Toon posts:

[RAS] 2 netwerken gekoppeld. Sites laden traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier met het volgende probleem binnnen mijn stagebedrijf. Ik zou het in het kort proberen uit te leggen.

Wij hebben hier 1 groot bedrijfsnetwerk dat bestaat uit 2domain controllers met Windows 2003 Server en 60 gebruikers.

Voor onze cursussen die intern gegeven worden hebben wij een eigen domain controller met Windows 2000. Dit netwerk was compleet gescheiden van ons eigen netwerk.

Nu is de bedoeling dat er een interne site bekeken kan worden op de cursus servers. Om dit te realiseren heb ik een extra netwerkkaart in de cursus server gezet. Deze netwerkaart heeft een ip-adres dat in de range van het bedrijfsnetwerk valt.

Netwerkkaart1 -->>10.70.40.1 -->> Cursus netwerk
Netwerkkaart2 -->>10.70.1.70 -->> Bedrijfsnetwerk

Nu is het de bedoeling dat deze 2 netwerkken gekoppeld worden zodat er een pagina opgevraagd kan worden met het ipadres 10.70.1.28.

Om dit mogelijk te maken heb ik Remote routing en Acces van windows 2000 geconfigureerd.

Als ik nu vannaf 1 cursus computer de pagina met het ip 10.70.1.28 wil bekijken Laad hij de pangina wel alleen duurt het gigantisch lang.
Ook word de pagina niet altijd helemaal geladen. (Ontbreken van plaatjes) (onvolledig weergeven van text) enz

Het pingen van het cursusnetwerk naar het bedrijfsnetwerk wil wel! met <1ms.
Als ik een tracert uitvoer vannaf het cursusnetwerk naar het bedrijfsnetwerk duurt het wel heel lang voordat ik antwoord terug krijg.

Hieronder een plaatje van de routetabel

Wat ik zelf al heb gedaan om te onderzoeken is:

-Routing manual GOT nagekeken
-Rout add vannaf 10.70.1.28 naar 10.70.1.70

Wie kent dit probleem. En is instaat mij opweg te helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 15:30 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
Kan je server waarop de web pagina gehost wordt, bij het cursus netwerk komen? (ping)

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:51:
Kan je server waarop de web pagina gehost wordt, bij het cursus netwerk komen? (ping)
Ik kan vannaf ip 10.70.1.28(IIS hosting) Wel pingen naar 10.70.1.70(NIC_01). Maar niet naar 10.70.40.1(NIC_02)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost.

Hebben een 3com router geplaatst als hardwarematige firewall.