[6800 LE] Videokaart / AGP kapot?

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik had gisteren mijn computer aan staan met media center. Maar doordat deze veel van de videokaart vroeg, werd deze erg warm. Zo warm dat mijn computer uitviel. Heb hem een uur zo laten staan, en daarna weer op de Power knop gedrukt. Maar hij starte niet op(het lampje van het mobo staat wel aan/op groen) Maar er gebeurd helemaal niets als ik op de powerknop druk, ook geen fans oid die aan gaan.
Ik heb een oude videokaart erbij gepakt, en deze in de computer gedaan. Dan werkt alles wel en gaat de computer gewoon netjes aan.
Heb de 6800 LE kaart in een andere computer geprobeerd, maar ook dan gaat die computer niet aan.
Onder het koelblok van de videokaart zie je verder geen teken van verbranding.

Wat kan ik nog veranderen om de kaart weer aan de gang te krijgen? Heeft deze zichzelf door een beveiliging uitgeschakeld, en moet je dit weer ergens ongedaan maken? Of is de videokaart echt helemaal dood?

PC Specs:
ASUS A7N8X2.0 Deluxe
Geforce 6800 LE (AGP)
200 GB Maxtor HD
2x 512 MB Geheugen
(nog meer dingen van belang?)

[ Voor 7% gewijzigd door FutureCow op 16-01-2006 11:17 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben bang dat je kaart is overleden, ik heb met mijn vorige LE precies hetzelfde gehad, daar zat waterkoeling op en door dat de pomp een tijd niet gelopen heeft is de core van de kaart doorgebrand.

Bij mij is niets zichtbaar op de core maar als ik de kaart in een pc doe dat wil de pc net zoals bij jou niet aangaan.

Toen heb ik getest met een x800 en daar deed ie het wel mee, toen heb ik maar een nieuwe 6800LE aangeschaft.

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:10
Sluit me aan bij Pilatus. Denk alleen niet dat je core is doorgebrand, maar een onderdeel van het pcb. Het gedeelte van het pcb dat het voltage moet leveren voor de chip en geheugen kan gewoon niet veel hebben heb ik het idee.

Gaat het om een 6800LE van XFX? Dit zou me niets verbazen.

Om je vragen te beantwoorden; Je kaart heeft geen beveiligingsmodus oid. Waaarschijnlijk is ie dus echt dood en het enige dat je hier aan kan doen is het ding RMA-en.

[ Voor 23% gewijzigd door noreaga op 16-01-2006 13:17 ]

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
XFX of een Leadtek was het dacht ik.