[MySQL] Crash uit het niets

Pagina: 1
Acties:

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik zit met een probleem

Info

- Windows server 2003
- Mysql 4.1.16-nt

De afgelopen dagen crasht Mysql uit zichzelf. Uit de log files is geen duidelijke reden te halen wat mysql doet crashen.

Er zijn wel een aantal corrupte tabellen maar in princiepe moet Mysql hier overgeen lezen lijkt mij.
Voorbeeld log:

- 22:05 query
- 22:06 query
- 23:55 Mysql shutdown

Dus echter vanuit het niets sluit Mysql af. AUtomatisch herstarten van de service gaat dan ook niet zoals het moet. De service moet handmatig een stuk op 10maal gestopt en weer herstart worden voordat Mysql weer op gang komt.

Weet iemand wat er hand is en hoe dit hinderlijke probleem op te lossen is?
Laatste stable versie Mysql is reeds geinstalleerd.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 12:07
Misschien de bug maar gewoon melden op MySQL.com? Ik heb ook een keer met fulltext-searches gehad dat hij er gewoon uit klapte na een bepaalde hoeveelheid insert-queries (overigens waren m'n tabellen gek genoeg niet corrupt toen), maar ook dat is nooit opgelost... kun je anders eens de query-log of iets dergelijks uitpluizen? Weet je zeker dat er buiten jouw queries geen andere queries worden gedaan (cronscripts?) die de server kunnen laten crashen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MisterData schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:23:
Misschien de bug maar gewoon melden op MySQL.com?
Waarom ga je ervanuit dat het een bug is? Topicstarter doet misschien wel gewoon iets verkeerd? :)

Hoe dan ook, dit is een configuratieprobleem, aangezien het niet direct aan programmacode te wijten is. Ze zullen hier in Software Algemeen dan ook meer vanaf weten dan wij hier. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50

BCC

Er zijn wel een aantal corrupte tabellen maar in princiepe moet Mysql hier overgeen lezen lijkt mij.
Eeh, fix dat eerst eens?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.