee-resoneren.
Weinig aan te doen (En voordat iemand erover begint: spoeltjes ingieten met kaarsvet o.i.d. is absoluut onveilig).
De enige oplossing is een andere voeding (maar test die eerst even, want het kan zomaar zijn dat een andere voeding hetzelfde probleem geeft).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 18:24 ]
Take a parachute, and jump!
Als het dagelijks is zou ik er wat aan gaan doen. (en wellicht gewoon een nieuwe slijptol halen)
Maar als je het de volgende keer weet zou ik even de pc uit het stopcontact halen (en de rest van de duurdere apparatuur)
dat heeft te maken met zelfinductie in de spoelen van je (halogeentjes?).Mouze88 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:57:
haha grappig, bij mij thuis hoor je mn boxen een 'klap' maken als je het licht aan en uit doet
Take a parachute, and jump!
niet vaak, en mn vraag was dus ook of het echt schadelijk is voor de voeding. is dit het geval, dan is het beste wat ik kan doen idd ff de pc uit het stopcontact trekken..littlejoannes schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:52:
Uhh hoe vaak gebruiken ze een slijptol bij jou in huis?![]()
Als het dagelijks is zou ik er wat aan gaan doen. (en wellicht gewoon een nieuwe slijptol halen)
Maar als je het de volgende keer weet zou ik even de pc uit het stopcontact halen (en de rest van de duurdere apparatuur)
gewoon een blokje wat tussen je stekker en t stopcontact zit?
Verwijderd
Weinig vermogen? Als ik de slijptol in de berging aansluit klappen de stoppen eruit nog voordat hij op kan spinnen. Je hebt het hier over enkele honderden watt.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:28:
Vreemd, alleen bij een slijptol? Zoveel vermogen trekt een slijptol nog nieteens, zou je misschien kunnen specificeren wat er waarschijnlijk fluit?( in je voeding dan)