Apple en Joppiesaus all the way
Verwijderd
Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat het ding via DHCP een IP-adres vraagt. Dan kun je als het goed is in de statuspagina zien dat hij een IP-adres krijgt en moet je even naar de Demon MAC-registreersite gaan waar je je user/pass in moet voeren waardoor het MAC-adres van je router gekoppeld wordt aan jouw account. Een half uurtje later heb je je eigen IP-adres en kun je internetten.
IP adresje wordt netjes via DHCP uitgedeeld. MAC adres komt uit mijn vorige router. Dus die is geregistreerd.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:12:
Mja, dit is wel erg mager. Welke dingen heb je zelf al geprobeerd?
Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat het ding via DHCP een IP-adres vraagt. Dan kun je als het goed is in de statuspagina zien dat hij een IP-adres krijgt en moet je even naar de Demon MAC-registreersite gaan waar je je user/pass in moet voeren waardoor het MAC-adres van je router gekoppeld wordt aan jouw account. Een half uurtje later heb je je eigen IP-adres en kun je internetten.
Als ik mijn andere router er weer inplug dan krijg ik direct weer een verbinding. Het lampje op de modem gaat ook oranje knipperen (ipv stabiel groen) als ik de Asus er aan hang.
Ik heb zelf de quick start doorlopen waar ik alles heb ingevuld. Dat was verder geen probleem. Alleen geen inet verbinding. Netwerk doet het prima. Ik had gehoop dat iemand met een vergelijkbare situatie zijn instellingen even door kon geven. Ik ben nu al een aantal avonden bezig met het handmatig klooien met ip adressen ect... En ik kom er gewoon niet uit.
De router dient ook als DHCP server. Het modem is alleen doorgeefluik.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:32:
Wat voor IP-adres krijgt die router dan?
De router heb ik handmatig 192.168.2.1 gegeven.
Je router heeft 2 interfaces (nou ja, misschien 3 voor WLAN) en JSS bedoelt welk IP je router krijgt op de WAN-interface. Je modem stuurt namelijk alle meuk door naar je router en je router zou een IP van Demon moeten krijgen. Dat is dus NIET je 192.168.2.1.Hollie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:00:
[...]
De router dient ook als DHCP server. Het modem is alleen doorgeefluik.
De router heb ik handmatig 192.168.2.1 gegeven.
Demon heb ik zelf ook, tegenwoordig hoef je je MAC niet meer te reggen... doet ie volledig automatischeVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:12:
Mja, dit is wel erg mager. Welke dingen heb je zelf al geprobeerd?
BTW. heb je al getest zonder router tussen je pc en het modem? Het zou ook aan de router kunnen liggen. Dus ff een cross-cable (d8 cross) tussen het modem en je pc. FF alle mogelijkheden checken.
Remy!
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Verwijderd
Ik heb op één lokatie ook Demon (BBned) en daar is het (met een ZyXEL 650-series) nog altijd nodig te registreren.remy007 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:05:
Demon heb ik zelf ook, tegenwoordig hoef je je MAC niet meer te reggen... doet ie volledig automatische.
Maargoed, zolang Hollie bezig blijft met kijken naar lampjes in plaats van status-pages in de router komen we niet veel verder. Je moet erachter zien te komen waar het probleem zit; heeft je router geen internet of heb jij geen verbinding met je router.
Ik heb de instellingen exact hetzelfde ingevoerd als de gegevens die op de status pagina van mijn vorige router stonden.
* Het verkrijgen van een automatisch ip adres werkt overigens ook niet.
Jep had ik al geprobeerd. Prima verbinding rechtstreeks op het modem.remy007 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:05:
[...]
BTW. heb je al getest zonder router tussen je pc en het modem? Het zou ook aan de router kunnen liggen. Dus ff een cross-cable (d8 cross) tussen het modem en je pc. FF alle mogelijkheden checken.
Zoals je kunt zien in het plaatje heeft de router nu een intern LAN adres (192.168.1.2) en een WAN adres (82.161.5?.???)Osiris schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:04:
[...]
Je router heeft 2 interfaces (nou ja, misschien 3 voor WLAN) en JSS bedoelt welk IP je router krijgt op de WAN-interface. Je modem stuurt namelijk alle meuk door naar je router en je router zou een IP van Demon moeten krijgen. Dat is dus NIET je 192.168.2.1.
Verwijderd
Zomaar het vorige IP-adres keihard invoeren en dan verwachten dat de boel automatisch werkt is natuurlijk niet logisch.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 18:49 ]
Bij deze daar ook de status pagina van:Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:48:
Static is niet goed. Zet die eerst eens op Dynamic. Ga dan nog eens naar de statuspagina en als die vervolgens aangeeft dat je geen IP-adres krijgt (0.0.0.0 waarschijnlijk dan) zit het probleem dus in de verbinding tussen je router en modem.
Zomaar het vorige IP-adres keihard invoeren en dan verwachten dat de boel automatisch werkt is natuurlijk niet logisch.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verwijderd
Kijk nu eens even naar het kabeltje tussen je router en modem, probeer de router ergens anders etc.
Als ik mijn oude router er tussen plug dan heb ik direct een verbinding. Dan kan ik er dus van uit gaan dat het niet aan het kabeltje ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:44:
Goed, nu weet je dus dat er iets mis is met de verbinding tussen je router en modem. Je zou namelijk altijd een IP-adres moeten krijgen, ook als je MAC-adres niet geregistreerd is.
Kijk nu eens even naar het kabeltje tussen je router en modem, probeer de router ergens anders etc.
Verwijderd