Toon posts:

IIS5 geen ASP meer na Windows Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond op een win2k server een windows update doorgevoerd. Na de reboot functioneerde ASP niet meer. HTML pagina's werken zonder enig problem en IIS geeft geen bijzonderheden aan in de event viewer. Na wat troubleshooting te hebben gedaan via Microsoft KB kwam ik erachter dat de kern van het probleem in de application protection zit.

Wanneer ik deze naar 'LOW' zet, werkt alles prima. Zet ik hem weer op medium of high, dan geeft ie strak 500 errors aan. Volgens MS ligt dit aan IWAM user instellingen, maar dit biedt voor mij geen oplossing. Wat het nog interessanter maakt: ASP start als ik de settings naar LOW zet en stopt als ik hem weer op medium zet. Maw: op de een of andere manier wordt ASP gestopt in een medium protection na deze update. Iemand bekend met dit voorval en hoe ik ASP kan laten draaien in medium protectie niveau?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Volgens MS ligt dit aan IWAM user instellingen, maar dit biedt voor mij geen oplossing
Hoe weet je dat zo zeker? Hebben die IWAM_servernaam en IUSR_servernaam wel voldoende rechten op de mappen na de update? Minstens Read&Execute.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die rechten staan goed. Het probleem is dat ASP volledig stopt zodra de application protection naar medium of hoger gaat. Ik zie dit in de event viewer gebeuren en is pas nadat ik de laatste update heb doorgevoerd.

Zo te zien heeft het te maken met het IIS-out-of-process gebeuren. Ik ben alleen absoluut geen ster in de opbouw en functionaliteit van die zaken. Kern van het probleem ligt hem er echt in dat wanneer de setting naar medium gaat dat ASP simpelweg stopt met functioneren. Exacte details krijg ik hierover niet in me event viewer. Ik zie ook het verband met de update nog niet helemaal, maar dit is duidelijk de veroorzaker van het probleem.

Verwijderd

misschien handig om even je documentje van MS te linken. Volgens mij is het namelijk niet alleen ntfs rechten, maar ook een aantal privileges die goed moeten staan...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik via MS gebruik:

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q309051&

Maar alle syptomen die zij beschrijven rond het probleem van de IWAM user komen bij mij totaal niet voor. Ik heb nog geen enkele melding gehad die wijst op een user probleem. Op de 1 of andere wijze draait ASP alleen als in-process application en niet als out-of-process app.

Ik ben erachter gekomen door bij stap 2 de app protection naar low te zetten. Vervolgens heb ik alle stappen gevolgd, zonder enig resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid, in stap 3 staat beschreven dat je IWAM als test even moet toevoegen aan de administrator groep. Dit heb ik gedaan, zonder enig resultaat. Dit doet me er dan ook sterk toe vermoeden dat het geen permissions probleem is.

Verwijderd

en heb je het script gedraait, wat daar staat als het nog niet werkt met de iwam user in de admingroup.
If ASP pages still do not load, run the Synciwam.vbs utility from a command line. To do this, open a command prompt and type C:\Inetpub\adminscripts>cscript synciwam.vbs

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jep, scriptje is gedraaid. Ik heb zelfs net stap 6 helemaal uitgevoerd, ging helemaal zoals beschreven. Zelfde probleem.

Ook via Regmon en Filemon zie ik totaal geen bijzonderheden. Geen FAILURE of ACCES DENIED te zien. Sterker nog, dllhost.exe pakt asp gewoon op, maar voert er niks mee uit. Zodra je de processen in-process laat draaien (dus onder inetinfo.exe) dan gaat alles prima. Uiteraard wil ik dit niet omdat dan de hele IIS ermee kapt als er een probleem is in 1 van de pagina's of scripts.

Het is me echt TOTAAL onduidelijk waarom ASP niet functioneerd in een out-of-process setting maar prima werkt als in-process app. Kan er via google ook weinig op vinden. Ook aan de hand van de geinstalleerde updates vind ik geen bijzonderheden. Denk dat ik echt advies nodig heb van een ASP/IIS wizz die me dat even wil uitleggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan de gang gebleven, zonder enig resultaat.

Ik zit nog steeds met het probleem:

ASP werkt in low app-protection (in-process)
ASP werkt NIET in medium-app (out-of-process)

ASP schakelt zichzelf simpelweg uit, te zien in de event viewer. Er is geen enkele foutmelding in de viewer OF in filemon/regmon. Hoe krijg ik ASP weer out-of-process aan de gang?
Pagina: 1