Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fluitende voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 13:08
wanneer er rond het huis met een slijptol wordt gewerkt, begint de voeding van mn pc te 'fluiten'. verder merk ik er nix van. kan dit schadelijke gevolgen hebben voor de voeding??

behuizing: SLK2650-BQE http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=92650
voeding: 350W SmartPower2.0 ATX12V v2.0 power supply

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Verwijderd

Vreemd, alleen bij een slijptol? Zoveel vermogen trekt een slijptol nog nieteens, zou je misschien kunnen specificeren wat er waarschijnlijk fluit?( in je voeding dan :p )

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 19:33
Ben je zeker dat het niet de brakke voeding van je PC-boxjes is, die de storing van de sluiptol opneemt? Elke voeding heeft een netfilter die dit soort stroringen moet tegenhouden (tenzij het de netfilter zelf is die fluit, maar dat lijkt me sterk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Waar geluid vandaan komt is altijd lastig te bepalen. Ik stel voor dat je een nieuwe pc koopt! ;)

Probeer de fan is even kort uit te zetten! :) De oude vertrouwde pen truuk werkt prima...

Irrelevant by default - rm -rf /

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sniek schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:56:
Waar geluid vandaan komt is altijd lastig te bepalen. Ik stel voor dat je een nieuwe pc koopt! ;)

Probeer de fan is even kort uit te zetten! :) De oude vertrouwde pen truuk werkt prima...
Zet gewoon alle randapparatuur uit, speakers enzo, en probeer het dan nog eens. En anders gewoon goed luisteren. Maar waarom nu weer alle fans stop zetten :?. Als alles doorbrand ben je wel snel aan een nieuwe pc toe :D

Verwijderd

Even stoppen van een fan kan wel, maar, of je er gelijk een pen in moet raggen.. soms wil d'r dan wel es een blad afkomen... je kunt 'em beter rustig stoppen.

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
best even blokkeren voor je opstart zou ik zo denken

Verwijderd

Pen ertussen steken voordat je pc opstart. Snel luisteren en direct terug wegnemen die pen.

te laat 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 17:12 ]

• wiljums
@naftebakje: het is niet de voeding van mn brakke Z-5500 boxjes, die staan uit.

verder maakt de voeding het geluid dus alleen wanneer de slijptol in gebruik is. en het geluid varieert mee, met de mate waarin de slijptol zn werk doet. je hoort dus echt wanneer hij aangezet wordt en wanneer de hij het ijzer/metaal raakt > toename fluiten :?

misschien ligt het wel aan het stroomnet in huis, je wil het ook wel is aan de lampen zien wanneer er een dergelijk apparaat ingeschakeld wordt..

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Zo te horen gooit die slijptol een hoop storing terug op het stroomnet.
Het kan zijn dat de spoeltjes van het netfilter (wat in je voeding zit), niet helemaal vast zitten op de kern, waardoor ze gaan mee-resoneren.

Weinig aan te doen (En voordat iemand erover begint: spoeltjes ingieten met kaarsvet o.i.d. is absoluut onveilig).

De enige oplossing is een andere voeding (maar test die eerst even, want het kan zomaar zijn dat een andere voeding hetzelfde probleem geeft).

Verwijderd

Cool_Mod_E schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:19:
Zo te horen gooit die slijptol een hoop storing terug op het stroomnet.
Het kan zijn dat de spoeltjes van het netfilter (wat in je voeding zit), niet helemaal vast zitten op de kern, waardoor ze gaan mee-resoneren.

Weinig aan te doen (En voordat iemand erover begint: spoeltjes ingieten met kaarsvet o.i.d. is absoluut onveilig).

De enige oplossing is een andere voeding (maar test die eerst even, want het kan zomaar zijn dat een andere voeding hetzelfde probleem geeft).
kan; maar je kan de spoelen inspuiten met plastic spray. het kan ook zijn dat de elco in je voeding op is. Maar de vraag is hoe erg piept hij? Bedoel je slijpt toch niet alle dagen achter je pc ? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 18:24 ]

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

hang anders een kant en klaar niew netfilter voor je voeding (krokosnoertjes speelgoed :P ), die dingen uit magnetrons ofzo, heb er nog een zooitje van liggen, my mail is open ;)

Take a parachute, and jump!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:43

Barrycade

Through the...

Uhh hoe vaak gebruiken ze een slijptol bij jou in huis? :/

Als het dagelijks is zou ik er wat aan gaan doen. (en wellicht gewoon een nieuwe slijptol halen)
Maar als je het de volgende keer weet zou ik even de pc uit het stopcontact halen (en de rest van de duurdere apparatuur)

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 19:14
haha grappig, bij mij thuis hoor je mn boxen een 'klap' maken als je het licht aan en uit doet :P

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

Mouze88 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:57:
haha grappig, bij mij thuis hoor je mn boxen een 'klap' maken als je het licht aan en uit doet :P
dat heeft te maken met zelfinductie in de spoelen van je (halogeentjes?).

Take a parachute, and jump!

• wiljums
littlejoannes schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:52:
Uhh hoe vaak gebruiken ze een slijptol bij jou in huis? :/

Als het dagelijks is zou ik er wat aan gaan doen. (en wellicht gewoon een nieuwe slijptol halen)
Maar als je het de volgende keer weet zou ik even de pc uit het stopcontact halen (en de rest van de duurdere apparatuur)
niet vaak, en mn vraag was dus ook of het echt schadelijk is voor de voeding. is dit het geval, dan is het beste wat ik kan doen idd ff de pc uit het stopcontact trekken..

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
misschien een overspanningsbeveiling er tussen zetten?
gewoon een blokje wat tussen je stekker en t stopcontact zit?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:28:
Vreemd, alleen bij een slijptol? Zoveel vermogen trekt een slijptol nog nieteens, zou je misschien kunnen specificeren wat er waarschijnlijk fluit?( in je voeding dan :p )
Weinig vermogen? Als ik de slijptol in de berging aansluit klappen de stoppen eruit nog voordat hij op kan spinnen. Je hebt het hier over enkele honderden watt.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 19:20
Eerder duizenden. Je hebt ze natuurlijk in verschillende formaten.
Pagina: 1