Ik ben al een hele tijd naar een goed werkende oplossing aan't zoeken voor het volgende probleem, hoop dat iemand me hier verder kan helpen:
Uit 2 database tabellen bouw ik een 2D form op, waar elk formfield en combinatie is van de 2 ID's van de gebruikte velden uit de database. Elk veld is dus in dat form een unieke combinatie en variabel.
Voorbeeld:
De waarde 22 is dus een combinatie van de id's 4 en 3, en 3 een combinatie van 2 en 5.
De waardes uit dit form moeten weer opgeslagen worden naar een database waar per formfield een rij aangemaakt word met daarin de 2 id's en de waarde van het formfield.
Hoe krijg ik nu uit de post van het form bij elke waarde de juiste ID's?
Kan bijvoorbeeld in een hidden field een combinatie van de ID's maken zoals "00040003" waarin ik de ID's koppel maar dit is niet de bedoelling.
Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?
Uit 2 database tabellen bouw ik een 2D form op, waar elk formfield en combinatie is van de 2 ID's van de gebruikte velden uit de database. Elk veld is dus in dat form een unieke combinatie en variabel.
Voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ------------------------- 1 | | | | | | ------------------------- 2 | | | | | | ------------------------- 3 | | | |22 | | ------------------------- 4 | | | | | | ------------------------- 5 | | 3 | | | | ------------------------- |
De waarde 22 is dus een combinatie van de id's 4 en 3, en 3 een combinatie van 2 en 5.
De waardes uit dit form moeten weer opgeslagen worden naar een database waar per formfield een rij aangemaakt word met daarin de 2 id's en de waarde van het formfield.
Hoe krijg ik nu uit de post van het form bij elke waarde de juiste ID's?
Kan bijvoorbeeld in een hidden field een combinatie van de ID's maken zoals "00040003" waarin ik de ID's koppel maar dit is niet de bedoelling.
Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?
☀️ PVOutput 15125 Wp op SE15k | 🔋 Cupra Born Copper Edition One | 🔋 Tesla MY ‘26 AWD