Toon posts:

[w2k server] Map heeft geen rechten meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem op de server (windows2000server). Wanneer ik een map wil verwijderen wil dat niet.
Nou heb ik hier onderzoek naar gedaan. Hieruit blijkt dat de map geen administator rechten heeft. Maar deze map bevat zelfs niemand met rechten.

Hoe is dit te resetten?

Deze map moet weg van de server omdat de back-upserver hier foutmelding geeft dat deze hem niet kan lezen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
Take ownership. :)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 18:34
Dat de back-up fouten geeft, komt omdat er geen rechten op de map zitten (en dus kan de back-up ook niet lezen). Inderdaad eerst take ownership (zoals MADG0BLIN al zegt) van de map en daarna de rechten opnieuw zetten. Check gelijk even de inheritance van de rechten, anders heb je het probleem op een niveau-lager map misschien weer.

Dan hoef je uiteindelijk de map ook niet meer te verwijderen (hij is tenslotte weer back-up-baar).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

mbaltus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:23:
Dat de back-up fouten geeft, komt omdat er geen rechten op de map zitten (en dus kan de back-up ook niet lezen).
daarom moet je backup service account ook in de backup operators groep gooien, zodat het wel gebackupped wordt :)