Printserver + HP PSC 1417 = no go?!

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb hier in m'n studentenappartement een netwerkje liggen via een linksys WRT54GC (die compacte). Hieraan zit 1 lap via wifi en 1 lap via kabel en een normale pc via een kabel. Dit werkt super.

Nu hebben we een printer aangeschaft en willen we deze ook via het netwerk makkelijk kunnen delen. Daarvoor dus een printserver aangeschaft van conceptronic. Deze aangesloten en ingesteld. De printserver krijgt van de linksys een statisch adres van 192.168.1.5. Deze hebben we ook in de printserver zelf ingesteld. Eenmaal alles ff gereboot en de printer is netjes te zien in Mijn Netwerken.

Maar nu komt het. Wanneer je dus zoeken doet en een nieuwe netwerkprinter wilt installeren, kun je de printer zo vinden. Maar daarna vraagt hij om een driver maar die kan ik dus maar niet bemachtigen. De drivers op de cd en op internet willen maar niet lukken. Via de hp driver kun je netwerkprinten selecteren maar dan vind hij de printer niet. Echter in Windows wordt hij wel gevonden maar vraagt hij dus om een propere driver.

Op de cd die bij de printserver zat staat een utility om een bestaande driver te 'patchen' naar een netwerk driver alleen deze wil dus ook de printer zoeken en vind hem dus ook niet?

So, can somebody help :9 _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik snap je driver probleem niet helemaal, wat gaat daar nou precies fout?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
nogmaals....

via de huidige bestaande drivers (hp, patch van conceptronic) is het niet mogelijk de printer te installeren als netwerkprinter omdat deze software niet in staat is de printer op het netwerk te detecteren.

Maar in windows kun je de printer wel gewoon zien en ook benaderen. Dan vraagt windows zelf om hem te installeren alleen daarvoor is dus een driver nodig. Maar de drivers van hp kan ik niet selecteren omdat zij een hele installation utility eromheen hebben gebouwd. Ik kan zeg maar niet de infs en dlls voor de psc 1400 serie eruit halen en dan handmatig installeren.....