Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muziekje na doorspoelen toilet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij mijn grote mond ben ik iemand een toilet-muziekje verschuldigd.
De bedoeling?
Een liedje dat afspeelt telkens iemand het toilet doorspoelt, en na een minuut, of 2 minuten ermee op houd.
Ik ben geen elektronicadeskundige, en al zeker geen soldeerwonder. Dus ik probeer het vrij simpel te houden.
Mijn denkpistes tot nu toe:
- Een geluidsopnamemodule, de simpelste oplossing dacht ik, maar degene die ik heb gevonden zijn max. voor 20 seconden, en ik heb sterke twijfels over de geluidskwaliteit van zo'n ding.
- M'n oude walkman slopen en een IC schakeling zoeken waarmee ik het kan aansturen. Nadeel daarvan is dat het vrij groot is, en relatief moeilijk in elkaar te zetten (ook geen rewind toets aanwezig)
- Een mp3 speler slopen, maar dat is dan weer vrij kostelijk, en batterij-vretend.

Weet iemand raad? :)

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
orrigineel hoar _/-\o_

als je aan de knop voor het doortrekken een schakelaar monteerd en daaraan bijvoorbeeld een geluidschip uit bijv. een verjaardagskaart dan ben je snel en makkelijk klaar!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar elke dag 'happy birthday' horen piepen als je naar toilet gaat is ook niet alles.
Het zou wat meer 'echte' muziek moeten zijn, en bij voorkeur na verloop van tijd vervangbaar...

Alhoewel een poly-phone gsm-achtig deuntje ook wel zal voldoen. (mits instelbaar zodat ik er een mooi liedje op kan zetten)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor je walkman oplossing zou je natuurlijk een eeuwig durend bandje kunnen gebruiken. Hierbij schroef je de cassette open en maak je gewoon een lusje van de magneet band. Hierdoor hoef je niet meer terug te spoelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Janoz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:37:
Voor je walkman oplossing zou je natuurlijk een eeuwig durend bandje kunnen gebruiken. Hierbij schroef je de cassette open en maak je gewoon een lusje van de magneet band. Hierdoor hoef je niet meer terug te spoelen.
Volgens mij valt dat nog niet mee als je een muziekje van 2 minuten wilt. In twee minuten spoelt er aardig wat band doorheen, en zie dat maar ergens op te bergen in dat ding, zonder het op te rollen :P

• exempt
iets al "wild thing" dan? :9

misschien kan je het met een discman doen?
je laat de discman op stroom lopen en als er word doorgetrokken moet je ergens een schakelaar bevestigen dat de muziek aangaat wanneer er word doorgetrokken en stopt als dit klaar is.

ik denk persoonlijk dat het leuker is als er muziek aangaan als je naar de wc gaat, dat wanneer je bijvoorbeeld de lamp aandoet er muziek aangaat en als je de lamp uitzet de muziek stopt!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Met een beetje geluk kan je een schakelaar op de domper zetten dat hij stroom geeft aan je apparaat zolang er water bij het reservoir stroomt.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als je een walkman of diskman gebruikt moet je eigenlijk ook boxjes gebruiken omdat je anders niks hoort vanwege het lawaai wat het water maakt. Gebruik je zo'n piep iets van poly-tonen die komen er wel bovenuit denk ik...

Maak eens pics als het af en gemonteerd is... of nog beter een filmpje ervan :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik de schakelaar moet bevestigen enzo is op zich geen probleem, daar vind ik wel iets op (het is een drukknop-doorspoel toilet, dus zo moeilijk moet dat niet zijn).

Aan het lamp idee heb ik ook al gedacht, maar dan moet ik kabeltjes gaan trekken over de muur, en dat is niet echt de bedoeling. (en een luidspreker en schakeling tegen je lamp zelf is ook niet echt relaxt)

met de diskman heb ik ook weer het 'batterijvreten' probleem, en met externe voeding zit ik weer met kabeltjes over de plint/vloer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 11:50 ]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
et kan relatief simpel en snel, als je zo'n geluids wenkaart koopt (idd zo'n happy birthday geval).
Dat werkt nagenoeg op hetzelfde principe.

Voorderest is er veel mogelijk, aangeizen de doorspoelknop van de wc dus gewoon een knop/schakelaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door B_FORCE op 16-01-2006 11:48 ]

One World Concepts

Verwijderd

Ik heb een vriend wel eens een kaart gegeven waar je zelf wat op kon inspreken, een hele geschikte oplossing als je het mij vraagt!
Achterop de kaart zat een klein knopje, als je daarop drukte dan kon je de boodschap inspreken.
Deed je de kaart open dan speelde de boodschap af. Als je dat er voorzichtig uitsloopt zou die aardig geschikt moeten zijn voor jouw doel. Alhoewel hij geen 2 minuten boodschap aankon speelde hij hem wel steeds opnieuw af. Met een mobieltje ernaast kun je dan je polyfone muziekje erin zetten.

• exempt
nog een ander idee,
als je op de map staat die vaak voor de wc ligt,
die kabels kan je wel redelijk wegwerken dacht ik zo!

het is namelijk ook zo dat wanneer je doortrekt er veel geluid komt, dus de muziek moet redelijk hard staan.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er bestaan van die bad/wc radiotjes die beweging detecteren en dan aangaan...
Nadeel: als je lang stilzit dan gaat ie weer uit en moet je even bewegen :-)

Wellicht doet ie het ook als je hem in de stortbak hangt en daar het één an ander ziet bewegen, wellicht is er dan een lampje in je bak nodig...

[ Voor 33% gewijzigd door Pin0 op 16-01-2006 11:52 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

je kunt iets van een mechanisch elementje met schakelaar oid in een buisje in de stortbak monteren met bijv een reedrelais en een magneetje die naar beneden zakt zodra de spoelbak leeg is en er dan een opname module aanvast knopen bijv deze van Velleman K8030

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/0/k8030.jpg

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Of je koop een el-cheapo mp3 speler van 25 euro, lust het knopje van de play door naar de flush-knop, en soldeert een dikke D-cell batterij aan de MP3 speler zodat ie jarenlang standby kan staan en als je dan doorspoelt speelt ie het muziekje af dat je er op hebt gezet via je PC.

Kan bijna niet makkelijker :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Die vellemanmodule is ook maar 20 seconden, en dat lijkt me wat weinig...
Zo'n cheap mp3-speler vinden die openschroefbaar is, en met alleen de play knop te bedienen is, is ook niet simpel. En het batterij probleem blijft bestaan, een mp3-speler die 24/7 op standby staat verbruikt toch ook wel wat denk ik zo...
En om de batterijen te vervangen moet je telkens het toilet openhalen, dus dat is niet echt ideaal...

Heeft iemand trouwens ervaring met dat oneindig bandje? Hoelang zoiets duurt voordat het rond is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 12:07 ]

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 09:26

GJ007

:)

wrm geen oude cd speler, met een track er op? hoe je alleen de play toets te vervangen door een drukschakelaar oid...

als nummer dan afgelopen is blijft hij op "stop"staan

volgende keer dat je dan wc doorspoelt, begint het nummer gwn weer.

signature

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
een tijdje terug kreeg je bij de mc donalds een "radiootje"met een stukje van een plaat van Jim.
er zat 1 drukknopje op en dan hoorde je een muziekje een seconde of 30?
er zat 1 of 2 knoopcelen in die niet leeg te krijgen waren door mijn kids, misschien dat zoiets wat is?

[ Voor 3% gewijzigd door OliverBB op 16-01-2006 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets zou wel fijn zijn, ja.
Iemand misschien meer informatie over dat Mc donalds radiootje?
Of iets gelijkaardigs wat in de handel verkrijgbaar is?

EDIT: Wat ik natuurlijk ook kan doen (had ik misschien eerder aan moeten denken) is die oude walkman zo onzichtbaar mogenlijk ergens achter aan het toilet monteren, en via een klein kabeltje naar buiten komen met het schakelcontact. Dan moet ik enkel iets vinden wat, ofwel schakelt zolang het water blijft lopen, ofwel een tijdsrelaistje of ICtje...
Met een 120 minuten tape ben je dan toch al een 80-tal 'beurten' zoet.
Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 12:53 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

The Widow Maker schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:54:
Of je koop een el-cheapo mp3 speler van 25 euro, lust het knopje van de play door naar de flush-knop, en soldeert een dikke D-cell batterij aan de MP3 speler zodat ie jarenlang standby kan staan en als je dan doorspoelt speelt ie het muziekje af dat je er op hebt gezet via je PC.

Kan bijna niet makkelijker :P
En hoe gaat het dan weer uit?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Knutsel en een waterkrachtcentrale bij en je hebt iig geen problemen meer met batterijen vervangen :+

Verder vraag ik me het nut af van muziek na het spoelen, want volgens mij is er dan als snel niemand meer aanwezig?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je de playknop precies achter de drukknop van het toilet monteert.
Zodat de diskman/mp3 speler gaat spelen, als je op de drukknop van het toilet drukt.

Dan gaat die dus aan. Zo'n drukknop gaat na 'n aantal seconden weer terug in z'n oude positie en drukt dus weer op de playknop van de diskman/mp3 speler. Bij de meeste spelers is de drukknop tevens de pauzeknop dus wordt de speler in standby gezet.

Dan zit je uiteraard nog steeds met het batterijprobleem, mja daar zijn andere GotTers voor :)
Orion84 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:24:
Knutsel en een waterkrachtcentrale bij en je hebt iig geen problemen meer met batterijen vervangen :+

Verder vraag ik me het nut af van muziek na het spoelen, want volgens mij is er dan als snel niemand meer aanwezig?
Het gaat erom, dat hij 't ooit beloofd heeft aan iemand :*)

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 16-01-2006 13:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Misschien een idee om zo'n deurbel-met-melodietjes aan te schaffen? Die doen jaren met 1 batterij, en kun je simpel aansturen door 2 aansluitingen kort te sluiten.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

het is makkelijker als je een radio met het licht van de wc mee schakeld. Gewoon een goedkope radio op een zender instellen en de 230 stekker er af knippen en bij de lamp hangen. Radio er gewoon bij leggen en je bent klaar :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Meschien wel te complex: maar voor de stroombron zou je een flow metertje kunnen pakken of een ander schoepenrad die monteerje bij de wateringang van de stortbak; zo hebje een dynamo. Als het ook optisch zichtbaar mag zijn kunje ook een zonnecel gebruiken ;) de lamp in de wc staat immers altijd aan.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ehm waarom zoek je niet naar een schakeling van Watergeefpotmeter :P. Simpel schakelingetje wat iets inschakeld als er geen water is maar die moet natuurlijk ook om te bouwen zijn. 2 draadjes die je hoog in de wc pot plaatst waar die normaal gevuld is maar als die leegloopt dan schakelt jouw schakeling aan.

Moet niet moeilijk zijn heb hier nog iets liggen geloof ik. Zal het even zoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:52:
je kunt iets van een mechanisch elementje met schakelaar oid in een buisje in de stortbak monteren met bijv een reedrelais en een magneetje die naar beneden zakt zodra de spoelbak leeg is en er dan een opname module aanvast knopen bijv deze van Velleman K8030

[afbeelding]
Als je deze combineert met een velleman K2639 ben je al een heel eind. Wellicht dat je de k8030 wat langere opnametijd kan geven door een eeprom met meer geheugen te kiezen?

Overigens zou ik nog een bleutooth module eraan hangen, kun je hem makkelijk updaten met je GSM of PDA.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

My god wat een moeilijke constructies allemaal..

Ga naar bart smit, en vraag naar een "talktalk" of zoiets.. voor een prikkie koop je daar een kinderspeelgoedje met opname chip er in.. zitten knopjes op voor opnemen en afspelen..

soldeer een cheap ass schakelaartje aan de "plee" (ahum play) knop en freubel die aan de doortrek knop en klaar ben je.. ding loopt op batterijen..

IP Rocks

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Even over die walkman,

Is eht niet zo dat een beetje walkman een loop functie heeft :? Kan mij herinneren dat je een bandje op 2 kanten kon opnemen. Zodra deze aan het eind was speelde de walkman de andere kant op en draaide de 2de kant van het bandje ? en dan weer visa versa ? Lijkt mij dus dat het bandje dan geen probleem is :P

of ben ik nu stom :? :+ :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gcseinmanufacturing.com/Gallery.nsf/ROOT/Electronics/$file/Walkman.jpg

Dat onderste rode knopje dus. Dan speelde hij de andere kant weer op. En ik geloof zelfs als dat er niet op zat dat het bandje vanzelf terugspoelde :)

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 17-01-2006 11:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

ik zou eens bij een bouwmarkt kijken naar een cheap-ass deurbel... zo eentje op batterijen, en met muziek er in.

- kan jaren standby staan
- simpel schakelaartje er aan en klaar
- keuze uit meerdere (toch wel leuke) deuntjes

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Notna schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:54:
Even over die walkman,

Is eht niet zo dat een beetje walkman een loop functie heeft :? Kan mij herinneren dat je een bandje op 2 kanten kon opnemen. Zodra deze aan het eind was speelde de walkman de andere kant op en draaide de 2de kant van het bandje ? en dan weer visa versa ? Lijkt mij dus dat het bandje dan geen probleem is :P

of ben ik nu stom :? :+ :P

[afbeelding]

Dat onderste rode knopje dus. Dan speelde hij de andere kant weer op. En ik geloof zelfs als dat er niet op zat dat het bandje vanzelf terugspoelde :)
"Autoreverse" heet dat en zat voornamelijk op de wat duurdere walkmans.
Met de invoering van portable cd spelers is die term onnodig geworden voor draagbare aparatuur.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan gewoon zo'n apparaatje kopen wat muziek speelt als je op de wc gaat zitten en dan zo verbinden dat als je eraf gaat, dat het muziekje dan gaat spelen, of inderdaad aan de knop om het water los te laten.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

misschien nog makkelijker :

Koop zo'n muziekkaart, deze werken met een connect/niet-connect systeempje, kaart dicht, geen geluid, kaart open, geluid.

Deze kan je makkelijk monteren....echter raakt na een tijdje wel de batterij leeg :P

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Zoals eerder gezegt is zo'n muziekkaart ietsjes te min, voor allerhande redenen...
@ drooger: Toevallig een linkje naar zo'n apparaatje?

Waarschijnlijk gaat het de walkman worden, aangezien ik toch nog eentje heb liggen die uit elkaar mag, tenzij er nog een ultieme andere oplossing komt (zoals zoiets wat drooger zegt). Het enige probleem wat ik nu nog heb is het timertje om het ding aan en uit te zetten, want de spanning op zo'n ding is maar 3V, wat een beetje te weinig is...

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 19:18
Wat ook nog kan is gebruik maken van een scan radio van 1 euro.

Om te schakelen kan je 2 draadje in de wc pot hangen voor de uistroom openening van de stortbak. De water zorgt dan voor de gelijding. Die draadjes doe je dan als aan schakelaar.

Zit je alleen nog wel met de voeding van de radio.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=11800. Er is alleen 1 probleempje, waarschijnlijk nog niet verkrijgbaar in nederland. Ik zal eens verder zoeken ernaar.

edit: De bril kost iets van 1700 dollar, vergeet die oplossing dan maar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door drooger op 17-01-2006 18:50 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen, ik vind het een gave weddenschap :D

Hoe ik het zou doen: Walkman pakken met auto-reverse functie en een heel basic versterkertje. Deze dmv een schakelaartje en een microcontrollertje de walkman voor een bepaalde tijd aan laten staan.
Ik heb zelf een walkman met een ingebouwde speaker :D (en autoreverse) wat voor jou nu helemaal ideaal zou zijn :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Wel, dat ben ik van plan. ik heb hier nog 2 luidsprekertjes staan die geen versterker nodig hebben.

Iemand een idee hoe een timer lopende krijgen op 3 volt? Een aparte 9V batterij voorzien voor alleen het timertje lijkt me ook weer zo stom.

Het was trouwens geen weddenschap, maar gewoon zoiets als: "Hey, weet je wat cool zou zijn? Als je het toilet doorspoelt, dat er dan een muziekje gaat spelen"
En ik dan weer: "Dat is niet zo moeilijk hoor, dat heb je zo in elkaar" :X
Kheb het een tijdje laten rusten, maar laatst vroeg ze er weer achter, dusja... dan moet ik er maar eens werk van maken hé :+

• MetalMike
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05-2021

MetalMike

Duo Metal-Phantom

In de aanbieding bij de karwei:

Afbeeldingslocatie: http://metalmike.nl/temp/deurbel.jpg

Met een draadloze drukknop, die je bij de doorspoelknop kan monteren en het gedeelte wat het geluid produceert kan je op een willekeurige andere plaats zetten :)

* I reject your reality and substitute my own!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

K zou gaan voor het idee dat eerder geopperd is, een cd-spelertje (eventueel cd-walkman) en dat playknopje verbinden met de spoelknop (hoe is wat improviseren, of de cd-speler zo monteren dat ook op de playknop gedrukt word) dan cd erin met 1 liedje, en je bent klaar, nieuw deuntje, anders cdtje :)

Eventueel kun je met wat improvisatie iets kunnen verzinnen wat effetjes de play-knop indrukt als je de lamp aanmaakt, loopt ie ook voor 1 nummer (of 2, ligt aan wat op je cdtje staat)

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Wat een werk allemaal met die cd spelertjes en walkmans waar oneindig veel batterijen in moeten of 220 volt nodig hebben...

je hebt in bouwmarkten genoeg keus in deurbellen waar 2 penlites in moeten, en waar je wel 20 leuke liedjes uit kan toveren. zelfs in willekeurige volgorde... er hoeven maar 2 draadjes aan te worden geknoopt, dus je kan zelf een simpel sleep contactje maken. Die batterijen gaan superlang mee, je hebt leuke muziek (zelfs een blaffende hond zit er in :+ ), het is makkelijk weg te werken, en geen gedoe met versterkertjes oid...

zo zou ik het maken.

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 21:07
Bij de demo van proteus ( simulatie voor pic's) zit een demo programma voor een deurbel. Met een simpele speaker speelt de pic dan 2 MIDI like melodietjes af. Door middel van 2 druktoetsen kun je de melodie kiezen. Het is cheap en klonk best aardig (ge-emuleerd).

• Scout77
  • Laatst online: 01-01 21:22
http://www.winbond-usa.com/mambo/content/view/36/140/

wopa misschien dat je aan deze link wat hebt. Geen idee hoe je het geheel moet aansluiten, maar voor de ISD25## zijn er volgens mij op het net wel dingen te vinden. Tijd van de chips van 10sec tot max 16 min. heb er ooit eens naar gekeken goedkoop zijn ze niet.

De minimum tijd was dan geluid met goede kwaliteit, hoe hoger je in de "range" komt hoe verder je het geluid moet comprimeren => slechter

[ Voor 19% gewijzigd door Scout77 op 18-01-2006 15:04 ]

Lekker belangrijk

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29
Doe een continu spelende (mp3) speler (adapter, eventueel aan- en uitschakelend met het toiletlicht) in een waterdichte behuizing in de spoelbak. Als er doorgetrokken wordt daalt het waterpeil en zodra de speler opduikt hoor je de muziek, totdat de bak weer vol is.

(8>

• maddog_rvo
  • Laatst online: 27-10 12:20
Initial G schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:08:
Doe een continu spelende (mp3) speler (adapter, eventueel aan- en uitschakelend met het toiletlicht) in een waterdichte behuizing in de spoelbak. Als er doorgetrokken wordt daalt het waterpeil en zodra de speler opduikt hoor je de muziek, totdat de bak weer vol is.

(8>
Als de behuizing waterdicht is moet je mp3speler wel erg hard staan :?

• Initial G
  • Laatst online: 21:29
maddog_rvo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:33:
[...]

Als de behuizing waterdicht is moet je mp3speler wel erg hard staan :?
Valt wel mee, je hebt van die cheape portable speakertjes (passief), bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://i14.ebayimg.com/04/i/05/27/82/88_1_b.JPG
met enige inventiviteit lukt mijn plan wel. Anders knoop je er gewoon 2 condooms omheen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:56:
ik zou eens bij een bouwmarkt kijken naar een cheap-ass deurbel... zo eentje op batterijen, en met muziek er in.

- kan jaren standby staan
- simpel schakelaartje er aan en klaar
- keuze uit meerdere (toch wel leuke) deuntjes
En er komt een geluidje uit >:) dat wil jij niet weten, iedere keer dat je dan snachts naar de wc gaat zijn de buurtjes ook gelijk klaar wakker..

oplossing: speaker coaten, en in het water reservoir hangen
blup blup blup :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is geïnstalleert...
Wat ik heb gedaan:
M'n oude walkman gebruikt, tussen het voedingskabeltje een verbreekcontactje gezet, en daarover een aan-uit nachtlamp-knopje om niet altijd te moeten doorspoelen om muziek te hebben.
Voorlopig staat gewoon de radio aan op de walkman, maar het "casetten-deck" werkt ook dus...
Het contactje staat op de vlotter, zodat er muziek speelt zolang er water in de spoelbak komt.

Om de een of andere reden hebben ze nu wel allemaal last van acuute diaree... :+

Verwijderd

hebben we thuis ook al jaren ... heel irritant :( (vooral als je zaterdag's avond zat thuis komt :p)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 11:24 ]

• Scout77
  • Laatst online: 01-01 21:22
We willen fotos zien :)

Lekker belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:24:
hebben we thuis ook al jaren ... heel irritant :( (vooral als je zaterdag's avond zat thuis komt :p)
Had je dat gezegt vóór ik het gemaakt had, was ik er misschien nog iets mee geweest...

Verwijderd

Al mocht het geluid ietswat te zacht zijn :

http://www1.nl2.conrad.co...2&p_init_ipc=X&~cookies=1

1 WATT MINI VERSTERKER
Bestnr.: 116831 - 89
slechts 7,25 EUR

2X10 WATT STEREO VERSTERKER
Bestnr.: 115592 - 89
slechts 12,95 EUR

of een :

PARABOOL MICROFOON
Bestnr.: 192910 - 89
slechts 15,95 EUR

Kun je opnemen als iemand zit te schijten of weet ik veel wat en dan volgende keer weer af laten spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 11:03 ]

Pagina: 1