Toon posts:

asus p4c800 deluxe valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Achtergrond
Ik heb 2 jaar geleden een niew systym aangeschaft en na een jaar viel hij steeds uit. Voor de zomer vaknatie vorig jaar viel hij een keer uit .daarop had ik geen zin meer om hem op te starten en heb em maar zo gelaten, nadat ik van vakantie terug kwam startte hij niet meer me voeding bleek kapot te zijn gegaan het was een Zalman 400 watt voeding .Ik kreeg een niewe van de winkel waar ik hem had gekocht. Mijn broer's pc ging kapot en mijn vader gaf mijn voeding aan hem waardoor hij het weer deed. In plaats daarvoor kreeg ik tijdelijk een 350 watt voeding (die ik nu nog steeds heb).

Probleem:
Als mijn pc bijvoorbeeld een spelletje onder Java draait valt hij uit. Bij sommige spellen valt hij ook uit zoals battlefield 2. Het moelijke is dat er geen vast patroon is aan het uitvallen. ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen om dit probleem te verhelpen. ps: soms als me pc is uitgevallen krijg ik een melding van overclocking faild terwijl ik hem nooit heb overgekloct of hem de opdracht gegeven tot overklockten. alvast bedankt

Systeem:
asus p4c800 deluxe moeder bord
350 watt dell voeding
maxtor diamond 120 GB harde schijf
512 corsair geheugen
256mb geforce 6800 GT
pentium 4 2.8 Ghz prescott processor nooit overgeklcokt

Verwijderd

Topicstarter
trouwens me broer heeft bijna hetzelfde systeem op videokaart geheugen en natuurlijk voeding na

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
je moet je pc eens testen:

Geheugen testen met memtest,
Condensators kontroleren(zie forum),
Harde schijf testen met hd tune(oppervlakte kontrole en temp hd),
Temperatuur/voltage programma van msi installeren,
Nu pc belasten met cpu burnin(2 keer starten) kontoleer temperatuur,
Grafische test programma starten(ati tool indien je ati hebt),
temperatuur van grafische kaart kontrolen,
Alles tegenlijk starten en alles kontroleren,
Voltage mag 10% afwijken, dus 5% naar beneden en 5% naar boven,
Zoek in de forum om nog meer te testen
Overclocking faild, zet de bios langzamer, hierdoor heb je minder crashes, blijkbaar
komt er iets niet mee met de bios instelling(te snel).(zie moederbord boekje).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:23:
Hallo
Achtergrond
Ik heb 2 jaar geleden een niew systym aangeschaft en na een jaar viel hij steeds uit. Voor de zomer vaknatie vorig jaar viel hij een keer uit .daarop had ik geen zin meer om hem op te starten en heb em maar zo gelaten, nadat ik van vakantie terug kwam startte hij niet meer me voeding bleek kapot te zijn gegaan het was een Zalman 400 watt voeding .Ik kreeg een niewe van de winkel waar ik hem had gekocht. Mijn broer's pc ging kapot en mijn vader gaf mijn voeding aan hem waardoor hij het weer deed. In plaats daarvoor kreeg ik tijdelijk een 350 watt voeding (die ik nu nog steeds heb).

Probleem:
Als mijn pc bijvoorbeeld een spelletje onder Java draait valt hij uit. Bij sommige spellen valt hij ook uit zoals battlefield 2. Het moelijke is dat er geen vast patroon is aan het uitvallen. ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen om dit probleem te verhelpen. ps: soms als me pc is uitgevallen krijg ik een melding van overclocking faild terwijl ik hem nooit heb overgekloct of hem de opdracht gegeven tot overklockten. alvast bedankt

Systeem:
asus p4c800 deluxe moeder bord
350 watt dell voeding
maxtor diamond 120 GB harde schijf
512 corsair geheugen
256mb geforce 6800 GT
pentium 4 2.8 Ghz prescott processor nooit overgeklcokt
Die overclock failed wil hier ook wel eens zeldzaam opduiken..allee tsi te zeggen...ik heb die boodschap hier al eens gezien...je moet eens in "Windows" uitzetten dat hij automatisch opnieuw opstart bij een foutmelding (BSOD). Gijgevolg blijft hij eveneens hangen, maar krijg je een melding met daarin wat tekens enzo.....post dat eens even ?

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen

Verwijderd

P4c800 geeft overclock failed aan als je een p4 hebt die gedetect wordt en je pc valt uit. Ik heb hier t zelfde mobo en een p4c, krijg na iedere vastloper (dat is niet vaak hoor) dezelfde mededeling. Hoef je je dus niets van aan te trekken. Blijft wel de vraag, waarom knalt je pc er uit?

Je hebt best veel vermogen nodig voor jouw setup. Vooral die videokaart gebruikt in combinatie met de prescott een flinke stoot stroom. Een goede (ja een goede) voeding van 350W moet dat aankunnen, maar je zegt zelf al: het is een Dell......

Waarom probeer je de voeding van je broer dus niet weer eens een weekje? Lijkt me toch niet heel gek als het daar aan ligt hoor.... Sterker nog, het lijkt me zelfs gek als het daar NIET aan ligt. :p

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 14:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:29:
P4c800 geeft overclock failed aan als je een p4 hebt die gedetect wordt en je pc valt uit. Ik heb hier t zelfde mobo en een p4c, krijg na iedere vastloper (dat is niet vaak hoor) dezelfde mededeling. Hoef je je dus niets van aan te trekken. Blijft wel de vraag, waarom knalt je pc er uit?

Je hebt best veel vermogen nodig voor jouw setup. Vooral die videokaart gebruikt in combinatie met de prescott een flinke stoot stroom. Een goede (ja een goede) voeding van 350W moet dat aankunnen, maar je zegt zelf al: het is een Dell......

Waarom probeer je de voeding van je broer dus niet weer eens een weekje? Lijkt me toch niet heel gek als het daar aan ligt hoor.... Sterker nog, het lijkt me zelfs gek als het daar NIET aan ligt. :p
Kan echt ook gewoon een software mankement zijn hoor....ik had vroeger gelijkaardige problemen met een software matige firewall...die blijkbaar niet voor "XP" diende.....vandaar even die BSOD laten weergeven en met die info...google opgaan.
Pagina: 1