Dell 3007WFP met grafische kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 11:57
Ik heb een klein pronbleempje waar ik niet uit kom.

Wij willen een Dell 3007WFP bestellen (30 inch met een resolutie van +/-2500 bij 1600
Nu heeft deze monitor een kaart nodig met een DVI-D Dual Link aansluiting.

Nu hebben ze bij Dell en NVIDIA 7800 in de Dimension SPS(of XPS) alleen om de monitor aan te sturen heb je dan 2 van die kaarten nodig volgens hun site. Nu kost dat geld en is dat geen probleem, maar die kaart neemt precies de 2 PCIx16 sloten in, waar we er 1 van vrij moeten hebben voor een eigen stukje hardware.

MAW, is er een kaart die verschrikkelijk snel is, deze monitor kan aansturen op de hoogste resolutie en niet 2 sloten in neemt?

Overigens moet de kaart een toppper zijn als het om directx toepassingen gaat.

Hop,hop,hop!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan mij vergissen, maar het de 7800 GTX echt niet standaard al Duallink? En anders kan je een Ati Radeon 1800 wel overwegen, die heeft het zeker.

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 15:58
idd, alle ATI Kaarten uit de X1x00 serie hebben tegenwoordig AVIVO aan boord.

Een onderdeel van AVIVO is ook de dual-link DVI support om joekels van schermen met mega reso's aan te kunnen sturen.

Heb je performance nodig en geld is geen probleem? Dan is een X1800XT iets voor jou.
Heb je nog ~2 weken geduld, dan kun je zelfs een X1900XT(X) nemen.
deze kaarten hebben allemaal een dualslot koeler, maar je hebt iig geen 2 kaarten nodig voor je beeldscherm.

ps. waarvoor heb een 30inch scherm nodig, damn!

Verwijderd

Sowieso geen Dell pc kopen, is kennelijk niet zo goed.
Ook als je moederbord kapot is kun je die alleen vervangen voor een veel te duur Dell mobo.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 16:08
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:12:
Sowieso geen Dell pc kopen, is kennelijk niet zo goed.
Ook als je moederbord kapot is kun je die alleen vervangen voor een veel te duur Dell mobo.
Het gaat hier over een LCD scherm hoor Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

Coïtus ergo sum

• basset
Het belangrijkste is dat we een pcix4 slot over hebben. Dus als er een moederbord is met 2 PCIX16 sloten en de videokaart neemt ze beiden in beslag, dan hebben we een probleem als er geen extra pcix4 slot in zit.

Tja, dell is kwa desktops idd niet super, maar prijs/kwaliteit is niet slecht voor bedrijven. 3 jaar onsite heb je niet als je zelf het pc-tje in elkaar zet. (wel weer makklijker te onderhouden)

Vooralsnog gaat het om een 30"flatpanel en de pc zoals Dell die nu kan aanbieden is geen optie. Dell levert momenteel alleen een 7800 GTX met 256MB waar je er dan 2 van nodig hebt. Dus beide pcix16 sloten op. En de specs op hun introductiepagina klopt niet dat er ook een 4x in zou zitten.

Hop,hop,hop!

• basset
Saurus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:26:
idd, alle ATI Kaarten uit de X1x00 serie hebben tegenwoordig AVIVO aan boord.

Een onderdeel van AVIVO is ook de dual-link DVI support om joekels van schermen met mega reso's aan te kunnen sturen.

Heb je performance nodig en geld is geen probleem? Dan is een X1800XT iets voor jou.
Heb je nog ~2 weken geduld, dan kun je zelfs een X1900XT(X) nemen.
deze kaarten hebben allemaal een dualslot koeler, maar je hebt iig geen 2 kaarten nodig voor je beeldscherm.

ps. waarvoor heb een 30inch scherm nodig, damn!
1900XT? Is die er alweer bijna? Mooi...ff daarnaar kijken dan :)

En 30inch? Tja, zo zie je nog eens wat in CS op 2500x1600 :P

(is een demo opstelling voor op ons werk)

Hop,hop,hop!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 17:24
Ik geloof dat DFI een mobo heeft met zowel 2 PCIe 16x sloten als een 4x slot (en nog een 1x slot).

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 15:58
basset schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:51:
[...]

1900XT? Is die er alweer bijna? Mooi...ff daarnaar kijken dan :)

En 30inch? Tja, zo zie je nog eens wat in CS op 2500x1600 :P

(is een demo opstelling voor op ons werk)
De verwachte release is (volgens de laatste geruchten) 24 Januari of (met een beetje pech) eerste week februari.

CS in 2560x1600 is idd :9 (of liever BF2 in mijn geval)

• basset
Bashrat schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:54:
Ik geloof dat DFI een mobo heeft met zowel 2 PCIe 16x sloten als een 4x slot (en nog een 1x slot).
Ik heb ook een asus bord gevonden die dat heeft. Wat een lullig slotje is die pcix4 zeg :)

Wat ik me eigenlijk afvraag is als je een 512 MB 7800 er in doet, (mooie kaart overigens...wat een monster zeg _/-\o_ ) of je de 2e PCIx16 uberhupt kan gebruiken, of dat dat alleen maar mag icm een identieke videokaart?

Vanavond even in de manual van zo'n asus board gekeken, maar het staat er niet echt duidelijk in. Het lijkt er wel op dat de sloten alleen maar icm een SLI opstelling te gebruiken zijn.

Hop,hop,hop!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

De Dell 7800GTX heeft 2 DVI-I poorten, dus dat LCD zou je er op aan moeten kunnen sluiten met 1 videokaart.

Als je hier checkt, kan je zien dat de 7800GTX aan de rechterkant wordt geadverteerd als compatible met de 3007.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:34:
[...]

Het gaat hier over een LCD scherm hoor [afbeelding]
Als je leest, dan zie je dat er staat "Sowieso geen Dell pc kopen"
Omdat er in de startpost staat "Nu hebben ze bij Dell en NVIDIA 7800 in de Dimension SPS(of XPS) alleen om de monitor aan te sturen heb je dan 2 van die kaarten nodig volgens hun site."

Moraal van dit verhaal : Eerst lezen, dan nog een keer lezen, en dan pas een opmerking maken.

• basset
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Als je leest, dan zie je dat er staat "Sowieso geen Dell pc kopen"
Omdat er in de startpost staat "Nu hebben ze bij Dell en NVIDIA 7800 in de Dimension SPS(of XPS) alleen om de monitor aan te sturen heb je dan 2 van die kaarten nodig volgens hun site."

Moraal van dit verhaal : Eerst lezen, dan nog een keer lezen, en dan pas een opmerking maken.
Rustig mensen! :>

Even voor de duidelijkheid: Het belangrijkste is het scherm. Als Dell ook de pc kan leveren dan doen we dat (gemak, garantie etc) het blijft voor de zaak.

Voor thuis zou ik ook geen dell systeem nemen als het een gaming machine moest zijn. Maar goed, in deze is het belangrijkste dat er genoeg uitbereiding is. Waarschijnlijk gaan we het systeem ook zelf samenstellen.

Hop,hop,hop!

• Abbadon
  • Laatst online: 19:00
basset schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:14:

Nu hebben ze bij Dell en NVIDIA 7800 in de Dimension SPS(of XPS) alleen om de monitor aan te sturen heb je dan 2 van die kaarten nodig volgens hun site.
Je hebt helemaal geen twee kaarten nodig! Één kaart met dual-link DVI is genoeg. Twee zijn nodig om met hoge resolutie redelijk fatsoenlijk te kunnen gamen en vier (zoals Dell met deze extreme machine laat zien) om echt fatsoenlijk te gamen, maar daar gaat het hier niet om begrijp ik. Hier een quote van de Dell site:
The Dell 30" UltraSharp Widescreen Monitor requires a DVI-D dual-link graphic card that supports WQXGA (2560 x 1600) resolution. The Dell 30" UltraSharp Widescreen Monitor is optimized to work with Dell XPS 400 and 600 desktops, Dell PrecisionTM Workstations (380, 470 and 670) and additional systems that support WQXGA.

If you are ordering the Dell 30" UltraSharp Widescreen Monitor to be used with a Dell system, below is the recommended list of graphic card options:
SKU Recommended Graphics Cards Compatible Systems
320-4569 Dell NVidia QUADRO FX3450,2DVI/VGA Dell Precision 380/470/670
320-4570 Dell NVidia GEFORCE 7800 GTX XPS 400/600
320-4571 Dell NVidia QUADRO FX 4500,2DVI OR VGA Dell Precision 380/470/670
A0539066 Evga GEFORCE 7800GTX 256MB PCIE XPS 400/600
A0539065 Evga GEFORCE 7800GT 256MB PCIE XPS 400/600

If you are ordering a Dell widescreen monitor to be used with a non-Dell system, please inquire with the system manufacturer to confirm whether the system supports a monitor with 2560 x 1600 resolution.
En daarnaast werkt elke Avivo ATI kaart ook zoals eerder gezegd. Keuze te over dus, ook bij Dell lijkt me nu je niet per se op zoek hoeft naar eentje met twee grafische kaarten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• basset
Abbadon schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:21:
[...]

Je hebt helemaal geen twee kaarten nodig! Één kaart met dual-link DVI is genoeg. Twee zijn nodig om met hoge resolutie redelijk fatsoenlijk te kunnen gamen en vier (zoals Dell met deze extreme machine laat zien) om echt fatsoenlijk te gamen, maar daar gaat het hier niet om begrijp ik. Hier een quote van de Dell site:

[...]

En daarnaast werkt elke Avivo ATI kaart ook zoals eerder gezegd. Keuze te over dus, ook bij Dell lijkt me nu je niet per se op zoek hoeft naar eentje met twee grafische kaarten :)
Dell in NL bied geen 512MB NVIDIA kaart dus valt in principe af. Ook het gemis van een pcix4 is een probleem, zo ook dat je 2 pcix16 sloten alleen maar kan gebruiken voor 2 identieke grafische kaarten (van wat ik er van begrepen heb) Dus een pcix4 kaart die anders is dan de videokaart die er in gaat, zou problemen kunnen geven. (misschien heb ik het mis, maar toch)

Ik ben zelf ook meer geneigd naar een X1800. Maar de baas beslist :)
Opengl is minder belangrijk dan direct3d performance. Dus daar zal het van af hangen. Ik ga de verglijkingen van de kaarten er maar eens op naslaan.

Wat gaat dat snel met die kaarten zeg! Zit ik hier thuis met een lullig 6800 kaartje met "maar" 256 MB :'(

[ Voor 14% gewijzigd door basset op 17-01-2006 08:20 ]

Hop,hop,hop!

Pagina: 1