• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01 16:52
Hey, ik ben van plan om een Olympus E500 te kopen, echter zit ik nog met een aantal vragen waar ik tot nu toe nog geen antwoord op heb.

Zit op de E500 nu WEL of GEEN USB 2.0 interface ?
Is er een SIGMA Flitetser te koop voor dit toestel

En dan nu misschien een moeilijke vraag, deze vraag konden ze mij namelijk bij diverse fotozaken nog goed beantwoorden.

Kan de Olympus E500 kit ( met dus 2 lenzen ) het gezien qua prijs / kwaliteit verhouding aan met de Canon EOS 350 ???

Misschien wel een paar rare vragen, maar ik ben tot nu toe bij 3 fotowinkels ( hier in de stad ) geweest en geen van de vragen kon daar worden beantwoord....

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Verwijderd

Al je vragen zullen hier beantwoord staan (ook compared to 350D):
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/

Betreft USB: is een 2.0 Interface :) (http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_e500.asp)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Arnoldtwt schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:49:
Zit op de E500 nu WEL of GEEN USB 2.0 interface ?
wel, maar niet met de hoogste snelheid.
Is er een SIGMA Flitetser te koop voor dit toestel?
vast wel, maar waarom zou je die willen?
Arnoldtwt schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:49:Kan de Olympus E500 kit ( met dus 2 lenzen ) het gezien qua prijs / kwaliteit verhouding aan met de Canon EOS 350 ???
afhankelijk van je eisen makkelijk. de lenzen van olympus zijn iig (een stuk) beter dan de canon kitlens, de olympus is beter uitgerust, echter op ISO wardes boven de 400 presteert de olympus minder dan de canon. als je die veel nodig denkt te hebben, kan je wellicht beter voor de canon kiezen (maar nog beter voor de nikon 50, die je naar mijn mening sowieso beter kunt kiezen dan de canon 350d)

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01 16:52
Pfffff neuh ik denk niet dat ik dat nodig ben een ISO waarde boven de 400 lijkt me bij onwaarschijnlijk voor HUIS / TUIN en KEUKEN gebruik......Een externe flitser lheb ik goede ervaringen mee dus denk er toch over om deze ook aan te schaffen.......Toch maar voor de Olympus gaan dan...

En dan maar een snelle cardreader erbij bedingen.......

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Arnoldtwt schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:58:
Pfffff neuh ik denk niet dat ik dat nodig ben een ISO waarde boven de 400 lijkt me bij onwaarschijnlijk voor HUIS / TUIN en KEUKEN gebruik......
dat lijkt me ook niet en als je goed kunt belichten zijn ISO waardes boven 400 ook bruikbaar
Arnoldtwt schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:58:Een externe flitser heb ik goede ervaringen mee dus denk er toch over om deze ook aan te schaffen.......
koop dan een olympus flitser, werkt hoogstwaarschijnlijk een stuk beter.
Arnoldtwt schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:58:Toch maar voor de Olympus gaan dan...
goede keus!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 20:47

Twarp

just grin...

Ik heb zelf een E300 van Olympus en bij hoge ISO waarden zou hij minder presteren (ruis). Persoonlijk vind ik het wel meevallen en ik ben dus erg tevreden met de camera.

Wat de flitser betreft, daar heeft lateef helemaal gelijk mee, een eigen Olympus flitser is beter. Dit staat overigens ook in de manual...

Meh ...

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Twarp schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:11:
Wat de flitser betreft, daar heeft lateef helemaal gelijk mee, een eigen Olympus flitser is beter. Dit staat overigens ook in de manual...
Olympus zou gek zijn als ze dat niet deden! :D "dit product werkt beter met accesoires van de concurrent" 8)7

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 17:09
Ik weet niet wat je budget is maar je zal waarschijnlijk een Fl 36 op je camera willen schroeven?
http://www.olympusamerica.com/e1/sys_acc_flash.asp

Uit ervaring kan ik je aanraden daar een goed setje batterijen bij te kopen. Dat is zeer positief voor je recycle times.

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
het is wellicht een domme vraag (maar bestaan domme vragen wel ;))
ik ben aan het twijfelen tussen de 350D en de E-500, maar het hangt nu eigenlijk op een punt waar we in de winkel niet uitkwamen de handmatige focus.

Op de 350D is die in te stellen middels een knopje op het objectief, maar hoe zit dit bij de E-500? Ik weet dat het via het menu kan, maar dat vind ik net iets te omslachtig, aangezien ik wel eens "plotseling" moet schakelen tussen AF en MF

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Verwijderd

theredspecial schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:35:
het is wellicht een domme vraag (maar staan domme vragen wel ;))
ik ben aan het twijfelen tussen de 350D en de E-500, maar het hangt nu eigenlijk op een punt waar we in de winkel niet uitkwamen de handmatige focus.

Op de 350D is die in te stellen middels een knopje op het objectief, maar hoe zit dit bij de E-500? Ik weet dat het via het menu kan, maar dat vind ik net iets te omslachtig, aangezien ik wel eens "plotseling" moet schakelen tussen AF en MF
Volgens mij hoef je niet te schakelen tussen Af/Mf tenminste niet op mijn E300.
Je hebt namelijk ook een keuze S-Af + Mf die gebruik ik meestal, hij focused en dan kan
je zelf nog handmatig focussen op een ander punt.

• theredspecial
  • Niet online
o, dat's makkelijk idd, gewoon daarop laten staan dus.
En begrijp ik het goed dat de AEL/AFL geprogrammeerd kan worden om deze C/S-AF&MF stand in te schakelen?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:46:
[...]

Volgens mij hoef je niet te schakelen tussen Af/Mf tenminste niet op mijn E300.
Je hebt namelijk ook een keuze S-Af + Mf die gebruik ik meestal, hij focused en dan kan
je zelf nog handmatig focussen op een ander punt.
Die keuze heb je denk ik ok de meeste camera's. Op m'n minolta kan dan ook (heet daar Direct Manual Focus dat doet het zelfde als S-AF + MF) verder zit daar ook een AF/MF schakelaar op en op m'n 70-210 zit een knop die ik daar voor kan programmeren.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:15
de af schakelaar zit bij de olympus in het menu ingebouwt...
kijk maar naar de navigatieknoppen en dan de knop naar links. 1 keer indrukken, dan wieltje draaien
(2 keer als is op s-af staat)......

Ik heb ook staan twijfelen tussen de canon en de e-500 (en ook de d50) en ben uiteindelijk voor de E500 gegaan. flitser erbij (oly FL-36), welke nu helaas terug is voor reparatie....

Waarom de E-500: prijs, twee lenzen, hoge kwaliteit body (i.t.t. 350d), betere houvast (in mijn geval dan)

een ander voordeel is dat de accesiores van de E500 een stuk uitgebreider zijn, de zonnekappen worden standaart meegeleverd, tevens is er een batterijhouder verkrijgbaar, hierdoor zal je ook zonder accu kunnen fotograveren.

iets wat ik wel in overweging zou meenemen, is dat er geen grip verkrijgbaar is voor de E500..
deze mis ik af en toe, als ik veel portretten schiet...

[ Voor 28% gewijzigd door Sijhtam op 20-06-2006 12:17 ]

huidige opstelling

• theredspecial
  • Niet online
ja dat dit in het menu zit, was bekend, maar dat was nu juist het probleem. het gebeurt me nu wel eens (met nikon f70) dat de AF het beeld niet zo krijgt als gewild, dan is het makkelijker om eenvoudig te kunnen schakelen tussen AF en MF en via een menu is niet altijd even handig :)
Vandaar dat de & functie uitkomst biedt.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Kan de Olympus E500 kit ( met dus 2 lenzen ) het gezien qua prijs / kwaliteit verhouding aan met de Canon EOS 350 ???
Wat betreft de lenzen, deze kit lenzen zijn beter dan de kitlens van de 350D. Heb zelf ook de E500 gekocht een aantal maanden geleden.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:15
theredspecial schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:05:
ja dat dit in het menu zit, was bekend, maar dat was nu juist het probleem. het gebeurt me nu wel eens (met nikon f70) dat de AF het beeld niet zo krijgt als gewild, dan is het makkelijker om eenvoudig te kunnen schakelen tussen AF en MF en via een menu is niet altijd even handig :)
Vandaar dat de & functie uitkomst biedt.
geloof me, met 1 hand is alles in te stellen..... zonder er ook maar na te kijken.
vindt het bijzonder goed in elkaar zitten...
want alle basis functies zitten onder een knop en worden verandert met behulp van het wieltje...

(Mcdeath gebruikt bijna nooit het menu, alleen om de kaart te formateren en het beeldformaat te wijzigen)

huidige opstelling

Pagina: 1