Toon posts:

Vraag over Access formule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi access kenners,

ik moet u eerlijk bekennen dat mijn kennis van access niet erg veel is, maar ik ben al zover gekomen dat deze formule werkt:

"in formulier"
=((([Tekst20]*[Tekst27])-[Tekst25])*[Tekst282]*([Keuzelijst met invoervak290].[Column](1))*[Keuzelijst met invoervak292].[Column](1))/([arbo_kosten]/1000)

Nu wil ik graag de uitkomst hiervan in een tabel zetten, om daarvanuit het in een query te zetten.

Want zoals ik het nu begrijp slaat hij de uitkomst nergens op.

Alvast bedankt!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08 21:01
Je zou met VBA een sql insert-statement in elkaar kunnen fabrieken met de waarde van dat vakje waarin die formule staat.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het extra veld in de tabel kan je laten opslaan bij de gebeurtenis 'voor bijwerken' van het formulier. De berekening die je hierboven hebt staan kan je dan overnemen in het veld.

Misschien ook meteen handig om alle controls op je formulier een duidelijke naam te geven, die iets zegt over de inhoud van het veld. Dat maakt een regel code zoals hierboven een stuk leesbaarder voor een eventuele opvolger of collega van je!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp zo:

http://members.home.nl/damige/access.JPG
http://members.home.nl/damige/access2.JPG

de data in het veld moet in tabel arbodb in het kollom RRRF komen.

het werkt nog niet dus ik doe nog ergens iets fout

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 10:43 ]

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nee, dat begrijp je niet goed zo :)

Een tekstbox op je scherm heeft 2 mogelijkheden: het is afhankelijk van een veld uit de tabel, of het geeft het resultaat van een berekening. Op het scherm kan je het resultaat van de berekening laten zien, dat is wat je doet door de formule als besturingselementbron te gebruiken.

Wil je de waarde opslaan in een veld (bijvoorbeeld 'resultaat'), dan kan je dat laten doen voordat het formulier wordt bijgewerkt. Dus de formulier eigenschappen en dan 'voor bijwerken'. In de VBA code zet je dan iets als
code:
1
resultaat = ((([Tekst20]*[Tekst27])-[... etc

Als je dan veranderingen hebt gemaakt in het formulier en Access slaat het formulier op, dan wordt eerst via die code de waarde van die formule in het veld resultaat gezet. Het veld resultaat kan je ook op het scherm weergeven in een tekstbox, maar dat hoeft niet.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik precies heb ingevuld what u zegt krijg ik deze melding:

http://members.home.nl/damige/access3.JPG

:'(

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat klopt. Je moet die code niet invullen als expressie, maar als programmacode. Bij het maken van een event kan je ervoor kiezen om dit met een expressie te doen of met een gebeurtenisprocedure. Je komt dan in een programmeerscherm (waar je VBA code kan zetten) en dan moet het lukken.

Pagina: 1