Ik heb een forward/backword slash probleem op XP netwerk schijven van de server. Het is een heel raar geval. Maar misschien kan een screenshot dit verhelderen (klik er op voor het compleete plaatje):

Ik heb reeds gezocht bij google op 'network path mixed forward backword slash' , 'netwerk pad backslash slash'. In deze zoek opdrachten zijn XP, W2K3, windows 2003 en windows 2003 sbs opgenomen of juist ook niet.
Let op: deze netwerk schijven op de client pc worden gemaakt dmv een logon script. Hiervoor gebruik ik de volgende vbs code:
Option Explicit
Dim objshell, objNetwork, osshell
Dim sharingdrivepath, sharingdriveletter, sharingdrivename
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
Set objshell = CreateObject("WScript.Shell")
sharingdrivepath = "\\Lavilla-srv\Allshare"
sharingdriveletter = "Y:"
sharingdrivename = "Gedeelde opslag"
objNetwork.MapNetworkDrive sharingdriveletter, sharingdrivepath
osshell.NameSpace(sharingdriveletter).Self.Name = (sharingdrivename)
.......
Ik heb reeds in windows(IE) aangegeven dat de backslashes moeten worden terug gezet naar slashes, maar voor dit probleem is geen optie.
Deze fout komt voor als de netwerk schijf wordt geopend vanuit een snelkoppeling op de desktop welke verwijst naar de drive in windows XP zelf, in dit geval Y:\. Ook komt dit soms voor bij het openen van de netwerkschijf in explorer of als deze gaat verwijzen naar het hele netwerk pad.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken of weet iemand een oplossing hiervoor. Met 1 van beide of beide zou ik heel erg blij zijn

Ik heb reeds gezocht bij google op 'network path mixed forward backword slash' , 'netwerk pad backslash slash'. In deze zoek opdrachten zijn XP, W2K3, windows 2003 en windows 2003 sbs opgenomen of juist ook niet.
Let op: deze netwerk schijven op de client pc worden gemaakt dmv een logon script. Hiervoor gebruik ik de volgende vbs code:
Option Explicit
Dim objshell, objNetwork, osshell
Dim sharingdrivepath, sharingdriveletter, sharingdrivename
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
Set objshell = CreateObject("WScript.Shell")
sharingdrivepath = "\\Lavilla-srv\Allshare"
sharingdriveletter = "Y:"
sharingdrivename = "Gedeelde opslag"
objNetwork.MapNetworkDrive sharingdriveletter, sharingdrivepath
osshell.NameSpace(sharingdriveletter).Self.Name = (sharingdrivename)
.......
Ik heb reeds in windows(IE) aangegeven dat de backslashes moeten worden terug gezet naar slashes, maar voor dit probleem is geen optie.
Deze fout komt voor als de netwerk schijf wordt geopend vanuit een snelkoppeling op de desktop welke verwijst naar de drive in windows XP zelf, in dit geval Y:\. Ook komt dit soms voor bij het openen van de netwerkschijf in explorer of als deze gaat verwijzen naar het hele netwerk pad.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken of weet iemand een oplossing hiervoor. Met 1 van beide of beide zou ik heel erg blij zijn