Toon posts:

hoe zorg ik ervoor dat een plaatje altijd gedownload wordt?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is er misschien een manier om ervoor te zorgen dat een plaatje altijd gedownload wordt? In de meeste gevallen worden de plaatjes (en andere contents) geladen door een proxy server etc maar ik wil dit voorkomen.

Groet b

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 22:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zult iets duidelijker moeten wezen en daarnaast ook aan moeten geven wat je al hebt geprobeerd. Ik kan met je vraag 2 kanten op:
1: Je wilt dat er altijd een "save as" dialog komt. In dat geval zul je een andere content type mee moeten sturen
2: Je wilt dat er altijd de meest recente versie van de server wordt gehaald. In dat geval zul je een nocahce headers mee moeten sturen.

In beide gevallen zul je iets met de verstuurde headers moeten doen. Het is daarom ook handig wanneer je aangeeft welke taal danwel omgeving je gebruikt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Iets zoals dit moet met een beetje knutselen prima te gebruiken zijn voor wat jij wil bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:37:
Je zult iets duidelijker moeten wezen en daarnaast ook aan moeten geven wat je al hebt geprobeerd. Ik kan met je vraag 2 kanten op:
1: Je wilt dat er altijd een "save as" dialog komt. In dat geval zul je een andere content type mee moeten sturen
2: Je wilt dat er altijd de meest recente versie van de server wordt gehaald. In dat geval zul je een nocahce headers mee moeten sturen.

In beide gevallen zul je iets met de verstuurde headers moeten doen. Het is daarom ook handig wanneer je aangeeft welke taal danwel omgeving je gebruikt.
excuses.

Wat ik bedoel is te voorkomen dat een plaatje in een proxy en of browser cache geladen wordt. (dus in dit geval punt 2 van jou reply). Kan ik dit in .net (C#)? zo ja kan jij mij misschien vertellen hoe ik dit ongeveer kan bereiken?

maar in iedergeval bedankt voor het antwoord

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je moet gaan kijken naar de MIME header Content-Type. Aan de hand van deze header bepaald de client (een browser bijvoorbeeld) hoe de output verwerkt wordt. Als je bijvoorbeeld het veelgebruikte "application/x-download" of iets dergelijks gebruikt, dan wordt de ouput meestal als download aangeboden. Verder is het ook nog handig om dan de header "Content-Disposition: attachment; filename=blaat.jpg" ook te sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Michali op 16-01-2006 10:50 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Wat aan no-cache headers is het dat je niet begrijpt? Janoz geeft het antwoord al aan, doe er dan wat mee.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 22:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik neem aan dat je het nu zelf ook wel uit kunt vogelen. In het vervolg verwacht ik dat je wat meer zelfredzaamheid laat zien. Het is niet de bedoeling om je problemen hier maar te dumpen een te verwachten dat je een kant en klare oplossing krijgt. Hier ben je al eerder voor gewaarschuwd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.