Toon posts:

Server IP VPN server wisselt bij reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben twee lokaties met twee windows 2003 servers. Wij hebben hier ook ISA server 2003 op draaien. De bedoeling is om via VPN verbinding te leggen tussen de twee servers. So far so good, dit werkt allemaal. Server1 deelt netjes een server IP en een client IP uit. Probleem is dat de server IP wisselt bij een reboot. Is er een manier om dit vast te zetten? Wij hebben het al met reservations in de DHCP geprobeerd, maar dit heeft geen effect.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 08:39
offtopic:
wat te vroeg...
verkeerd gelezen.

[ Voor 112% gewijzigd door Remco op 16-01-2006 11:55 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Statisch werkt prima, alleen bij een server reboot gaat ie terug naar dynamish

Verwijderd

yep ben ut met Remco eens, geef um een static ipje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die een static ip'tje geven in ISA? Ik kan hoogstends een static IP adres pool opgeven. Als ik daar maar 2 ip's in zet is het probleem opgelost, maar na een reboot van de server gaat die weer terug naar dynamisch

edit:
In RAS is het hetzelfde probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 12:04 ]

Verwijderd

Bouw je de vpn op met PPTP?
Al eens geprobeert met IPSEC?

Ik neem aan dat je een site to site maakt en geen client vpn..

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:00:
Hoe kan ik die een static ip'tje geven in ISA? Ik kan hoogstends een static IP adres pool opgeven. Als ik daar maar 2 ip's in zet is het probleem opgelost, maar na een reboot van de server gaat die weer terug naar dynamisch

edit:
In RAS is het hetzelfde probleem
Je kunt aan je dial-up interface die je voor je site-to-site VPN gebruikt ook direct een IP toewijzen (TCP/IP settings in de properties voor de gebruikte interface). Alleen een reservation op DHCP zal niet werken aangezien RAS gewoon net zoveel DHCP adressen aanvraagd als je aan interfaces hebt staan, en die staan allemaal op dezelfde machine/RAS gereserveerd.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je voor een site-to-site VPN perse een bepaald IP wilt hebben, je kunt de twee ISA machines aan beide zijdes toch ook gewoon via hun interne (LAN)interface benaderen via een vast adres? Het routeren van verkeer tussen de twee sites zou hier niet van afhankelijk moeten zijn.

Laat maar.. .

Pagina: 1