[Powerpoint] Slideshow baseren op Excel file

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Kan ik een slideshow baseren op een excel file??

dus op een rij heb ik verschillende gegevens van een bedrijf (naam, slogan, omzet)

nu wil ik per bedrijf een slide hebben met deze gegevens erop.. een soort van mail merge maar dan anders

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Daar is geen makkelijke klik-klik manier voor. Met VBA is het wel te maken, heb op die manier een keer een vergelijkbare mailmerge functie gemaakt om vanuit Access een powerpoint te customizen per klant. Maar dat ging meer met search-and-replace en werkte niet om een bepaalde slide te laten herhalen, zoals jij zo te zien zoekt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
dang...

ik dacht dat het niet zo appart was... dat het vast wel out of the box zou moeten kunnen..

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ben nog steeds naarstig op zoek naar een oplossing hiervoor..

Ik heb een mail merge gemaakt in word met layout van de slide.. ziet er goed uit, is alleen geen powerpoint.. Ik kan nu wel 1 voor 1 copy pasten naar powerpoint, dit gaat me echter te tijdrovend worden.. het gaat om zo`n 100 slides die veel zullen worden ge-update..

linken van een object gaat wel.. alleen wordt dan slechts de eerste pagina geimporteerd (we zijn er dus bijna) kan ik dan geen opdracht geven de volgende pagina van het Microsoft Word bestand op een volgende slide te plaatsen?

[ Voor 2% gewijzigd door Zerveza op 07-03-2006 13:24 . Reden: omdat er mierenneukers zijn.... ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Euhm... ik weet niet of je op de goede weg zit zo. Ik zou je presentatie gewoon in Powerpoint houden.
Hoe ik het heb opgelost:
In Powerpoint heb ik 'velden' gedefinieerd door de tekst tussen << >> te zetten. Dus op de plaats waar ik de naam van de klant wil hebben na de merge: <<klant>>.
Via VBA doe ik een uitgebreide search and replace in het powerpoint bestand en laat alle << >> velden vervangen door hun waarde.

Vanuit Word zou ik hier helemaal niets mee doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik weet nog zo net nog niet of de oplossing via de word file zo slecht is..

als ik de layout van de liste copy / paste naar word, de velden invul met de waardes uit de tabel (mail merge) en een document laat maken... van tig pagnia`s

Vervolgens insert ik die wordt file als object in powerpoint.. dan krijg ik wel de eerste slide ingevuld en wel te zien zoals ik dat wil. Probleem is nu, hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat "de insert" weet dat als er een nieuwe pagina in het word document is, dater een nieuwe slide gemaakt moet worden... en daarmee m`n 100den slides gemaakt worden...
omdat het er zoveel zijn en dat ze zo vaak gaan veranderen wil ik het handmatige deel van de oplossing minimaliseren.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Ik ga me eigenlijk afvragen wat je uiteindelijke doel is. Als je het hebt over honderden Powerpoint slides, met daarop informatie over bedrijven, begint het voor mij te klinken als een presentatie die je op repeat op een TV ofzo gaat laten draaien.

Is dat correct?

Want anders denk ik dat je het geheel beter op een andere manier aan kan pakken. Als je zelf al aangeeft dat de gegevens regelmatig gaan veranderen is het natuurlijk onzin om elke keer opnieuw de Powerpoint presentatie te maken.

Er bestaat natuurlijk al _heel_ lang een perfect oplossing voor je probleem: dynamische web pagina's!

* Gooi al je data in een database.
* Maak van je slide layout een HTML pagina, met CSS ofzo.
* Maak met bijvoorbeeld PHP een mechanisme wat elke X seconden de data van een ander bedrijf uit de database plukt.

Op die fiets hoef je maar één keer alles te maken en volstaat het daarna om de gegevens in de database te wijzigen. Sowieso werkt een database een heel stuk beter dan je data (over honderden bedrijven!) in Excel ofzo te bewerken. Dan kan je er zelfs een makkelijk front-end voor hangen om de gegevens aan te passen.

Lijkt me een heel stuk beter, dan de houwtje-touwtje oplosssing Excel+Word+Powerpoint of.

EDIT:
Ik zag nog een mooie in een van je oude posts :D Een "wordt" document... Gaat Microsoft nu ook al vervoegingen uitbrengen? Straks brengen ze Word 6.0 weer uit onder de noemen "Geworden".

[ Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 03-03-2006 21:47 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
of geweest..

Slides gaan geen informatie over bedrijven maar over projecten (naam, beschrijving, eigenaar, status, acties, etc etc.) Een malig in powerpoint creeeren en dan updaten is leuk, maar analyses over de projecten doen (hoever zijn alle projecten van Jan) kun je het beste in Excel doen. Daarnaast kun je vanuit Excel ook gemakkelijk een boom structuur exporteren naar Visio... waarmee je je project framework kan weergeven met 1 druk op de knop.

De PHP, CSS oplossing is helaas geen optie, ik moet namelijk iets opleveren waar de latere gebruikers ook mee vooruit kunnen.. oplossing moet dus off the shelf zijn.. en niet al te veel customising..

Helaas lijkt MS hier tekort te schieten, zo moeilijk zou het niet mogen zijn te realiseren wat ik wil.. functionaliteit uit ms word porteren naar powerpoint.
Pagina: 1