[3D] Beperking animatie binnen 1 file

Pagina: 1
Acties:

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen de tutorials van oogst gevolgd van het huis en de animatie tutorials. Dat is erg leerzaam geweest waarvoor nog dank. Nu heb ik echter een scene in elkaar geknutseld die ik wil animeren. De scene bestaat uit 2 rijdende hefbomen. De onderste hefboom pakt 1 voor 1 de ballen en legt die op de rolband. Via de rolband komen ze bij de bovenste hefboom. Deze hefboom plukt ze van de rolband en hangt ze in de lucht in de vorm van het talpalogo. (hierna dondert de tekst talpa naar beneden en stuiteren de ballen weg, ook via de oogst tutorial, echter zo ver ben ik nog niet).

Nu loop ik bij het animeren tegen een groot probleem. Ik moet denk ik veelvuldig gebruik maken van de functie link om de scene te animeren. Als eerste bij het oppakken van de bal, dan bij het transporteren van de bal en vervolgens als de bal weer van de lopende band wordt gehaald. Nu krijg ik dit helaas niet voor elkaar in 1 scene, en ik hoop toch wel dat dit mogelijk is. Het probleem wil dat als ik bijv. eerst de bal oppak met de hefboom en dan vervolgens op de lopende band leg, dat de bal een nieuwe link met de rolband moet aangaan om getransporteerd te worden. Dit krijg ik niet voor elkaar omdat bal dan vast blijft houden aan de link met de hefboom. De enige oplossing die ik zie is om de animatie in verschillende max files uit te werken maar ik hoop dat dit ook anders kan.

Hieronder nog een afbeelding van de scene, en als het niet duidelijk is (wat ik me voor kan stellen) kan ik wel even de max file uploaden of nog wat meer uitleggen.

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/7753/animatie2kp.th.jpg

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 16:20
Je bent op zoek naar de optie "link to world" :)

Selecteer je bol/bal/rolding , ga naar het motion panel, verander de transform controller van een "Position/Rotation/Scale" controller naar een "Link Constraint" controller. Klik op "Link to World" (met je timeslider op 0!), verander vervolgens je timeslider naar het frame waar je de bal over wil laten nemen door een 2e animatie (frame xx) en add de volgende bal als een link... This should do the trick, dan heb je niet meerdere maxfiles nodig, maar je hebt toch meerdere vormen/hoofdstukken in je animatie.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Wat een geduld zeg! Je mailde me deze vraag ook al. Probeer de volgende keer aub één kanaal tegelijk om vragen te stellen...

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oogst schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:46:
Wat een geuld zeg! Je mailde me deze vraag ook al. Probeer de volgende keer aub één kanaal tegelijk om vragen te stellen...
Excuses, ik dacht dat je misschien niet zat te wachten op de zoveelste vraag via de e-mail dus ik dacht ik vraag het ook even op het forum..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BertusG schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:35:
[...]

Excuses, ik dacht dat je misschien niet zat te wachten op de zoveelste vraag via de e-mail dus ik dacht ik vraag het ook even op het forum..
Het is overigens ook niet de bedoeling om te crossposten. 1x je vraag stellen is genoeg!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.