Toon posts:

[CSS/DIV] Flash werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik nu al zo'n twee dagen zoet me ben.

Met Flash heb ik een navigatiebalkje gemaakt die uitschuift als je op een pijltje klikt. Nu wil ik deze onder de 'banner' van deze website. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar, een flashmovie in een DIV plaatsen.

index.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
<head>
<title>WebsiteMO</title>
<link href="stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<div id="banner">
[img]"images/index_01.gif"[/img]
</div>
<div id="flashmenu">
<param name="movie" value="images/menu.swf">
    <param name="quality" value="high">
    <embed src="voorbeeld.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="100"></embed></object>
</div>
</body>
</html>

stylesheet.css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#banner{
position:absolute;
left:0px;
top:0px;
width:600px;
heigth:150px;
}
#flashmenu {
 overflow: hidden;
 position: absolute;
 z-index: 0;
 height: 600px;
 width: 100px;
 left: 0px;
 top: 0px;
}

Wat doe ik fout?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Doe de flash eens zo:
HTML:
1
2
3
4
<object type="application/x-shockwave-flash" data="images/menu.swf" width="x" height="x">
   <param name="movie" value="images/menu.swf" />
   [img]"images/noflash.png"[/img]
</object>

Verder begrijp ik je vraag niet goed; probeer je een dropdown over een flash film heen te doen? Dat gaat namelijk niet, kijk maar eens hoe ze het bovenaan deze pagina hebben opgelost.

Edit: hij kan er dus niet onder ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Rowanov op 16-01-2006 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rowanov schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:21:
Doe de flash eens zo:
HTML:
1
2
3
4
<object type="application/x-shockwave-flash" data="images/menu.swf" width="x" height="x">
   <param name="movie" value="images/menu.swf" />
   [img]"images/noflash.png"[/img]
</object>

Verder begrijp ik je vraag niet goed; probeer je een dropdown over een flash film heen te doen? Dat gaat namelijk niet, kijk maar eens hoe ze het bovenaan deze pagina hebben opgelost.

Edit: hij kan er dus niet onder ;)
Heb ook al een table eromheen geplaatst, werkt ook niet..

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dude, je kan geen dingen boven een flashfilmpje plaatsen. Dat werkt gewoon niet. Tweakers lost het op door het flashfilmpje te hiden voordat er een menu overheen zweeft, maar dat is bij jou geen oplossing. Je kan er vervolgens voor kiezen om het hele menu in flash te maken zodat er niets boven hoeft te zweven.

De manier die ik aangaf om je flash te embedden is trouwens correcter dan wat je nu hebt staan.

Verwijderd

wanneer je de wmode van je flashmovie op opaque of transparent zet gaat het wel. En dan moet je natuurlijk ook je banner nog ff een (hoge) z-index geven

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 11:02 ]

Verwijderd

je bent ook <body> vergeten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:00:
wanneer je de wmode van je flashmovie op opaque of transparent zet gaat het wel. En dan moet je natuurlijk ook je banner nog ff een (hoge) z-index geven
IE only overigens :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Rowanov schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:34:
Dude, je kan geen dingen boven een flashfilmpje plaatsen. Dat werkt gewoon niet. Tweakers lost het op door het flashfilmpje te hiden voordat er een menu overheen zweeft, maar dat is bij jou geen oplossing. Je kan er vervolgens voor kiezen om het hele menu in flash te maken zodat er niets boven hoeft te zweven.

De manier die ik aangaf om je flash te embedden is trouwens correcter dan wat je nu hebt staan.
Oh nee?

Het is inmiddels opgelost dus :).

Verwijderd

nee hoor, werkt ook in firefox, safari, opera...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 12:13 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik loop hopeloos achter :'(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:12:
[...]

nee hoor, werkt ook in firefox, safari, opera...
dat is helemaal niet waar en anders ben ik erg benieuwd naar een link waarin uiteengezet wordt hoe dat dan moet

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:52:
[...]

dat is helemaal niet waar en anders ben ik erg benieuwd naar een link waarin uiteengezet wordt hoe dat dan moet
in hoeverre is dat niet waar? ik heb het getest in FF1.0 en 1.5, opera 8.5 en safari 1.2, en ik ben daarbij geen enkel probleem tegengekomen. het enige wat ik gedaan heb is een wmode opaque toegevoegd en daaroverheen een absoluut gepositioneerd divje gelegd. kijk, zo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 15:12 . Reden: voorbeeldje toegevoegd ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ow wacht, dat is andersom; ik dacht dat het ging om een flash movie over een html page (wat met wmode transparant alleen in ie werkt)

mea culpa

Stoer; Marduq

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

XangadiX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:58:
ow wacht, dat is andersom; ik dacht dat het ging om een flash movie over een html page (wat met wmode transparant alleen in ie werkt)

mea culpa
Mee too O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1